728 x 90

حملات متقابل آمریکا و شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه و هشدار کاخ سفید

حملات سنگین ائتلاف بین‌المللی
حملات سنگین ائتلاف بین‌المللی

شبه‌نظامیان رژیم آخوندی در سوریه در واکنش به حملات گسترده جتهای اف ۱۵ و اف ۱۶ آمریکا به چندین مرکز نظامی و انبار تسلیحاتی آنها، چند موشک به سمت مواضع نیروهای آمریکایی در منطقه دیرالزور سوریه شلیک کردند. به‌گفته دیدبان حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن این حملات تلفاتی در برنداشت. به‌گفته این منبع به تلافی حمله موشکی شبه‌نظامیان شب دوشنبه ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا حملات سنگینی را علیه مواضع این شبه‌نظامیان رژیم ایران در شهر المیادین انجام داد.

وال استریت ژورنال نوشت: حملات شبه‌نظامیان و پاسخ متقابل آمریکا ممکن است به عمیق شدن دخالت‌های آمریکا بیانجامد. دولت بایدن روز دوشنبه هشدار داد آماده دفاع از نیروهای آمریکایی است. تونی بلینکن گفت اگر شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به حمله علیه نیرویهای آمریکایی در منطقه ادامه دهند، کاملاً آماده اقدام مناسب برای حفاظت از منافع آمریکا هستیم (وال استریت ژورنال۸ تیر).

 

هشدار جن ساکی به رژیم نسبت به ادامه حملات شبه نظامیان

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در مورد حمله شبه‌نظامیان رژیم ایران هشدار داد: پرزیدنت بایدن بسیار روشن کرده است که اگر سران رژیم ایران به‌تسلیح و تامین مالی و آموزش گروههای شبه نظامیان در حمله به‌مردم ما باشد با عواقب جدی مواجه خواهند بود. وی گفت:‌ ما کماکان معتقدیم رژیم ایران یک بازیگر بد در منطقه است و به‌نظر ما آنها دارای رفتار فوق‌العاده مشکل سازی در منطقه بوده و در آنها شرکت داشته‌اند. ما نمی‌خواهیم شاهد تهدیدات از جانب نیروهای مزدور نیابتی رژیم ایران علیه منافعمان در منطقه باشیم (کاخ سفید - ۸تیر).

 

وحشت شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در پی حملات هوایی آمریکا

سایت الحره روز دوشنبه ۷تیر، به‌نقل از منابع محلی نوشت در پی حملات هوایی آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران باعث ترس و وحشت در میان شبه‌نظامیان شده است و منطقه مرزی القائم در وضعیت هرج و مرج قرار دارد.

در همین رابطه یک افسر در ایستگاه مرزی القائم گفت که «اصابت مستقیم بوده» و در یکی از مقرها «انبارهای تجهیزات و انبارهای ویژه» وجود داشته است.
وی که نمی‌خواست نامش فاش نشود به وب سایت الحره خاطرنشان کرد که شبه‌نظامیان در یک ستاد دیگر از ترس این که مقرهای آنها نیز مورد هدف قرار گیرد به مقر نیروهای مرزبانی عراق متوسل شدند.


جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از حملات هوایی روز یکشنبه به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران گفت: «من از این اختیار برخوردارم».
در همین رابطه جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت: ارتش آمریکا با هدایت جو بایدن، سه مرکز عملیاتی و ذخیره‌سازی سلاح - دو مورد در سوریه و یک مورد در عراق را هدف قرار داد. شبه‌نظامیان از این مراکز برای حملات پهپادی استفاده می‌کردند. وی افزود: این اقدامات آمریکا، لازم، مناسب و آگاهانه بود و پیام بازدارندگی داشت (سایت پنتاگون - ۷تیر).
هم‌چنین بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: حملات هوایی پیام مهمی به شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران یک پیام قوی و مهم فرستاد. وی افزود: با انجام این حملات آمریکا دست به اقدام ضروری و مناسب زد و یک پیام قوی و مهم فرستاد (خبرگزاری رویترز - ۷تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a76954c-6088-4300-aaa4-9915120e04fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات