728 x 90

جزییاتی از سرقت تحقیقات دانشگاههای انگلستان توسط هکرهای رژیم ایران

سرقت تحقیقات دانشگاههای انگلستان توسط هکرهای ایران
سرقت تحقیقات دانشگاههای انگلستان توسط هکرهای ایران

ایندیپندنت انگلستان گزارش داد: هکرهای مرتبط با رژیم ایران در حمله به دانشگاههای انگلستان نتایج تحقیقات علنی نشده را به سرقت می‌بردند.

کارشناسان سایبری شرکت آی.تی این حملات را کشف کردند که از گروه کوبالت دیکنز شروع می‌شود که خارج از ایران عمل می‌کند. آنها به۷۶دانشگاه در ۱۴کشور حمله کردند که آمریکا و انگلستان را شامل می‌شد.

هکرهای رژیم ایران منابع علمی را مشابه با عملیات سایبری گذشته توسط گروه کوبالت دیکنز هک می‌کنند.

 

سرقت اطلاعات علمی در سراسر جهان توسط هکرهای رژیم ایران

محققاًن امنیتی فاش ساخته‌اند که هکرهای رژیم ایران دانشگاههای و نهادهای تحصیلی سراسر جهان را به‌عنوان بخشی از یک کارزار عمده برای سرقت محصولات تحقیقاتی علنی نشده و متعلقات نرم افزاری، هدف قرار می‌دهند.

هکرهای مرتبط با دولت ایران دانشگاهها و نهادهای تحصیلی ایران و سراسر جهان را هدف قرار می‌دهند تا نتیجه تحقیقات و نرم افزاری که هنوز علنی نشده را به سرقت ببرند.

کارشناسان سایبری از شرکت آی.تی به‌نام سکیور-ورکس Secure works متوجه این حملات شده‌اند و بر این باورند که شروع آنها از گروه کوبالت دیکنز است که خارج از ایران عمل می‌کند. هکرها ۷۵دانشگاه در ۱۴کشور شامل استرالیا، کانادا، چین، اسراییل، ژاپن، سوئیس، ترکیه، انگلستان و آمریکا هستند.

از آنجا که این تحقیق هنوز ادامه دارد، شرکت امنیتی سکیور-ورکس هنوز لیست کاملی از این دانشگاهها را منتشر نکرده است. با این‌حال این شرکت به ایندیپندنت گفت اهداف این هکرها دانشگاههایی بوده‌اند که لیست آنها در نشریه تایمز آموزش عالی منتشر شده است...

 

ایجاد وبسایتهای جعلی برای سرقت اطلاعات

به نوشته ایندیپندنت هکرهای رژیم ایران با ایجاد وبسایتهای جعلی مشابه صفحات لاگین دانشگاهها هر کسی که تصادفاً در حسابش اسم و پاس می‌داد را به این گروه واگذار کرده بود و قربانیان این گروه، به‌صورت اتوماتیک به وبسایت قانونی مربوطه سمت و سو داده می‌شدند.

مراجعین به وبسایتهای جعلی ممکن است از این‌که قربانی این گروه هک شده‌اند اطلاع نداشته باشند.

سخنگوی سکیوریتی-ورکس می‌گوید کوبالت دیکنز یک گروه تهدید مرتبط با دولت ایران است.

در اوایل سال جاری، دادگستری آمریکا ۹ایرانی را به هدایت عملیات سرقت کلان سایبری از طرف رژیم ایران متهم کرد.

در کیفرخواست آمده است که ایرانیها ۳۱تترابایت سند و اطلاعات را از بیش از ۱۴۰کشور و ۳۰کمپانی و ۵نهاد دولتی آمریکا به سرقت برده‌اند.

جفری برمن دادستان آمریکا در آن زمان گفت هکرها، ابتکارات و نرم افزارهای دانشمندان کشور مان را هدف قرار داده‌اند.

هکرها در حال حاضر از دست قضاییه آمریکا فراری هستند و به‌دلیل ترس از دستگیری دیگر نمی‌توانند به خارج از ایران سفر کنند.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c03be74-db96-4ae7-978a-a0dfaa060756"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات