728 x 90

جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح آمریکا و بررسی تهدیدهای رژیم ایران

جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا - آرشیو
جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا - آرشیو

روز دوشنبه ۲۷دی‌ماه جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به‌منظور بررسی شماری از کاندیداهای وزارت دفاع این کشور برگزار شد. در این جلسه تعدادی از سناتورهای آمریکایی به تهدیدهای رژیم ایران در منطقه اشاره کردند.

در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا برای بررسی صلاحیت سلست والندر (Celeste Wallander) کاندیدای دولت بایدن برای دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌المللی، سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه خواستار مقابله با حمایت رژیم آخوندی از تروریسم و فعالیت‌های شرورانه آن در منطقه شدند.

سناتور جک رید رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: با وجودی که مذاکرات وین برای بازگشت رژیم ایران به برجام ادامه دارد، اما نیروهای نیابتی این رژیم هم‌چنان به حملات موشکی خود در سوریه و عراق ادامه می‌دهند.

سناتور جیمز آینهوف رئیس‌جمهوریخواهان در کمیته نیروهای مسلح سنا نیز تأکید کرد: رژیم ایران به تأمین مالی تروریسم جهانی ادامه می‌دهد و نیروهای آمریکایی و متحدان ما را هدف قرار می‌دهد.

سناتور دموکرات جکی روزن نیز گفت: رژیم ایران اصلی‌ترین رژیم حامی تروریسم است و تهدیدی برای منافع آمریکا و متحدان ما از طریق برنامه موشکهای بالستیک و حمایت از حزب‌الله و سایر گروه‌های نیابتی تروریست است.

سلست والندر (Celeste Wallander) کاندیدای دستیار وزیر دفاع برای امور امنیت بین‌المللی در پاسخ به سناتورها گفت: من در نگرانی شما بسیار سهیم هستم. تمرکز ما علناً قرار است بر روی برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران باشد و می‌دانید موضوع نگرانی است ولی نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که رژیم ایران به‌طور فعالی از گروه‌هایی حمایت می‌کند که به پرسنل و تأسیسات ما در منطقه ضربه می‌زند. اگر تأیید شوم من روی روابط با شرکایمان در منطقه متمرکز خواهم شد تا با آنها همکاری کرده و اطمینان پیدا کنم هر اقدام ضروری برای مقابله با فعالیت‌های رژیم ایران انجام شود.

 (سایت کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا: ۲۳دی۱۴۰۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3de7f07-7977-4645-a109-f7660eb01d0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات