728 x 90

حملات هوایی اسراییل مناطق نظامی در دمشق و مرکز سوریه را هدف قرار داد

حملات هوایی اسراییل به رژیم اسد
حملات هوایی اسراییل به رژیم اسد

پس از حدود یک ماه توقف، حملات هوایی اسراییل مناطق نظامی در دمشق و مرکز سوریه را هدف قرار داد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز چهارشنبه ۱۹خرداد گزارش داد: حملات هوایی اسراییل پس از حدود یک ماه توقف، در حدفاصل نیمه سه‌شنبه تا اولین ساعات چهارشنبه ۱۹خرداد سایتهای نظامی رژیم اسد را هدف قرار داد، هم‌چنانکه انفجارهایی در حوالی فرودگاه بین‌المللی دمشق به‌وقوع پیوست و صدای پدافند هوایی نیز در منطقه ضُمیر شنیده می‌شد.

هم‌چنین در مناطق جنوب غربی حمص و مناطق مرکزی سوریه، یعنی حما و لاذقیه، صدای انفجارهایی به گوش رسید که پدافند هوایی در این مناطق را نیز فعال کرد.

این حملات علاوه بر انفجار زاغه‌های تسلیحات در ضُمیر، در حمص نیز تلفات انسانی به‌جای گذاشت.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، یک گروه ناظر بر تحولات جنگ در سوریه مستقر در لندن گفت که نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران مستقر در مناطق اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق، از آغاز ماه جاری در آماده‌باش امنیتی به‌سر برده‌اند.

طبق این گزارش، یک منطقه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق و هم‌چنین پدافند هوایی در منطقه الضمیر در ۵۰ کیلومتری دمشق، هدف قرار گرفتند. گفته می‌شود یک انبار مهمات در منطقه الضمیر هدف قرار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه منطقه‌یی در جنوب استان حمص نیز مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی رژیم اسد، سانا، شامگاه سه‌شنبه ۱۸خرداد از مقابله پدافند هوایی ارتش این کشور با اهداف «متخاصم» در آسمان دمشق خبر داد و گفت، بیشتر این اهداف «رهگیری و منهدم» شدند.

سانا گفت، ساعت ۲۳ و ۳۰دقیقه اسراییل از آسمان لبنان چندین موشک به سوی اهدافی در سوریه شلیک کرد که بیشتر آنها رهگیری شدند. با این حال رسانه‌های دولتی رژیم اسد گزارشی از تلفات احتمالی این حملات ارائه نکرده‌اند.

یک منبع نظامی سوری به سانا گفته است: این حملات فقط خسارات مادی در پی داشتند.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه در لندن به خبرگزاری فرانسه گفته است، این نخستین حملات اسراییل به داخل خاک سوریه از زمان درگیری اخیر بین اسراییل و فلسطینی در غزه محسوب می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f5dcd00-f019-4dcc-a6c9-4704fbf6142e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات