728 x 90

جنایات جنگی رژیم اسد در مناطق مسکونی و کشتار مردم بیگناه و کودکان غوطهٴ شرقی

جنايات جنگي رژيم اسد در مناطق مسكوني
جنايات جنگي رژيم اسد در مناطق مسكوني

حملات جنایتکارانهٴ رژیم اسد به مناطق مسکونی و کشتار مردم بیگناه و کودکان در منطقهٴ تحت محاصره غوطهٴ شرقی در حومه دمشق روز پنجشنبه نیز ادامه یافت.

خبرگزاری فرانسه آمار قربانیان این حملات از روز یکشنبه تا پنجشنبه را 335کشته ذکر کرد.

رسانه‌های اپوزیسیون سوریه و مطبوعات بین‌المللی تصاویر دردناک و تکان‌دهنده‌یی را از جنایات اسد در غوطهٴ شرقی منتشر می‌کنند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: بین توپ‌باران و بمبارانها، شهروندان غوطه، کشته‌شدگان خود را به خاک می‌سپارند. از آنجایی که زمان و فضا محدود است و تلفات رو به افزایش گذاشته، کشته‌شدگان در گورهای جمعی دفن می‌شوند.

 

مردم سوریه در مناطق مختلف، در همبستگی با مردم غوطهٴ شرقی دمشق دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات ازجمله در جنوب دمشق، درعا، ادلب و حمص برگزار شد.

 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، گفت: «رژیم (اسد) علیه تروریستها نمی‌جنگد، بلکه علیه مردم (سوریه) می‌جنگد؛ کودکان را به‌قتل می‌رساند و بیمارستانها را منهدم می‌کند؛ همه اینها قتل‌عامی است که باید محکوم بشود... ما باید هر اقدام ممکن را برای متوقف‌کردن این قتل‌عام انجام بدهیم».

مرکل افزود: «(رژیم) ایران و روسیه مسئولیت مشخصی» در این رابطه دارند.

 

رهبران کشورهای مختلف جهان، ازجمله رئیس‌جمهور فرانسه، دبیرکل ملل‌متحد و نمایندهٴ آمریکا در سازمان ملل به برقراری آتش‌بس در غوطهٴ شرقی فراخوان دادند.

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل گفت که حملات رژیم اسد، غوطهٴ شرقی را به «جهنم روی زمین» برای غیرنظامیان تبدیل کرده است.

 

در همین حال گاردین طی مقاله‌یی بی‌عملی جامعهٴ جهانی را مورد انتقاد قرار داد، و نوشت: ما بر روی همه‌چیز به جز بر روی خونریزی (در سوریه) تمرکز می‌کنیم. این باعث می‌شود که خودمان در این جنایتها شریک باشیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6b7764c-8da3-4eb2-b0ad-888a0907cc77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات