728 x 90

حمله هوایی به مرکز تروریستی رژیم ایران در منطقه سیده زینب در دمشق

حمله هوایی به منطقه سیده زینب در دمشق
حمله هوایی به منطقه سیده زینب در دمشق

به گزارش خبرگزاری فرانسه حمله به یک پایگاه متعلق به حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران رژیم ایران در حومه دمشق تعدادی کشته و خسارات زیادی بر جای گذاشت.

خبرگزاری فرانسه نوشت: مدیر دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، گفت: نیروهای طرفدار رژیم ایران جزو کشته‌ها در حمله روز دوشنبه اسراییل در جنوب دمشق پایتخت سوریه هستند.

خبرگزاری رویترزدر این باره نوشت: چندین انفجار روز دوشنبه در حومه دمشق پایتخت سوریه شنیده شد. به گزارش رویترز، این حمله به مکان مورد استفاده سپاه پاسداران ایران اصابت کرده است.

کانال تلگرامی خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز خبر داد اسراییل یک مرکز مستشاری ما در ریف دمشق را هدف قرار داده است که خبرها از کشته و زخمی شدن برخی افراد حکایت دارند.

 

به گزارش رویترز دوشنبه ۹بهمن هواپیماهای ناشناس به منطقه‌یی در سیده زینب در دمشق که گفته می‌شود «مرکز مستشاری رژیم ایران» بوده است حمله کردند و تعدادی کشته و مجروح شدند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس «تسنیم»، دوشنبه ۹بهمن با اشاره به حمله به منطقه «سیده زینب» در دمشق نوشت که این حمله یک «مرکز مستشاری ایران» را هدف قرار داد.

پیش‌تر خبرگزاری صدا و سیمای رژیم آخوندی به‌نقل از خبرنگار خود در دمشق خبر داد که در حمله به منطقه «سیده زینب» دمشق ۲نفر کشته و شماری دیگر مجروح شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه نیز اعلام کرد بر اثر حمله اسراییل به منطقه سیده زینب، ۷نفر از جمله چند نیروی وابسته به رژیم ایران کشته شدند. دیدبان خبر داد که هواپیماهای ناشناس مقرهای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سیده زینب را هدف قرار دادند.

 

به‌دنبال اعلام این خبر توسط خبرگزار تسنیم، سفیر رژیم ایران در سوریه، خبر تسنیم مبنی بر حمله به پایگاه مستشاری رژیم در سوریه را تکذیب کرد. خبرگزاری حکومتی انتخاب نوشت: سفیر ایران خبر «تسنیم» را تکذیب کرد: هیچ مرکز مستشاری ایران، هدف قرار نگرفته، هیچ فرد ایرانی هم کشته نشده است.

 

خبرگزاری رویترز روز ۹بهمن نوشت:

روز دوشنبه در جریان حمله‌یی به‌گفته رسانه‌های سوریه و ایران حمله اسراییل به حومه پایتخت سوریه، دو نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند و سفیر ایران در دمشق گزارشها را تکذیب کرد که این مکان یک پست نظامی ایران بوده است.

خبرگزاری سوری سانا در اولین نسخه از این ماجرا در سایت خود گفت که کشته‌شدگان شامل تعداد نامشخصی از مستشاران ایرانی هستند. اعتراف نادری از تلفات ایرانی توسط دمشق - اما سایت برای حذف این مرجع به روز شد.

رویترز افزود: رسانه دولتی سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که مستشاران ایرانی در میان کسانی هستند که در حمله اسراییل به جنوب پایتخت کشته شدند، این امری نادر است که دمشق به تلفات ایران در حملات اسراییل به خاک سوریه اعتراف می‌کند.
خبرگزاری دولتی سانا به‌نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که «تعدادی از مستشاران ایرانی و تعدادی غیرنظامی در حمله امروز اسراییل که چندین نقطه در جنوب دمشق را هدف قرار داد، کشته شدند».

 

در حمله اسراییل در شنبه گذشته، ۱۳ نفر از جمله ۵ مستشار نظامی ایرانی در دمشق کشته شدند، این حمله ساختمانی در محله «المزه» در غرب دمشق محل پایگاه امنیتی و نظامی سوریه و یک ساختمان دیگر که فرماندهان فلسطین در آن بودند را هدف قرار داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50a20b76-eec8-4b4f-bfb8-84d60e98599d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات