728 x 90

حمله پهپادی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و ادامه واکنش‌ها در سنا و کنگره آمریکا

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

در حالی که فشار بر دولت آمریکا مبنی بر دادن یک پاسخ قوی به رژیم ایران از سوی سیاستمداران آمریکایی از هر دو حزبی رو به افزایش است، سنا و کنگره آمریکا شاهد موجی از موضع‌گیری‌ها در این رابطه بود.

دین فیلیپس، قانونگذار دموکرات با بیان این‌که تداوم تحمل این رفتارها شرایط را بدتر خواهد کرد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به اقدامات تحریک‌آمیز و کشتن آمریکایی‌ها ادامه می‌دهند. تداوم تحمل این رفتارها شرایط را بدتر خواهد کرد».

سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در سنا نیز در بیانیه‌یی خواستار پاسخگو کردن مسئولان این حمله شد.

حکیم جفریز، رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا نیز با محکوم کردن «حمله هولناک تروریستی» تأکید کرد «تک تک عوامل شریر مسئول این حمله باید پاسخگو شوند».

اندی بیگزِ، قانونگذار جمهوریخواه نیز این حمله را نشانه ضعف در سیاست‌های دولت بایدن دانست و گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، جمهوری اسلامی را «جسور کرده و در صحنه جهانی از خود ضعف نشان داده است.

کارلوس هیمنز، قانون‌گذار جمهوریخواه و عضو کمیته‌های نیروهای مسلح و امنیت ملی کنگره با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن نوشت: «ناکامی بایدن در منزوی‌کردن رژیم حاکم بر ایران، شکست‌دادن حماس، و حمایت از شرکای راهبردی‌مان موجب جسور شدن دشمنان آزادی شده است».

سناتور راجر ویکر نیز با محکوم کردن سیاست‌های مماشات جویانه با رژیم ایران خواهان حمله مستقیم به اهداف و رهبران رژیم ایران شد و گفت: «زمان آن فرا رسیده که در واکنش به حملاتی که به طرز غم‌انگیزی جان سربازان آمریکایی را گرفته و تعداد زیادی را مجروح کرده است، هدفمند و مصمم عمل کنیم. پاسخ‌های دولت بایدن تاکنون به حملات بیشتر منجر شده است. زمان آن فرا رسیده است که سریع و قاطعانه عمل کنیم تا همه جهان ببینند».

استیو اسکالیس، رهبر اکثریت جمهوریخواه در کنگره آمریکا نیز حمله «تروریستهای مورد حمایت ایران» را یک تراژدی نامید و با حمله به سیاست‌های دولت بایدن گفت: «سال‌ها است که بایدن با فرستادن میلیاردها دلار به جمهوری اسلامی و برتابیدن تجاوزگریهای آنها علیه نیروهای‌مان، آنها را جسورتر می‌کند. آمریکا باید قدرت خود را نشان دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d766f74e-92fd-41c8-863b-fec37ffa0e46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات