728 x 90

جو بایدن: در صورت تداوم حمله به نیروهای آمریکایی واکنش نشان خواهیم داد

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه ۳آبان به خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع هشدار داد که اگر رژیم ایران یا گروه‌های نیابتی آن به نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه حمله کنند، واشنگتن واکنش نشان خواهد داد.

بایدن که در نشستی خبری به همراه نخست‌وزیر استرالیا در کاخ‌سفید حضور یافته بود، گفت: «هشدار من به آیت‌الله (خامنه‌ای) این است که اگر هم‌چنان به اقدامات خود علیه آن نیروها ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد. و او باید آماده باشد».

خبرگزاری رویترز روز ۳آبان نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که او معتقد است که اسراییل باید از شهروندان خود و در عین‌حال محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه غزه که قربانی درگیری بین اسراییل و حماس هستند، دفاع کند.
بایدن هم‌چنین گفت که منطقه باید برای پایان درگیری اسراییل و حماس و «آنچه در آینده خواهد آمد» آماده شود. و این‌که ایالات متحده موضع خود را در مورد «راه‌حل دو کشوری» برای اسراییلی‌ها و فلسطینیها حفظ کرده است.

بایدن افزود: نیاز به کار برای ادغام بیشتر اسراییل وجود دارد. مرحله بعدی باید وضعیت دو کشوری باشد. هیچ امکانی که شرایط وضعیت موجود بین اسراییل و فلسطینیها به ششم اکتبر برگردد وجود ندارد
اسراییل بایستی هر کاری که در توانش هست برای حفاظت از شهروندان بیگناه انجام دهد. اسراییل بایستی با قوانین جنگ هم‌سو باشد.

کاخ‌سفید اعلام کرد، جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، درباره «تلاش‌های مستمر برای یافتن و تضمین آزادی» آمریکایی‌هایی که گمان می‌رود در غزه گروگان گرفته شده‌اند، گفتگو کرده‌اند.

بایدن هم‌چنین خطاب به نتانیاهو بر «اهمیت تمرکز بر آنچه پس از این بحران رخ می‌دهد تا مسیری برای صلح دائمی بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را شامل شود» تأکید کرد...

بایدن هم‌چنین گفت که تعهد خود را برای کار بر روی راه‌حل دو کشوری برای پایان دادن به مناقشه چند دهه‌ای اسراییل و فلسطین مضاعف می‌کند.

 

وال استریت ژورنال، روز ۳آبان درباره هشدار روز گذشته آنتونی بلینکن در سازمان ملل به رژیم ایران نوشت: بلینکن وعده پاسخی سریع و قاطع را می‌دهد، اما آیا بایدن از آن حمایت خواهد کرد؟
وال استریت ژورنال در سرمقاله خود می‌نویسد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه هشدار داد که ایالات متحده به هر گونه حمله به نیروهای آمریکایی از سوی ایران یا نیروهای نیابتی آن «سریع و قاطعانه» پاسخ خواهد داد. این یک پیام خوشایند با هدف بازدارندگی ملاها در تهران و عوامل آنها است. اما آیا رئیس‌جمهور خط قرمزی را که به نظر می‌رسد ترسیم می‌کند، اجرا خواهد کرد؟ کاری که تاکنون نکرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4ec3a1d-ce3d-425d-8513-373f655ab6ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات