728 x 90

حمله موشکی جدید حوثی‌های یمن به کشتی در خلیج عدن

شلیک موشک توسط حوثی‌ها-عکس از آرشیو
شلیک موشک توسط حوثی‌ها-عکس از آرشیو

فرماندهی مرکزی آمریکا روز جمعه ۲۲دی در شبکه اجتماعی X نوشت: گروه حوثی یمن با استفاده از موشک بالستیک حمله جدیدی به یک کشتی باری در خلیج عدن انجام داده است. حوثی‌های تحت حمایت ایران یک موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به خطوط کشتیرانی بین‌المللی در خلیج عدن شلیک کردند.

یکی از کشتی‌های تجاری گزارش داد که به‌صورت بصری آن را مشاهده کرده است. موشک به آب برخورد کرد.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد که تاکنون هیچ تلفات یا خسارتی گزارش نشده است و افزود که این حمله بیست و هفتمین حمله حوثی‌ها به کشتی‌های بین‌المللی از ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ است.

گروه حوثی هنوز اظهارنظری نکرده است. این حمله جدید چند ساعت پس از تصویب قطعنامه جدیدی از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت حملات حوثی‌ها به خطوط کشتیرانی بین‌المللی صورت گرفت و از این گروه خواست تا فوراً تمام این حملات را که ناقض قوانین بین‌المللی است، متوقف کند. حوثی‌ها بخش اعظم شمال یمن از جمله صنعا پایتخت و شهر بندری استراتژیک حدیده در دریای سرخ را تحت کنترل دارند.

شبکه ایکس یو کی ام تی او UKMTO عملیات تجارت دریایی انگلستان ساعت ۱۷۳۰ روز جمعه ۲۲دی نوشت : مرکز عملیات تجارت دریایی انگلستان یک گزارش از شلیک یک موشک بسوی یک کشتی در جنوب شرقی عدن دریافت شد. موشک در فاصله ۴۰۰ الی ۵۰۰متر در آب فرود آمده است که توسط سه قایق کوچک همراهی می‌شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c2fba24-f147-441b-96a0-17084791da97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات