728 x 90

جان بولتون:‌ ما خواهان اعمال فشار حداکثر بر رژیم ایران هستیم

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا طی گفتگویی در جامعه همیلتون گفت ما خواهان اعمال فشار حداکثر بر رژیم ایران هستیم اما نمی‌خواهیم به دوستان و متحدان آسیب برسانیم.

خبرگزاری رویتر ۹ آبان ۹۷ نوشت: جان بولتون به تحریمهای جدید آمریکا که از ۱۳آبان شروع می‌شود اشاره کرد و افزود:‌ پیامدهای این تحریمها پیشاپیش در ایران دیده می‌شوند که از جمله آنها سقوط ارزش ریال است.

جان بولتون گفت فکر می‌کند این مهم است که ما در این تلاش آرام نگیریم.

 

فایننشال تایمز: کشورهای اروپایی تمایلی به راه‌اندازی کانال مالی با رژیم ایران ندارند

به گزارش فایننشال تایمز ۷آبان۹۷ در اتحادیه اروپا یک کشور عضو که حاضر باشد میزبان کانال مالی جدیدی برای محافظت از تجارت با رژیم ایران در برابر تحریمهای آمریکا باشد، پیدا نشده است. و این تازه‌ترین مانع برای تلاشهای اتحادیه اروپا در نجات برجام است.

کشورهای اروپایی به‌دنبال این بودند که امکان ادامه تجارت با رژیم ایران را بعد از خروج آمریکا از برجام داشته باشند.

اروپاییها به رهبری فرانسه، آلمان و بریتانیا درصدد راه‌اندازی یک «وسیله هدف ویژه» برای انجام پرداختهای مرتبط با واردات و صادرات رژیم ایران هستند. 

وسیله هدف ویژه که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رژیم ایران قولش را داده بود، به‌دلیل موانعی که سر راه آن وجود دارد تا ۴نوامبر افتتاح نمی‌شود و هنوز هیچ جزئیاتی از نحوه عمل آن ارائه نشده است.

دیپلمات ها می‌گویند چند مانع در برابر راه‌اندازی این «وسیله هدف ویژه» وجود دارد که از جمله آنها عدم تمایل کشورهای عضو اتحادیه به میزبانی این ساختار مالی جدید است. به‌گفته دیپلماتها، هفته گذشته، در جریان ملاقاتهای «کمیسیون اروپا» با هدف آماده شدن در برابر تحریمهای آمریکا، مقامها این موضوع را به بحث گذاشتند که چطور هیچ کشوری نمی‌خواهد میزبان این برنامه جدید برای رژیم ایران باشد.

 

جان بولتون: شدیدترین فشارها را بر ایران اعمال خواهیم کرد

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا شامگاه پنجشنبه سوم آبانماه گفت، واشنگتن حداکثر فشارها را بر رژیم تهران اعمال خواهد کرد تا به خواسته‌های آمریکا تن در دهد.

بولتون گفت: «ما می‌خواهیم حداکثر فشار علیه ایران را اعمال کنیم زیرا تهران به فعالیت‌های اتمی خود برای دسترسی به بمب هسته‌یی ادامه می‌دهد؛ ایران همچنین بزرگترین حامی تروریسم در جهان است؛ ما از فعالیت‌های موشکهای بالستیک رژیم ایران و دخالت‌های نظامی‌اش در سوریه، عراق و سایر مناطق نیز نگران هستیم».

جان بولتون روی اهدافی که آمریکا از اعمال تحریمها دنبال می‌کند تأکید کرد و افزود: «همان‌طور که در صحبت با نخست‌وزیر ارمنستان گفتم، ما تحریمها را به‌شدت اجرا خواهیم کرد؛ ما مانند دولت اوباما عمل نمی‌کنیم ما رژیم ایران را تحت شدیدترین فشار خواهیم گذاشت، زیرا معتقدیم رفتار آنها در خاورمیانه و در سراسر جهان شرورانه است و باید تغییر کند».

 

جان بولتون:‌ رفتار رژیم ایران در سراسر جهان شرورانه است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از پایان دیداری که از آذربایجان داشت به ارمنستان سفر کرد. او روز پنجشنبه سوم آبان ۹۷در ایروان پایتخت ارمنستان در مصاحبه‌یی با رادیو ارو پای آزاد گفت: « تا زمانی که سیاست‌های رژیم ایران تغییر نکرده تسهیل تجارت مرزی ارمنستان با ایران با با معضل روبه‌رو خواهد بود.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، بر سر موضوعات مختلف، از جمله قره‌باغ، روسیه، ایران، ترکیه و گرجستان بحث و گفتگو کرد. او گفت در پی بازتر شدن فضای سیاسی ارمنستان رو به جهان، سرمایه‌گذاری آمریکا نیز در این کشور افزایش خواهد داشت و تأکید کرد که چشم‌انداز این اقدام در ارمنستان را مثبت می‌بیند.

 

مایک پمپئو:‌ حملات تروریستی رژیم ایران در دانمارک، فرانسه و آلبانی

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌یی به توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی در دانمارک، فرانسه و آلبانی اشاره کرد و گفت: دانمارک اعلام کرد رژیم ایران یک حمله تروریستی در کشور آنها را طراحی کرده بود.

پمپئو گفت: همین موضوع در فرانسه و آلبانی هم اتفاق افتاد. این سومین تلاش فقط در بازه زمانی اخیر است. رژیم ایران اصلی‌ترین رژیم حامی تروریسم در جهان است. آنها در حال هدر دادن پول مردم ایران، در این فعالیتهای شرورانه احمقانه هستند. این نوع رفتار باید متوقف شود.

وزیر خارجه آمریکا درباره مأمور دستگیر شده اطلاعات آخوندی در دانمارک افزود: وی یک مأمور اطلاعات رژیم ایران در دانمارک بود و به‌دنبال این بود که سوء قصدی در داخل اروپا در خاک اتحادیه اروپا انجام دهد. این سومین تلاش فقط در بازه زمانی اخیر است.

رژیم ایران دارای تاریخچه طولانی در موضوعات تروریستی است. ما در رابطه با ترورها در سراسر دنیا صحبت می‌کنیم. رژیم ایران در انجام تلاشهای تروریستی در اروپا نقش پیشرو دارد و این نوع رفتار باید متوقف شود.

 

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در توئیتی به‌نقل از مایک پمپئو در رابطه با کانالهای درآمدهای غیرقانونی رژیم ایران گفت:

دولت آمریکا به‌طور مداوم به افشای روش‌ها و کانال‌های درآمدهای غیرقانونی رژیم ایران و همچنین فعالیت‌های بدخواهانه، فریبکاریها و سرکوب‌های وحشیانه آن ادامه خواهد داد. مردم ایران سزاوار این هستند از این سطح از اقدامات غیرمتناسب و عجیبی که تنها در جهت منافع رژیم و تقویت فعالیت‌های آن است، آگاه شوند.

 

مایک پمپئو در گفتگو با برنامه رادیویی اینترنتی «لارا اینگرام» به خنثی شدن توطئه اخیر رژیم ایران برای انجام ترور در دانمارک اشاره و بار دیگر تأکید کرد که حکومت مذهبی ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

پمپئو با اشاره به بازگشت دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران در پایان ۱۳آبان گفت که این بخش از تحریم‌ها فشار سنگینی بر سران رژیم ایران وارد خواهد کرد.

به‌دنبال خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه، مایک پمپئو ۱۲شرط را برای تغییر رفتار رژیم ایران به‌منظور انجام مذاکره برای رسیدن به یک توافق جدید اعلام کرد.

مایک پمپئو در پاسخ به پرسش لارا اینگرام گفت: دولتهای اروپایی ممکن است موضع مخالف ما داشته باشند، اما تقریباً همه شرکتهای اروپایی از ایران رفته‌اند.

وزیر خارجه ایالات متحده اضافه کرد، «معتقدم به مرور زمان همه کشورهای اروپایی متوجه می‌شوند که رژیم ایران است که در واقع نیروی ایجادکننده بی‌ثباتی در خاورمیانه است و باید هر فشار ممکن را برای مهار آن اعمال کنیم.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/799dad79-c4fd-40d0-a784-86d3670f1db1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات