728 x 90

جلسه کمیته سرویسهای مالی کنگره آمریکا - نقش محوری رژیم ایران در جنگ‌افروزی و تروریسم

لوتکمایر، ریچارد گلدبرگ، گابریل نورونها و زارنکسی
لوتکمایر، ریچارد گلدبرگ، گابریل نورونها و زارنکسی

در جلسه کمیته سرویس‌های مالی کنگره آمریکا با ریاست لوتکمایر، سخنرانان به نقش محوری رژیم آخوندی در جنگ‌افروزی و تروریسم پرداختند.

لوتکمایر رئیس کمیته سرویسهای مالی کنگره آمریکا گفت:

پس از حمله اخیر، گزارشهای خبری بسیار معتبر به‌ویژه در وال استریت ژورنال بر همدستی رژیم ایران در حملات حماس تأکید کرد.

طی سال‌ها، زمانی که رژیم ایران به حمایت از تروریسم و هرج و مرج بین‌المللی ادامه داد، دستگاه تحریم‌ها پاسخ داد و به بزرگترین و پیچیده‌ترین تحریم‌ها در جهان تبدیل شد.

اما در سال ۲۰۱۵، دولت اوباما درباره توافقی مذاکره کرد که ظاهراً قصد داشت برنامه هسته‌یی ایران را متوقف کند که به برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام معروف است.

برجام بسیاری از تحریم‌های سخت و مؤثری را که ایالات متحده سال‌ها برای اجرای آنها به طول انجامید، کاهش داد و میلیاردها دلار برای رژیم آزاد کرد و اقتصاد آن را احیا کرد.

در ماه مه ۲۰۱۸، دولت ترامپ به درستی از توافق خارج شد و یک «کارزار فشار حداکثری» را آغاز کرد که بسیاری از تحریم‌ها را دوباره اعمال کرد.

وی افزود: این کارزار فشار حداکثری، تأثیرات فلج‌کننده‌ای بر رژیم ایران داشت و ذخایر رسمی از میانگین ۷۰میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۴میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت و اقتصاد آن در آستانه سقوط قرار گرفت.

متأسفانه، دولت کنونی به امید احیای برجام، صدور معافیت‌های تحریمی یا صرفاً چشم‌پوشی بر روی فعالیت‌های غیرقانونی که دولت تروریست حاکم بر ایران را تأمین مالی می‌کند، تغییر مسیر داد که مهم‌ترین آن فروش محموله‌های نفتی توسط این رژیم است.

 

ریچارد گلدبرگ، دستیار سابق جان بولتون در جلسه کمیته سرویسهای مالی کنگره آمریکا گفت:

دسترسی به پول نقد توسط رژیم ایران دریچه‌ای است برای سرازیر شدن پول به سپاه پاسداران، که سازمانهای تروریستی را آموزش می‌دهد، تجهیز می‌کند، و تدارکات، بودجه، را برای انجام این قتل‌عام تأمین می‌کند، و پول بیشتری را به سوی تروریسم سرازیر کند. اباید با اقدام دو حزبی! پولهای این رژیم را قفل کرد.

 

در جلسه کمیته سرویسهای مالی کنگره آمریکا، گابریل نورونها مشاور سابق امور ایران در وزارت‌خارجه این کشور گفت:

طی دهه گذشته، رژیم ایران بیش از ۲۰میلیارد دلار برای حمایت از گروه‌های تروریستی خارجی در خاورمیانه هزینه کرده است. این رژیم دهها میلیارد بیشتر از بودجه خود را برای عملیات تروریستی خودش هزینه کرده است. از نظر تاریخی، رژیم ایران در سال ۱۰۰میلیون دلار به حماس کمک می‌کرد. اما در سال گذشته، این حمایت به ۳۵۰میلیون دلار افزایش یافت.

دیدگاه خامنه‌ای این است که از تمام سرمایه‌هایی که رژیم می‌تواند به دست‌آورد برای پیشبرد سیاست خارجی مبتنی تروریسم خود استفاده کند و حداقل‌های لازم را برای کمک به حفظ نیازهای کارکرد دولت بگذارد و کاملاً نیازهای مادی مردم ایران را نادیده بگیرد.

 

گابریل نورونها مشاور سابق امور ایران در وزارت‌خارجه آمریکا گفت: طی سه ماه گذشته، رژیم ایران توانسته است بودجه نظامی و تروریستی خود را به‌صورت دو رقمی افزایش دهند. ایالات متحده می‌تواند و باید این روند را معکوس کند. کنگره باید قوه مجریه را مجبور کند که تحریم‌های نفتی موجود خود را علیه شرکت‌های کشتیرانی شرکت‌های بیمه نفتکشها، بنادر، پالایشگاهها و کلیه کسانی که تجارت نفت ایران را انجام می‌دهند، اعمال کند. این تحریم‌ها باید اجباری باشند، نه اختیاری.

 

در جلسه استماع کمیته سرویسهای مالی کنگره آمریکا زارنکسی رئیس یکی از شرکتهای رمز ارز گفت:

گروه‌های نیابتی رژیم ایران از طریق ارزهای دیجیتال کمکهای مالی دریافت می‌کنند و از رمزنگاری برای جابه‌جایی پول استفاده می‌کنند.

در مقاله وال استریت ژورنال، دو شرکت قانونی تخمین زدند که بخشی از ۱۳۵ میلیون دلار از سال ۲۰۲۰ از طریق رمزارز توسط حماس در جهاد اسلامی فلسطین دریافت شده است. بعد از آن مقاله بحثهایی در مورد اظهارات و یافته‌های جدید از سوی بعضی شرکتها مطرح شد.

در مورد حزب‌الله هم این موضوع صادق است و از این طریق نزدیک به یک میلیارد مستقیماً از رژیم ایران به این گروه ارسال می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df9288ef-df32-46fb-bfc6-4318608193cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات