728 x 90

جنجال بر سر دزدیهای پاسدار شمخانی دبیر و نماینده خامنه‌ای، برملا شدن پرونده‌های فساد و اختلاس حکومتی

پاسدار علی شمخانی - عبدالله‌ پوری حسینی
پاسدار علی شمخانی - عبدالله‌ پوری حسینی

درباره دزدیهای پاسدار علی شمخانی دبیر و نماینده خامنه‌ای در شورای عالی امنیت رژیم، خبرگزاری حکومتی انتخاب نوشت:‌ انتشار یک ویدیو از خانه‌یی منسوب به خانواده دبیر شورای عالی امنیت ملی جنجالی شده. بر اساس این ویدیو، خانه‌یی ۲۶۰۰متری و هزار میلیارد تومانی در خیابان فرشته متعلق به همسر شمخانی است. این تنها افشاگری در مورد اموال شمخانی نیست. گفته می‌شود داماد او در لواسان ویلایی بزرگ ساخته و برخی بستگان او نیز املاکی در تهران، لواسان، اهواز و شمال کشور دارند؛ شرکت کشتیرانی آدمیرال هم متعلق به فرزندان شمخانی است.

 

همچنین به‌دنبال برملا شدن چند پرونده فساد و اختلاس حکومتی در جریان جنگ گرگها و دستگیریهای اخیر و همچنین فرار متهم اول پرونده اختلاس بانک مرکزی روز چهارشنبه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی رژیم، پس از اعلام استعفا دستگیر شد.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، عبدالله‌ پوری حسینی،رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزارت اقتصاد کابینه آخوند روحانی که روز چهارشنبه به سازمان بازرسی احضار شده بود، از سمت خود استعفا داد و وزیر امور اقتصاد و دارایی کابینه آخوند روحانی استعفای او را پذیرفت. اما ساعاتی بعد دستگیر گردید.

بیگی عضو مجلس رژیم پیش از این فاش کرده بود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی، شرکتی را به بخش خصوصی واگذار می‌کرده و خود به‌عنوان شخصیت حقیقی خریدار آن شرکت بوده از جمله مجتمع گوشت اردبیل را به بخش خصوصی واگذار کرد.

از جمله پرونده‌های اختلاسی که به‌گفته اعضای مجلس رژیم، پوری حسینی در آن دست داشته، عبارتند از: شرکت ماشین‌سازی تبریز، نیشکر هفت‌تپه، کشت و صنعت مغان، هپکو، آلومینیوم المهدی، پالایشگاه کرمانشاه.

وی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در آذربایجان شرقی بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6779e914-bd57-4f09-8bbc-4690ea02f62b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات