728 x 90

جفری رابرتسون: ایران اکنون "جنایتکار بین‌المللی" را به‌عنوان رئیس‌جمهور دارد

جفری رابرتسون، قاضی دادگاه تجدیدنظر سازمان ملل
جفری رابرتسون، قاضی دادگاه تجدیدنظر سازمان ملل

در رویدادی که روز پنجشنبه ۳ تیر به میزبانی شورای ملی مقاومت ایران و با حضور عرب نیوز برگزار شد، هیأتی از دیپلماتها و کارشناسان حقوق بشر گفتند که نقش ابراهیم رئیسی در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ به‌معنای گناهکار بودن وی در جنایات علیه بشریت است - برچسبی که می‌تواند به جایگاه جهانی دیپلماتیک وی آسیب برساند.

جفری رابرتسون، قاضی دادگاه تجدیدنظر سازمان ملل و رئیس سابق دادگاه جنایات جنگ در سیرالئون، گفت: «ما الآن یک جنایتکار بین‌المللی را به‌عنوان رئیس جمهور داریم... او به‌خاطر جنایت علیه بشریت، که با کشتار هزاران زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ مرتکب شد، مجرم است».

رابرتسون، که تحقیقات گسترده‌یی را در مورد کشتارهای سال۱۹۸۸ انجام داده است، افزود که رئیسی و دژخیمان بخش قضاییه او زندانیان را در "دو موج" به کام مرگ فرستادند.

رابرتسون گفت، اولین کشته شدگان، اعضای، متحدان و هواداران مجاهدین خلق بودند، یک گروه سیاسی که در انقلاب ۱۹۷۹ شرکت کرد اما بعداً به‌دنبال یک اختلاف سیاسی علیه رژیم شد. . .

وی افزود: "سازمان ملل باید با این واقعیت دست و پنجه نرم کند که یکی از کشورهای عضو آن توسط یک جنایتکار بین‌المللی هدایت می شود."

رابرتسون گفت: "اگر زمانی او به ریسک خروج از ایران دست بزند، هر کشور دمکراتیکی طبق قانون خودش - صلاحیت جهانی آنطور که ما از آن نام می‌بریم - حق دستگیری و محاکمه وی را دارد".

(عرب نیوز ۴تیر).

-رئیسی جلاد

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/659ba14b-a424-499a-b7a7-82a82b934b0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات