728 x 90

حکومت نظامی اعلام نشده در لردگان

تظاهرات مردم لردگان چنار محمودی - ۱۳مهر۹۸
تظاهرات مردم لردگان چنار محمودی - ۱۳مهر۹۸

رژیم آخوندی در وحشت از خیزش مردم لردگان هم‌چنان حکومت نظامی اعلام نشده در این شهر برقرار کرده است. در ورودیهای شهر تمام خودروها را بازرسی می‌کنند. همچنین رژیم در داخل شهر لردگان تانک و زرهی مستقر کرده است.

 

مأموران سرکوبگر انتظامی جاده منطقه چنارمحمودی را بسته و آن را به‌شدت کنترل می‌کند.

در جریان خیزش دلیرانه مردم لردگان، جوانان خشمگین، فرمانداری لردگان و دفتر امام جمعه و نماینده خامنه‌ای و شماری دیگر از مراکز حکومتی را به آتش کشیدند..مأموران سرکوبگر با شلیک گاز اشک‌آور و با تیراندازی به تظاهر کنندگان حمله‌ور شدند.

 

 

خاطر نشان می‌شود روز دوشنبه ۱۵مهر آخوند مهدی تاج‌زاده امام جمعه خامنه‌ای در لردگان در مصاحبه با رسانه‌های حکومتی در اظهاراتی وحشت‌آلود گفت:

صد متر آنطرفتر، چه ضرب دستی هم داشت. با یک سنگ بزرگ.

سؤال خبرنگار فارس: دیدید که کی بود؟

امام جمعه لردگان: «بله، دیدمش کی بود ولی من شناسایی نکردم. صورتهایشون اینطوری بسته بودند. حدود ساعت ۱۲ و ده دقیقه بود که شروع کردند در زدن، لگد زدن. در زدند رفتند سمت اوقاف. یه چند تا سنگ زدند و شیشه‌های اوقاف را شکستند برگشتند ایشون خط می‌دادند. صدای دادش می‌اومد دفتر دفتر. خط می‌داند بهشون. قشنگ صداش توی گوشم هست. می‌گفت داد می‌زد. حالا، کی بودند غریبه بودند. بیشترشون حالا من که دیدم بعضیهاشون حالا لهجه لری و اینها نداشتند. چند تا شون. حمله کردند از این در نتونستند بیایند بیرون. چون ماشین پشتش گذاشتیم. از این ور آمدند حالا، من که دیدم خانواده خطرناکه رفتم از اون.یک لگد هم به در خانه ما زدند.

به حضور شما عرض کنم اومدم دم کوچه. دیگه رسیدم این‌جا، یک ساعت. ۱۲ و نیم. دوازه ربع تا یک ربع یک و نیم تقریباً یک ساعت تمام با خیال راحت بدون هیچ مزاحمتی یکی یکی می‌بردند بیرون آتش می‌زدند. می‌بردند بیرون، این‌رو بگم آموزش دیده بودند. به‌محض این‌که رسیدند به دفتر اول دوربین رو شکستند. ما داشتم از بیرون دوربین رو می‌دیدم. دو تا دوربین رو فوری کندند. توی دفتر هم که اومدند اولین کاری که کردند حافظه ذخیره‌سازی رو بردند. کیس کامپیوتر رو هم بردند. دوربین دفتر رو هم بردند. هر چه که احساس می‌کردند اطلاعاتی باشه همه رو سوزندند.»

 

 

صبح روز شنبه ۱۳مهر ۹۸ هزاران تن از مردم لردگان به حمایت از ساکنان روستای چنارمحمودی در استان چهارمحال و بختیاری، علیه رژیم آخوندی دست به تظاهرات زدند. جوانان خشمگین فرمانداری لردگان و دفتر امام جمعه و نماینده خامنه‌ای و شماری دیگر از مراکز حکومتی را به آتش کشیدند.

تظاهرات که از جلوی فرمانداری شروع شد به مقابل ساختمان شبکه بهداشت گسترش یافت و به درگیری با نیروهای سرکوبگر انتظامی کشیده شد. مردم با پرتاب سنگ به سوی مأموران به دفاع از خود برخاستند. مأموران سرکوبگر با شلیک گاز اشک‌آور و با تیراندازی به تظاهر کنندگان حمله‌ور شدند. شماری از مردم مجروح و مصدوم شدند.

تظاهر کنندگان شعار می‌دادند «مرگ بر دیکتاتور»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «مسئول بی‌لیاقت استعفا استعفا»، «مسئول بی‌لیاقت غیرت غیرت».

خامنه‌ای روز ۱۰مهر خطاب به پاسداران گفت «امتداد عمق راهبردی، گاهی از واجب‌ترین واجبات ‌کشور هم لازم‌تر است؛ خیلی‌ها متوجه این نیستند. بعضی هم توجه دارند و به نفع دشمن شعار نه غزه نه لبنان می‌دادند».

در این اعتراضات که از روز چهارشنبه ۱۰مهر ماه شروع شد زنان روستایی نقش چشمگیری دارند. روز چهارشنبه شیشه‌های ساختمان شبکه بهداشت روستای چنار محمودی را شکستند. روز پنجشنبه معترضان راه دسترسی به روستای چنارمحمودی را بستند.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به مردم و جوانان قیام‌آفرین و بپاخاسته لردگان درود فرستاد و گفت آنها با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و با تهاجم به دفتر نماینده خامنه‌ای، نظام ولایت‌فقیه که مسبب اصلی همه جنایاتی که بر مردم ایران وارد می‌شود را نشانه گرفتند. این رژیم فاسد و تبهکار با چپاول و هدر دادن ثروتهای کشور در پروژه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی خارجی، همه عرصه‌های زندگی مردم ایران از جمله بهداشت را به تباهی کشانده است. خانم رجوی عموم جوانان به‌ویژه در استان چهار محال و بختیاری و مناطق اطراف را به حمایت از تظاهر کنندگان و قربانیان سیاست‌های ضدانسانی رژیم آخوندی فراخواند.

 

حمله مردم خشمگین لردگان به هیأت رژیم و فراری دادن استاندار و فرمانده مزدور سپاه

مردم خشمگین در لردگان، امروز یکشنبه ۱۴مهر۹۸ علیه استاندار و فرمانده پاسداران مزدور و رئیس شبکه بهداشت و رئیس علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری دست به اعتراض زدند.

جوانان با سنگ از عوامل رژیم که به محل رفته بودند استقبال کردند و شیشه‌ها و درب خودروی آنها را شکستند.

جوانان در برابر شعار می‌دادند: تسلیت دیر شده / مرگ بر وزیر بهداشت

 

ترانه دایه دایه وقت جنگه برای قیام مردم لردگان

 

ترانه مرجنگه برای قیام مردم لردگان

 

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b206c6b0-7bdb-4d3c-bd53-da2353553e1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات