728 x 90

جیک سالیوان خطاب به رژیم آخوندی: حمله به هر شهروند آمریکایی با «عواقبی شدید» روبه‌رو خواهد شد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه ١٩دیماه با انتشار بیانیه‌یی به ادعای رژیم ایران مبنی بر تحریم ۵۲شهروند آمریکایی پاسخ داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: این اقدام رژیم ایران همزمان با تداوم حمله گروه‌های نیابتی‌اش به سربازان آمریکایی حاضر در خاورمیانه و تهدید مقامات ایران مبنی بر انجام عملیات تروریستی در داخل خاک آمریکا و سایر نقاط جهان است.

وی در ادامه به رژیم ایران هشدار داد: «اشتباه نکنید: ایالات متحده آمریکا از شهروندانش محافظت و دفاع خواهد کرد». سالیوان تأکید کرد: این شامل کارکنان فعلی و پیشین دولت آمریکا می‌شود.

جیک سالیوان در ادامه ضمن اشاره به اختلافات داخلی بر سر سیاست‌ها و نیز سیاست در قبال رژیم ایران تأکید می‌کند «ما در اراده و عزم خود علیه تهدیدات و تحریکات متحد هستیم».

وی در بخش دیگری از بیانیه می‌گوید ایالات متحده با متحدان و شرکایش همکاری خواهد کرد تا حملات انجام شده توسط رژیم ایران را بازدارد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پایان بیانیه هشدار می‌دهد: «چنان‌چه رژیم ایران به هر کدام از شهروندان‌مان، از جمله ۵۲نفر ذکرشده در روز گذشته، حمله کند با عواقب شدیدی روبه‌رو خواهد شد».

 

رژیم آخوندی برای روحیه دادن به بسیجیان و ریزشی‌های نظام به‌خاطر هلاکت سردژخیم قاسم سلیمانی روز گذشته در یک نمایش مسخره، ۵۱تن از مقامات آمریکایی را در لیست مضحک تحریم‌های خود گذاشت.

در همین رابطه نیکی هیلی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، به فاکس نیوز گفت تحریم شدن توسط رژیم آخوندی حاکم ایران یک «نشان افتخار» است.

نیکی هیلی با هشتگ «نشان افتخار» در توئیتر خود نوشت: وقتی از سوی رژیم ایران، بانکدار تروریسم در جهان، تحریم می‌شوید، می‌دانید که کاری مثبت انجام می‌دهید.

ژنرال کلاگ، شخصیت دیگری که در لیست تحریم‌های رژیم است، در توئیتر خود نوشت: «من لیست را دیده‌ام. قرار گرفتن در کنار چنین شخصیت‌هایی باعث افتخار است»(فاکس نیوز، توئیتر نیکی هیلی، توئیتر ژنرال کلاگ ۱۸دی).

در روزهای اخیر و همزمان با دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، مقامات دولت دونالد ترامپ را تهدید به انتقام و «قصاص» کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e0a2287-2318-4935-8794-eccc7bd5eaec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات