728 x 90

حملات هوایی پروازها در فرودگاه دمشق را به‌حالت تعلیق در آورد

بمباران فرودگاه دمشق
بمباران فرودگاه دمشق

رژیم اسد گفته است پس از چندین حمله هوایی اسراییل به فرودگاه دمشق و یک ترمینال مسافربری تا اطلاع ثانوی کلیه پروازها در فرودگاه بین‌المللی دمشق را متوقف کرده است.

وزات حمل و نقل اسد با اعلام این مطلب تأکید کرده که این حملات بامداد شنبه ۱۱ژوئن صورت گرفته و به باند فرودگاه و هم‌چنین یکی از پایانه‌ها آسیب وارد شده است.

یک مقام ارتش سوریه هم با تأیید این خبر به خبرگزاری دولتی رژیم اسد گفت: حمله بامدادی یک غیرنظامی را مجروح کرد و خسارات مادی نیز به بار آورده است.

وزارت حمل و نقل اسد در بیانیه دوم خود ضمن اعلام لغو تمامی پروازها گفت: «در نتیجه خسارات وارد شده به بخش‌هایی از فرودگاه بین‌المللی دمشق، تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهای ورودی و خروجی در این فرودگاه به‌حالت تعلیق در آمده است».

در همین راستا شرکت هواپیمایی خصوصی شام وینگز نیز اعلام کرده تمامی پروازهای خود را به فرودگاه بین‌المللی حلب منتقل می‌کند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه که سازمانی مستقر در لندن است و تحولات سوریه را رصد می‌کند درباره بمباران فرودگاه دمشق توسط اسراییل گفته است پس از هدف قرار دادن «انبارهای شبه‌نظامیان ایرانی» در نزدیکی فرودگاه، به باند فرودگاه دمشق نیز آسیب رسانده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: اسراییل چندین سال است که به اهدافی مرتبط به ایران در سوریه حمله می‌کند و انبارهای نظامی ایران در این کشور را مورد هدف قرار می‌دهد. اسراییل می‌گوید با این حملات تلاش دارد اجازه ندهد تسلیحات رژیم ایران برای حزب‌الله و حماس ارسال شود.

وزارت حمل و نقل رژیم اسد در بیانیه دوم خود ضمن اعلام لغو تمامی پروازها گفت: «در نتیجه خسارات وارد شده به بخش‌هایی از فرودگاه بین‌المللی دمشق، تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهای ورودی و خروجی در این فرودگاه به حالت تعلیق در آمده است.»

در همین راستا شرکت هواپیمایی خصوصی شام وینگز نیز اعلام کرده تمامی پروازهای خود را به فرودگاه بین‌المللی حلب منتقل می‌کند (یورونیوز ۲۱خرداد).

 

وبسایت اورینت نت روز ۲۱خرداد نوشت: ارتش اسراییل فرودگاه بین‌المللی دمشق را با بمباران متمرکز و شدید موشکی هدف قرار داد که منجر به از کار افتادن آن شد.

در حالی که وب‌سایتها و حساب‌های خبری محلی از بمباران فرودگاه و مورد هدف قرار دادن آن در چندین نقطه توسط ارتش اسراییل در جنوب دمشق صحبت می‌کردند، منابع خصوصی فاش کردند که این بمباران مستقیماً برج مراقبت و رادار ناوبری فرودگاه را هدف قرار داده است و دیگر برای استقبال یا انجام پروازها غیرقابل استفاده شده است...

این دومین باری است که اسراییل در کمتر از یک ماه این فرودگاه را هدف قرار می‌دهد و پیش از این در بیست و یکم ماه می‌گذشته باند اصلی فرودگاه را بمباران کرده بود که منجر به از کار افتادن آن برای چندین ساعت شد.

به گفته این منابع، بمباران جدید با توجه به استفاده مداوم سپاه پاسداران رژیم ایران از فرودگاه بین‌المللی دمشق برای ارسال سلاح و تجهیزات به سوریه و قلمداد شدن آن به‌عنوان شریان اصلی ارسال مواد و بودجه برای رژیم، قابل انتظار بود... .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cc88c47-3aaa-4682-9d85-0547cb2a5b3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات