728 x 90

جن ساکی: اگر ایران جدیت نشان بدهد ما می‌توانیم برای اجرایی کردن کامل برجام در ظرف چند روز برسیم

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری جمعه ۲۹بهمن در مقابل سؤالات در مورد مذاکرات برجام گفت اگر ایران جدیت نشان بدهد ما می‌توانیم برای اجرایی کردن کامل برجام در ظرف چند روز برسیم.

س - در اوایل این هفته بیش از ۱۷۰نفر از قانونگذاران نامه‌یی به پرزیدنت بایدن نوشتند و اساساً گفتند که هر گونه توافق اتمی با ایران با همان سرنوشت برجام ۲۰۱۵ مواجه می‌شود، یعنی که یک دولت جمهوریخواه آن را لغو می‌کند. آیا دولت بایدن با این ارزیابی موافق است و آیا شما نگران هستید که این ممکن است پیچیدگی بیشتری در گفتگوهای وین ایجاد کند که بطوری خوش‌بینانه ممکن است به نتیجه برسد.

جن ساکی - گفتگوهای وین در دور هشتم است و ادامه دارند. ما احساس می‌کنیم که پیشرفتهایی اساسی طی هفته گذشته انجام شده و کماکان هم ادامه دارد. قابل توجه این است که هیچ توافقی انجام نمی‌شود تا این‌که روی همه چیز به توافق برسند.

اگر ایران جدیت نشان بدهد ما می‌توانیم و باید به یک تفاهم متقابل برای اجرایی کردن کامل برجام در ظرف چند روز برسیم. هر چیزی فراتر از این،  احتمال بازگشت به برجام را دارای ریسک بزرگ می‌کند

من یقینا نمی‌خواهم در اینجا چیزی را پیش‌بینی کنم یا این‌که آینده با یک دولت جمهوریخواه به چه صورت خواهد بود.

اما فکر می‌کنم این عامل یادآورنده مهمی برای همه است، گذشته از این‌که گرایش سیاسی چه باشد، آنچه طی ۴سال گذشته رخ داده است که بعد رئیس جمهور سابق از این توافق بیرون کشید به این معنی است که می‌دانیم چه اتفاق افتاد و شفافیت نسبت به برنامه اتمی ایران کم شد و آنها توانستند پیشرفت قابل توجهی بکنند و ما حالا در این نقطه هستیم که می‌بینید و ما را در موضعی بسیار دشوار قرار داده که تلاش کرده‌ایم نگذاریم ایران به سلاح اتمی برسد (سایت کاخ‌سفید ۲۹بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dc6b287-9366-468e-81cc-c170ec2db2ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات