728 x 90

به جای التماس و قسم حضرت عباس، واکسن کرونا وارد کنید - روزنامه حکومتی اطلاعات

واکسن کرونا
واکسن کرونا

روزنامه حکومتی اطلاعات ۲۴اسفند در یادداشتی با عنوان «به جای التماس، واکسینه» با اشاره به این‌که مقام‌های رژیم آخوندی و به‌ویژه وزیر بهداشت آخوند روحانی به‌عنوان متولی درمانی کشور از راه التماس و قسم دادن به حضرت عباس از مردم خواستند در خانه بمانند»، نوشت: «بهتر آن بود که از چند ماه جلوتر موضوع واردات واکسن از همان کشورهای بلامانع، جدی گرفته می‌شد تا نیاز به قسم دادن مردم به حضرت عباس نباشد».

این روزنامه حکومتی نوشت: «وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان متولی درمانی کشور از راه التماس و قسم دادن به حضرت عباس از مردم خواستند در خانه‌هایشان بمانند و از رفتن به سفر اجتناب بورزند تا زنجیره بیماری مزبور قطع شود».

 

یادآوری می‌شود نمکی وزیر بهداشت رژیم روز ۱۹ اسفند گفت: «وزیر بهداشت باید خواهش کند، تمنا کند، دست ببوسد و پا ببوسد تا بلکه بتواند یک قدم بردارد. انتظارمان این است که به برخی عرایضی که وزیر بهداشت به عنوان دلسوزی و آینده‌نگری بیماری می‌گوید، توجه بیشتری معطوف شود».

 

روزنامه اطلاعات روند واکسیناسیون کرونا در ایران را اقدامی «برای خالی نبودن عریضه» و «ضایعه بزرگ» خواند و نوشت: «به نظر می‌رسد برای خالی نبودن عریضه و دل خوش کردن است تا یک اقدام جدی که آحاد مردم کشور را در بر بگیرد و مقابله جدی با این ویروس خطرناک و مهلک باشد.

آمارها حکایت از آن دارد افرادی که در کل جمعیت واجد دریافت واکسینه در کشور یک دوز واکسن را تزریق کرده باشند به یک درصد نمی‌رسد و این ضایعه بزرگ برای کشور است.

روزنامه حکومتی اطلاعات ضمن تأکید بر این‌که واردات واکسن حتی از کشورهایی که رژیم روابط حسنه با آنها دارد نظیر روسیه و چین به‌صورت قطره چکانی انجام می‌شود، افزود که هر دفعه حداکثر در حد چند صد هزار دوز وارد می‌شود و این مقدار و با این حالت قطره چکانی هرگز کفاف جمعیت کشور را نخواهد کرد در حالی که آمارهای واکسینه کردن شهروندان در سایر کشورها حتی کشورهای خاورمیانه با ایران تفاوت فاحش دارد.

آیا از نظر اخلاق پزشکی، یک روز تأخیر در واکسینه کردن مردم خیلی دیر نیست؟ تا فصل بهار و در این فاصله هر روز تعدادی از افراد به کام مرگ می‌روند و چند هزار تن هم مبتلا می‌شوند و چه بسا در افراد مبتلا، عوارض آن، تا سالها در شخص باقی خواهد ماند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96e8cf3d-f498-4d2c-8e77-2c6ae2734863"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات