728 x 90

جمهوریخواهان، اف.بی.آی را در مورد نقش رژیم ایران در توطئه قتل ترامپ تحت فشار قرار دادند

کریستوفر ری، رئیس اف.بی.آی
کریستوفر ری، رئیس اف.بی.آی

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اف.بی.آی را برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نقش رژیم ایران در توطئه قتل ترامپ تحت فشار قرار می‌دهند.

واشنگتن تایمز روز ۲۶مرداد در گزارشی نوشت: جمهوری‌خواهان برجسته و مهم مجلس نمایندگان آمریکا خواستار پاسخ‌هایی از دولت بایدن در مورد دستگیری اخیر یک مرد پاکستانی در ارتباط با توطئه رژیم ایران برای کشتن مقامات آمریکایی، احتمالاً از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و در مورد یک رشته تهدید آشکار برای شخصیتهای سیاسی آمریکایی که از تهران سرچشمه می‌گیرد، هستند.

دو جمهوری خواه مارک ای. گرین از تنسی رئیس امنیت داخلی مجلس نمایندگان، و نماینده آگوست فاگلر، رئیس کمیته فرعی این پنل در زمینه مبارزه با تروریسم، اجرای قانون و اطلاعات، در نامه‌یی به کریستوفر ری، رئیس اف.بی.آی در صبح روز جمعه، گفتند: آنها خواهان ارائه اطلاعاتی از سوی اف.بی.آی در مورد وضعیت تحقیقات و تهدیدات ایران در خاک ایالات متحده هستند.

این نامه قبل از تحویل به رئیس اف.بی.آی به‌طور انحصاری با واشنگتن تایمز به اشتراک گذاشته شد.

این اقدام بیش از یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که اف.بی.آی مرد پاکستانی، آصف مرچنت، را در یک توطئه ادعایی قتل در ازای دستمزد دستگیر و متهم کرد. مقامات فدرال آقای مرچنت را دارای روابط نزدیک با رژیم ایران توصیف کرده‌اند، اما بسیاری از سؤالات کلیدی، از جمله این‌که آیا او ارتباط مستقیمی با دولت تهران دارد، بی‌پاسخ مانده است.

این پرونده هم‌چنین با یک پس‌زمینه نگران‌کننده، همراه است، در حالی که، اکنون گمان می‌رود که رژیم ایران کمپینهای سیاسی جمهوری‌خواهان و دموکراتها را با حملات سایبری و عملیات هک، با ادعای کمک به تأمین مالی اعتراضات ضداسراییلی در دانشگاههای آمریکا، و راه‌اندازی عملیات‌های دیگر برای تضعیف کردن سیستم انتخاباتی آمریکا و دامن‌زدن به اختلافات اجتماعی، هدف قرار داده است.

توطئه ادعا شده تنها آخرین نمونه از تمایل آشکار رژیم ایران برای هدف قرار دادن مقامات آمریکایی در صورت [به دست آوردن هر گونه] فرصت است.

وزارت دادگستری در پرونده هفته گذشته، در دادگاه نامی از آقای ترامپ نبرد، اما گمان می‌رود رئیس‌جمهور سابق و نماینده کنونی حزب جمهوریخواه برای کاخ سفید، در میان کسانی باشد که هدف قرار گرفته‌اند.

در مجموع، همه این اقدامات رژیم ایران باعث شده است که جمهوری‌خواهان به‌دنبال اطلاعات بیشتری در مورد اقدامات دولت در مورد این تهدیدهای فزاینده باشند.

نمایندگان جمهوریخواه کنگره گرین و فلوگر در نامه خود، نوشتند: دستگیری و اتهام آصف مرچنت، یک تبعه پاکستانی با روابط نزدیک با رژیم ایران، به‌دلیل ارتباط او با توطئه ناموفق برای ترور یک مقام دولتی آمریکا، از جمله احتمالاً دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، یادآور تهدیدهای جدی ایران نسبت به شهروندان آمریکایی، است.

«توطئه خنثی شده مرچت به‌دنبال طرح دیگری است که یک تبعه ایرانی و یکی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران، اقدام به ترور جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده را سازماندهی کرد. در پی آن این موضوع فاش شد، که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، هدف دوم همان توطئه بوده است.

تهدیدات معتبر رژیم ایران علیه وزیر اسبق پمپئو و هم‌چنین برایان هوک، دستیار ارشد سابق او که در دوران دولت ترامپ نماینده ویژه ایران بود، هم‌چنان ادامه دارد. این توطئه‌ها هم‌چنین شامل تلاشهای رژیم ایران برای ساکت کردن کسانی است که به‌طور علنی از نقض حقوق‌بشر رژیم انتقاد می‌کنند.

آنها می‌نویسند: ما نگرانی‌های جدی در مورد اقدامات ناکافی انجام شده توسط دولت بایدن هریس برای تحمیل پیامدهایی بر رژیم ایران، از جمله تلاش برای محافظت از امنیت ملی ما و شهروندان آمریکایی در برابر تهدیدات خارجی داریم.

مقامات ادعا می‌کنند: آقای مرچنت در ماه آوریل وارد ایالات متحده شد و به‌سرعت یک مرد نیویورکی را برای معاملات تجاری استخدام کرد. او در نهایت تصریح کرد که این معاملات، اقدام به ترور بوده است. مرد نیویورکی نزد مقامات رفت.

مقامات آمریکایی پیشنهاد کردند که این توطئه بخشی از تلاش رژیم ایران برای انتقام‌جویی از حمله پهپادی ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۰ بود که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی شد. حمله‌یی که در زمانی که آقای ترامپ، آقای پمپئو و سایر مقاماتی که اکنون هدف ترور ادعایی قرار گرفته‌اند، دستور داده شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/475d2fd9-c3fa-4255-b723-7a772bb7f751"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات