728 x 90

جولیو ترزی: وضعیت ایران به سمت یک تغییر بزرگ پیش می‌رود

سناتور جولیو ترزی
سناتور جولیو ترزی

سایت اکسپرس در گزارشی به‌تاریخ چهارشنبه ۲۲شهریور با انتشار مقاله‌یی از جولیو ترزی؛ وزیر خارجه پیشین ایتالیا به‌نقل از وی نوشت: «وضعیت ایران به سمت یک تغییر بزرگ پیش می‌رود و غرب نمی‌تواند غافلگیر شود».
جولیو ترزی در مقاله خود با اشاره به قیام اخیر در ایران و سرکوب و اعدامها توسط رژیم ایران نوشت: «ایران ۵۰۰شورشی ضد رژیم آخوندها را اعدام می‌کند و غرب هم‌چنان بی‌توجه است.

جولیو ترزی می‌نویسد: اعتراض یک ساله ایران برای سرنگونی آیت‌الله‌های منفور از بین نرفته است - چرا غرب کمک نمی‌کند... واقعیت این است که یک جنبش اپوزیسیون سازمان‌یافته وجود دارد که طی سال‌ها به‌طور پیوسته قدرت گرفته و باعث شده است که مخالفت‌های مردمی حول دیدگاه تعریف‌شده‌اش برای جمهوری ایرانی مبتنی بر سکولاریسم، حقوق برابر و حاکمیت قانون متحد شوند، همان‌طور که در طرح ده ماده‌ای مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران بیان شده است. وضعیت ایران به سمت یک تغییر بزرگ پیش می‌رود و غرب نمی‌تواند غافلگیر شود».
وی در پایان مقاله خود با فراخوان به اروپا و آمریکا پیرامون اتخاذ سیاستی صحیح در برابر رژیم ایران نوشت: «ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید شجاعت داشته باشند که سیاست جدیدی را در مورد ایران بگشایند، سیاستی که در همسویی با مردم ایران و با ارزش‌های ما باشد و بتواند تأثیر طولانی‌مدتی بر کل خاورمیانه داشته باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed36feb5-f5a5-48c1-afe6-3e24bee25562"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات