728 x 90

جوزف بورل: استفاده گسترده از زور علیه معترضان غیرخشونت‌آمیز غیرقابل قبول است

جوزف بورل
جوزف بورل

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا درباره قیام سراسری در ایران و سرکوب خشونت‌بار همراه با قتل‌عام جوانان در پارلمان اروپا گفت: من مطمئن هستم که شما ویدئویی از تیراندازی تک‌تیراندازان به معترضان را دیده‌اید و شاهد تأیید رسمی دست کم هفت هزار نفر دستگیری بوده‌اید. این بیانگر جدیت و ابعاد اتفاقی است که رخ داده است و آنچه هنوز اتفاق می‌افتد.

 

جوزف بورل افزود: من و سرویس (اقدام خارجی) در روز ۱۵نوامبر، تحولات اعتراضات اخیر را از نزدیک دنبال کرده‌ایم. از یک ماه پیش، ما تلاش کرده‌ایم تا به اطلاعات معتبر و راستی‌آزمایی شده در مورد تعداد کشته شدگان، زخمی‌ها و دستگیریها دست‌یابیم.

ما در پاسخ به این تحولات سکوت نکرده‌ایم. برعکس، ما هم به‌صورت خصوصی و هم به‌صورت عمومی پاسخ داده‌ایم.

در واقع، اولین بیانیه من به‌عنوان نماینده عالی به‌نمایندگی از ۲۸کشور عضو در ۹دسامبر در مورد اعتراض در ایران بود.

در آن بیانیه ما به‌وضوح اظهار داشتیم که به‌رغم درخواستهای مکرر برای خویشتنداری نیروهای امنیتی ایران، پاسخ نامتناسبی به تظاهرات داده است که منجر به تعداد زیادی کشته و زخمی شد. و بار دیگر می‌خواهم تأکید کنم که چه در ایران یا هر جای دیگری استفاده گسترده از زور علیه معترضان غیرخشونت‌آمیز غیرقابل قبول است.

ما از مقامات ایران خواسته‌ایم که با تحقیقات شفاف و معتبر تعداد کشته‌ها و دستگیریها را مشخص کنند. و ما انتظار داریم از همه عاملان خشونت حسابرسی شود.

 

وی درباره قطع اینترنت توسط رژیم آخوندی برای سرپوش گذاشتن بر آمار شهیدان و مجروحان و دستگیریها گفت: من می‌دانم که این سرکوب هم‌چنین به دسترسی به اینترنت گسترش یافته است و از دسترسی شهروندان ایرانی به شبکه‌های جهانی جلوگیری شده است که به‌شدت بر ارتباطات و جریان آزاد اطلاعات تأثیر گذاشته است.

ما متعهد هستیم که یک رویکرد جامع و متعادل با ایران با هدف پرداختن به همه مسائل مورد نگرانی را دنبال کنیم. و این البته شامل نگرانیهای دیرینه ما در مورد وضعیت حقوق‌بشر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56c0adbe-7afb-43ea-985c-203bb33ad488"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات