728 x 90

توقف خرید نفت ایران توسط شرکتهای نفتی اروپا و هند

توقف خرید نفت ایران توسط شرکت های نفتی اروپا و هند
توقف خرید نفت ایران توسط شرکت های نفتی اروپا و هند

پیامدهای تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران روزبه‌روز ابعاد گسترده‌تری می‌گیرد.

رادیو بین‌المللی فرانسه گزارش داد پالایشگاه‌های نفت کشورهای اروپایی به‌ویژه پالایشگاه‌های شرکت فرانسوی "توتال" آهسته آهسته خود را برای توقف خرید نفت ایران آماده می‌کنند و به این ترتیب راه را بر ٢٠درصد صادرات نفت ایران می‌بندند.

خبرگزاری رویتر نیز گفت:‌ منابع موثق پالایشگاهها و آژانسهای اروپایی که از ایران نفت می‌خرند، اعلام کردند، به‌دلیل تحریمهای آمریکا، خرید نفت از رژیم ایران را به تدریج متوقف می‌کنند این شرکتها که یک پنجم نفت ایران را خریداری می‌کنند، عبارتند از: توتال فرانسه، انی ایتالیا، رپسول اسپانیا و گپسای یونان

 

شرکتهای اروپایی حساب خود را از دولتهای اروپایی جدا می‌کنند

دولتهای اروپایی با وجود خروج آمریکا از برجام بر ادامه آن اصرار دارند اما شرکتهای اروپایی از دولتهایشان تبعیت نمی‌کنند.

بانکها، مؤسسات بیمه و حمل‌‌ و نقل دریایی به‌دلیل ترس از تحریمهای ثانوی آمریکا پیوندهای خود را با رژیم ایران تدریجاً قطع می‌کنند.

قرار است تحریمهای آمریکا علیه صنایع نفت و گاز ایران از چهارم نوامبر آینده به اجرا گذاشته شود. یکی از مدیران شرکت نفتی ایتالیایی به نام "ساراس" به رویتر گفته است این شرکت و دیگر شرکتهای اروپایی قادر نیستند تحریمهای آمریکا را علیه رژیم ایران به چالش بکشند.

رویتر افزوده است سقوط صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی، تلاشهای اروپا را برای متعهد نگه‌داشتن رژیم ایران نسبت به برجام با مشکلات عدیده روبه‌رو خواهد کرد.

رویتر به‌نقل از منابع آگاه نوشته است که تقریباً کلیه شرکتهای نفتی فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و یونان تدریجاً خرید نفت ایران را متوقف می‌کنند.

غالب این شرکتها تا چهارم نوامبر آینده به خریداری نفت ایران ادامه می‌دهند، اما، هیچیک از آنها از جمله شرکت فرانسوی "توتال" قصد ندارد قراردادهای خرید نفت از ایران را تمدید کند. اگر شرکتهای نفتی اروپا بخواهند پس از چهارم نوامبر آینده نفت ایران را خریداری کنند، با مانع بانکها و شرکتهای بیمه و حمل‌‌ و نقل روبه‌رو خواهند شد که به‌دلیل تحریمهای آمریکا از همکاری با حکومت ایران خودداری می‌ورزند.

 

نفت عربستان و روسیه جایگزین نفت ایران

رویتر به‌نقل از منابع آگاه افزوده است پالایشگاه‌های اروپایی قصد دارند نفت روسیه و عربستان را جایگزین نفت ایران کنند. شرکت یونانی "هلنیک" از هم‌اکنون واردات نفت از ایران را متوقف کرده است. یکی از دلایل این امر خودداری یک بانک سوئیسی از همکاری با رژیم ایران برای پرداخت مبالغ نفت خریداری شده از این کشور است.

رویتر هم‌چنین نوشته است شرکتهای آسیایی نیز در اقدامی مشابه واردات نفت از ایران را متوقف می‌کنند. برای نمونه، شرکت هندی "رلیانس" که صاحب بزرگترین پالایشگاه‌های نفت جهان است در نظر دارد واردات نفت از ایران را قطع کند.

 

مطالب مرتبط

غول‌های نفتی از ترس تحریم‌ها از ایران فرار می‌کنند

شرکتهای اروپایی تسلیم فشارهای آمریکا علیه رژیم ایران می‌شوند

تحریمهای جدید خزانه‌داری آمریکا علیه رژیم ایران

واشینگتن تایمز: تصمیم بانکهای اروپایی برای توقف مبادلات خود با رژیم ایران

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/426d540d-ad4c-4dcd-b037-e93b8ff8c121"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات