728 x 90

جامعه‌شناس حکومتی: در آینده نه چندان دور اغلب اصناف مطالبه‌گر برای احقاق حقوقشان هم‌صدا و کنار هم قرار می‌گیرند

کرمان - قیام آبان۹۸
کرمان - قیام آبان۹۸

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۲۸دی، با درج مطلبی به خطرات بی‌توجهی به مطالبات مردم و «اعتراضات اصناف مختلف» در سراسر کشور هشدار داد که وضعیت فاجعه‌بار معیشتی مردم می‌تواند در ادامه به اعتراضات «بسیار خطرآفرین» منجر شود.

جهان صنعت نوشت: این روزها اعتراضات اصناف مختلف از جمله کارگران، معلمان، کارمندان قوه‌قضاییه، بازنشستگان، کادر درمان و تولیدکننده‌ها به‌دلیل رفاه، حقوق‌های پایین و درگیری معیشت فراگیر شده است. اما برخلاف وعده‌های دولت هنوز گره‌ای از مشکلات مردم باز نشده است. در این میان اما نکته قابل تأمل پیام این اعتراضات و عدالتخواهی است. .

امیرمحمود حریرچی از جامعه‌شناسان حکومتی درباره پیامدهای استمرار و «افزایش اعتراضات صنفی» گفت: در چنین شرایطی صدای مطالبه‌گری مردم کمتر به‌گوش دولت می‌رسد. همین امر منجر به ادامه اعتراضهای صنفی در خیابان می‌شود. در آینده نه‌چندان دور اغلب اصناف مطالبه‌گر برای احقاق حقوقشان هم‌صدا و کنار هم قرار می‌گیرند. درنتیجه این هم‌صدایی شرایطی را ایجاد می‌کند که منجر به شکست مسئولان و دولت می‌شود. بنابراین بی‌توجهی به خواسته‌های مردم بسیار خطرآفرین است. .

وی با اعتراف به غارت و چپاول مافیایی سردمداران فاسد آخوندی به چشم‌انداز خوفناکی که هر لحظه ممکن است در کسوت قیامها زبانه بکشد افزود: فاصله زندگی دولتمردان با مردم بسیار فاجعه‌بار است. مردم چگونه می‌توانند شکم گرسنه خانواده خود را سیر کنند. خانواده‌های زیادی به‌دلیل مشکلات معیشتی و اجاره‌های گزاف در خانه‌های کوچکی زندگی می‌کنند که این نوع رفتار با مردم تحقیرآمیز است. مردم با برگزاری اعتراضها در خیابان به دولت می‌گویند که ما دیگر اجازه نمی‌دهیم بیش از این تحقیرمان کنید. به جایی رسید‌ه‌ایم که زنگ خطر به‌صدا درآمده.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1d6eb8c-acda-4dcd-ba6e-a88f131259e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات