728 x 90

حمایت سندیکای حمل و نقل و لجستیک بلژیک از اعتصاب رانندگان کامیون در ایران

حمایت سندیکای حمل و نقل و لجستیک بلژیک از اعتصاب رانندگان کامیون  در ایران
حمایت سندیکای حمل و نقل و لجستیک بلژیک از اعتصاب رانندگان کامیون در ایران

سندیکای حمل‌ و نقل و لجستیک بلژیک به‌عنوان یک اتحادیه تجاری سراسری در این کشور طی بیانیه‌یی از اعتصاب رانندگان کامیون در ایران حمایت کرد. در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ «در آستانه چهارمین دور از اعتصاب کامیون‌داران در شهرهای ایران، ما همبستگی خود را با کارگران ایران، رانندگان کامیون و سایر اقشار تحت ستم ابراز می‌کنیم. آنها به‌دلیل سیاست‌های ضد کارگری رژیم ایران، در شرایط بسیار نگران‌کننده و بحرانی زندگی می‌کنند.»

 

سندیکای حمل‌ و نقل و لجستیک بلژیک در بیانیه خود می‌افزاید:

« در سال ۲۰۱۸، بیش از ۵۸۰۰حرکت اعتراضی در ایران برگزار شد. صدها هزار راننده کامیون سه بار طی ماههای (ژوئن، اوت و اکتبر) دست به اعتصاب سراسری زدند و از اول نوامبر چهارمین دور اعتصابهای خود را آغاز کرده‌اند. آخرین اعتصاب آنها ۲۱روز طول کشید، که ۳۱استان و بیش از ۳۰۰شهر را در بر گرفت. دولت برای درهم شکستن اعتصاب اقدامات مختلفی بکار گرفت و صدها راننده را دستگیر کرده است. دادستان کل ایران تهدید کرده است که جرایم سنگینی را برای رانندگان اعتصابی اجرا کند و خواستار اعدام ۱۷نفر از رانندگان دستگیر شده در قزوین شده است (خبرگزاری دولتی ایرنا، ۸اکتبر ۲۰۱۸).

کارگران و رانندگان ایرانی هیچ امنیت شغلی ندارند و هیچ قانونی از آنها پشتیبانی نمی‌کند. کارگران ایرانی مجاز به تشکیل تجمع یا اتحادیه مستقل نیستند.

مهمترین مؤسسات اقتصادی و تولیدی متعلق به سپاه پاسداران ایران (IRGC) است که کارگران را با حداکثر فشار و سرکوب مورد سوء‌استفاده قرار می‌دهد. اما وقتی کارگران دستمزد خود را مطالبه می‌کنند، اخراج و سرکوب می‌شوند. حقوق بسیاری از کارگران به‌مدت ۶ماه، یک یا  دو سال پرداخت نشده است، در حالی که افزایش قیمت ها و تورم شرایط را بر آنها سخت کرده است.

 

ما از تمامی سازمانهای کارگری می‌خواهیم که نقض حقوق بنیادین کارگران ایرانی را محکوم کرده و خواهان آن هستیم که دیکتاتوری حاکم بر ایران تمامی کارگران بازداشت شده را آزاد کند، به حقوق‌بشر و به تمامی قوانین بین‌المللی کار احترام بگذارد.

 

ما خواهان آزادی سریع و بی‌قید و شرط تمامی کارگران و رانندگان کامیونی که در جریان اعتصابها دستگیر شده‌اند، هستیم.

ما حمایت خود را از خواسته‌های رانندگان و کارگران ایرانی اعلام می‌کنیم و از تمامی اتحادیه‌ها می‌خواهیم تا به همکاران ایرانی خود کمک کرده، از خواسته‌های آنها با حداکثر امکان حمایت کنند.

 

اتحادیه ما به‌منظور حمایت از رانندگان سنگین همچنین نامه‌یی را به سازمان ملل ‌متحد و فدراسیون اروپایی کارگران حمل و نقل، که سازمانی بین‌المللی به‌نمایندگی از رانندگان کامیون است، ارسال می‌کند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa7153b1-3920-4f74-9c07-00ead2558fa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات