728 x 90

جلسه اتحاد علیه ایران اتمی - سناتور لیبرمن: رژیم ایران با انقلاب مردمی روبه‌رو می‌شود

سناتور جوزف لیبرمن
سناتور جوزف لیبرمن

در جلسه اتحاد علیه ایران اتمی که روز سه‌شنبه ۳مهر ۹۷ با حضور مقامها و شخصیتهای آمریکایی و عربی در نیویورک تشکیل شد، تهدیدهای رژیم ایران در زمینه‌های مختلف و راههای مقابله با آن بررسی شد.

جلسه اتحاد علیه ایران اتمی

جلسه اتحاد علیه ایران اتمی

 

سناتور لیبرمن:‌ رژیم ایران با انقلاب مردمی روبه‌رو می‌شود

سناتور جوزف لیبرمن، رئیس گروه «اتحاد علیه ایران اتمی»، در سخنانی با اشاره به بازگشت تحریمهای هسته‌یی آمریکا علیه رژیم ایران گفت پاسخ مثبت کشورها به این تحریمها نشانه قدرت آمریکا است. شرکتهای عمده اروپایی مانند توتال از ایران خارج شده‌اند. هر چند دولتهای اروپایی به این شرکتها فشار وارد می‌کنند، اما این شرکتها پاسخگوی سهامداران خود هستند و از ایران خارج می‌شوند.

سناتور لیبرمن اضافه کرد:‌ وضعیت اقتصادی در ایران بدتر شده است. در این وضعیت، گزینه رژیم ایران این است که برنامه اتمی خود را کاملا متوقف کند و دست از حمایت از تروریسم بردارد. در غیراین صورت با انقلاب مردمی مواجه می‌شود که خواستار تغییر هستند.

 

برایان هوک:‌ پولهای برجام خرج تروریسم شد

برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا، اعلام کرد:‌

برجام تجربه‌ای بود که نشان داد رژیم ایران رفتار خود را در منطقه تغییر نمی‌دهد.

رژیم ایران بودجه نظامی خود را پس از توافق برجام به‌شدت افزایش داد. این رژیم این پولها را برای اهداف توسعه‌طلبانه خود صرف اسد و یمن کرد، در حالیکه مردم این کشور شعار می‌دادند که سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن. این مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا اضافه کرد: «توافق برجام روی بنیاد سستی بنا شده بود، این توافق بین رژیم ایران و دولت آمریکا به دست آمده بود و سنا نقشی در آن نداشت، بنابراین رئیس‌جمهوری بعدی آن را لغو کرد. ما برای یک توافق از کنگره هم نقش آفرینی خواهیم خواست.»

برایان هوک گفت:‌ خروج آمریکا از برجام پاسخی به حمایت این رژیم از تروریسم و تداوم اقدامات مخرب در منطقه بود.

برایان هوک - رئیس گروه اقدام ایران

برایان هوک - رئیس گروه اقدام ایران

 

 

عادل الجبیر:‌ برجام رفتار رژیم ایران را تغییر نداد

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت شک ندارم فشار داخلی و خارجی روی ایران تاثیر خواهد گذاشت. به اعتقاد او اگر همه کشورها وضع قاطع تری علیه رژیم ایران بگیرند این رژیم به مرور مواضع خود را تغییر می‌دهد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان

 

وزیر خارجه عربستان با بیان این‌که رژیم ایران به‌دلیل فشار تحریمها توافق هسته‌یی را پذیرفت، گفت: «این توافق رفتار رژیم ایران در منطقه را تغییر نداد و در عوض حکومت ایران پول حاصل از توافق را برای جنگ در سوریه صرف کرد.»

وزیر خارجه عربستان همچنین درباره نقش رژیم ایران در یمن گفت: «حوثیهای یمن از توافقها با عربستان کنار کشیدند. هر گاه با آنها به توافق نزدیک شدیم آنها کنار کشیدند و مشخص است که از رژیم ایران خط گرفتند. چطور می‌شود با حکومتی مثل ایران به توافق رسید که قصد صدور انقلاب دارد؟»

 

در این نشست همچنین سفیران امارات متحده عربی و بحرین و یمن در آمریکا طی سخنانی به اقدامات مخرب رژیم ایران در منطقه اشاره کرده و خواستار اتحاد جهانی برای فشار به این رژیم در جهت تغییر رفتار حکومت جمهوری اسلامی شدند.

 

سفیر امارات در واشنگتن:‌ رژیم ایران تهدید منطقه و جهان

یوسف العتیه، سفیر امارات متحده عربی در آمریکا گفت: ایران یک تهدید برای منطقه و جهان است. اگر بخواهیم به نقش ایران در منطقه و امید برای تغییر نگاه کنیم می‌توانیم به لبنان نگاه کنیم. ایران لبنان را تحت نفوذ خود درآورد ولی امروز ما تلاش می‌کنیم این موضوع در یمن رخ ندهد.‎

یوسف العتیه سفیر امارات متحده در آمریکا

یوسف العتیه سفیر امارات متحده در آمریکا

 

سفیر بحرین در آمریکا: تروریستهای رژیم ایران را دستگیر کردیم

شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه، سفیر بحرین در آمریکا، در نشست اتحاد علیه ایران اتمی گفت: رژیم ایران علیه کشورهای منطقه و آمریکا فقط شعار نمی‌دهد، به این شعارها عمل می‌کند. ما در بحرین افرادی وابسته به حکومت ایران را که قصد داشتند علیه آمریکاییها عملیات انجام دهند، دستگیر کردیم.

 

شیخ عبدالله بن راشد سفیر بحرین در آمریکا.

شیخ عبدالله بن راشد سفیر بحرین در آمریکا.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/213b5987-afac-42e3-bd45-7016f3407946"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات