728 x 90

جلسه استماع کنگره آمریکا برای بررسی دخالتهای رژیم ایران در عراق و لبنان

رز لهتینن
رز لهتینن

در جلسه زیرکمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در روز سه‌شنبه ۱خرداد ۹۷ دخالت رژیم ایران در عراق و لبنان مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه به ریاست ایلیانا رز لهتینن رئیس زیرکمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برگزار شد.

وی گفت:‌ تأثیر و کنترل رژیم ایران بر دولت لبنان افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از ما مدتها است که در مورد دخالت فزاینده حزب‌الله هشدار داده‌ایم و این نکته را طرح کرده‌ایم که تصمیمات سختی باید در رابطه با کمک آمریکا از جمله به نیروهای مسلح لبنان گرفته شود. قانون آمریکا تصریح می‌کند که اگر نیروهای مسلح لبنان یا نیروهای امنیت داخلی لبنان تحت کنترل سازمانی با نامگذاری تروریستی باشند هیچ کمکی نباید در اختیار آنها قرار گیرد. قطعاً‌حزب‌الله مشمول چنین تعریفی می‌شود.

هشدار نسبت به دخالت رژیم ایران در عراق

ایلیانا رزلهتینن در مورد دخالت رژیم در عراق گفت: امیدوارم هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم تا دخالت رژیم ایران را محدود کنیم یا عقب برانیم.در هر حال روشن است که رژیم ایران به‌راحتی از صحنه منطقه خارج نمی‌شود. هم در عراق و هم در لبنان، رژیم ایران کماکان دخالت خود را افزایش می‌دهد. این مسأله برای شهروندان این کشورها، ثبات منطقه‌یی و منافع امنیت ملی آمریکا خطرناک است.

بعد از این‌که وزیر مایک پمپئو، سیاست دولت در قبال رژیم ایران را تشریح کرد، مشتاقم که از شهودمان، انتقادات و پیشنهاداتشان را برای عقب نشاندن دخالت رژیم ایران در لبنان، عراق و در سراسر خاورمیانه بزرگ بشنوم.

عوامل رژیم ایران تهدیدی برای نیروهای آمریکایی در عراق

استیو چابوت Steve Chabot نماینده کنگره آمریکا در جلسه استماع گفت:‌ مؤسسه‌های اطلاعاتی ما گزارش داده‌اند که عوامل رژیم ایران تهدید مستقیم برای نیروهای ما در عراق هستند. ما بازای اینهمه خون و هزینه‌یی که در عراق صرف کردیم، نباید اجازه بدهیم رژیم ایران استفاده‌اش را ببرد. همچنین ما زحمتهای زیادی برای از بین بردن شبه‌نظامیان داعش کشیدیم. بنابراین نگذاریم رژیم ایران سود آن را ببرد.

آدام کینزینگر Adam Kinzinger عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ بزرگترین نگرانی من در مورد کردار و رفتار رژیم ایران در منطقه است. من خیلی خوشحالم که ما از توافق هسته‌یی بیرون کشیدیم.

دانیل پلتکا Danielle Pletka نماینده کنگره آمریکا گفت:‌ من به‌شدت در مورد نفوذ آرام و مستمر رژیم ایران در نهادهای سیاسی عراق و لبنان نگران هستم. رژیم ایران ذره‌یی در دخالت در نهادهای دموکراتیک کشورهای همجوارش تردید به خود راه نمی‌دهد، چرا که می‌خواهد اهداف ما در منطقه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

روهرا باکر، رئیس زیرکمیته نظارت و تحقیقات کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی در جلسه استماع گفت: من در مورد عراق و لبنان بسیار نگران هستم. همچنین در مورد گسترش نفوذ ر‌ژیم ایران. بگذارید یکبار دیگر تصریح کنم که ایران دشمن ما نیست، رژیم ملاها دشمن ماست. ما تا به‌حال به رژیم ایران دست باز داده‌ایم که به‌طور افسار گسیخته‌یی در عراق پیش برود، چون هیچ تهدیدی در داخل این کشورها برای خود نمی‌بینند.

ما می‌توانیم به بسیاری از مخالفان رژیم کمک و از آنها حمایت کنیم. با چنین حمایتهایی احتمالاً در کوتاه مدت شاهد از پای درآمدن رژیم ملاها خواهیم بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c7657b4-9395-481c-90c4-3e1810677d18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات