728 x 90

جمهوری‌خواهان کنگره: دولت آمریکا باید تحریم‌های حقوق‌بشری رژیم ایران را حفظ کند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

قانونگذاران جمهوریخواه کنگره آمریکا از دولت بایدن خواستند تا در جریان مذاکرات احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با رژیم ایران موسوم به برجام، از برقرار ماندن تحریم‌های علیه این رژیم به‌دلیل نقض حقوق‌بشر مردم ایران اطمینان حاصل کند.

واشنگتن فری‌بیکن دوشنبه اول آذر نوشت: جمهوری‌خواهان کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان کنگره طی نامه‌یی به کاخ‌سفید از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند حتی اگر مجبور شد در جریان مذاکرات هسته‌یی با سران رژیم ایران به لغو برخی تحریم‌ها تن دهد، تحریم‌های حقوق‌بشری را کماکان حفظ کند.
قانونگذاران در ادامه با بیان این‌که می‌خواهند بدانند، دولت بایدن برای پاسخگو کردن رژیم ایران در قبال سرکوب مداوم حقوق شهروندی مردم این کشور، که شامل قتل، شکنجه و بازداشت معترضان ضد رژیم است که در ماه‌های اخیر دادگاهی شده‌اند، چه اقداماتی انجام داده است.
آنها خطاب به جو بایدن می‌نویسند، دولت شما مدعی است که سیاست خارجی مبتنی بر حقوق‌بشر و دموکراسی را دنبال می‌کند. مردم ایران در هر فرصتی به مبارزه با رژیم می‌پردازند، و به‌دنبال حقوق‌بشر، دموکراسی، و دولتی هستند که نماینده ارزش‌های آنها باشد.
و با توجه به شکافی که بین مردم ایران و رژیم ایران وجود دارد، حمایت آمریکا از مردم ایران نه تنها ضرورتی راهبردی، بلکه ضرورتی اخلاقی است.

از این پیش‌تر، جمهوری‌خواهان دولت بایدن را به سرپوش گذاشتن بر روی نقض گسترده حقوق‌بشر توسط رژیم ایران متهم می‌کنند. آنها گفتند، از آنجایی که دولت بایدن سخت در تلاش است تا توافق اتمی با رژیم ایران را احیا کند، سعی می‌کند بر سر مسأله حقوق‌بشر این رژیم را نرنجاند (العربیه ۲آذر).

آمریکا نباید اجازه دهد تا مسائل حقوق‌بشر به محاق برود. لغو تحریم‌های بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان، تنها به‌معنای توانمندسازی کسانی است که مشغول سرکوب داخلی و تجاوز خارجی هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd74af3d-9520-4b9e-8563-54ecbbde0fc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات