728 x 90

توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا درب را برای تحریم جدید می‌گشاید

توطئه تروریستی رژیم ایران در خاک اروپا - آرشیو
توطئه تروریستی رژیم ایران در خاک اروپا - آرشیو

افشا شدن اقدامات تروریستی رژیم ایران در خاک اروپا و بازداشت مأموران اطلاعات آخوندی در پی این توطئه‌ها، باعث آشکار شدن بن‌بست «نظام» و نیاز همزمان به همکاری اقتصادی با اروپا برای شل کردن حلقه تحریم و صدور تروریسم برای فرار از بحران فروپاشی شده است.

 

احضار و دستگیری دیپلمات و سفیر در دانمارک و ...

آخوند علیرضا سلیمی، عضو مجلس رژیم ایران در تذکر شفاهی مجلس ارتجاع به سوزوگداز پرداخته گفت: «وزارت امور خارجه باید هر چه سریع‌تر نسبت به احضار و دستگیری دیپلمات و سفیر کشور مان در کشور هلند و دانمارک انجام دهد.

اتفاقاتی که در هلند و دانمارک طی روزهای اخیر رخ داده است و الزامات دیپلماتیک را رعایت نکرده‌اند، می‌طلبد که آقای ظریف وزیر امور خارجه اقدام متقابل و قاطعی انجام دهد. این‌که برخی سفرای ما را احضار کرده‌اند ما نباید تنها به احضار سفرای آنها بسنده کنیم».

 

خبرگزاری حکومتی فارس درباره دستگیری عوامل اطلاعات آخوندی در خاک اروپا نوشت، «طی روزهای گذشته دو کشور هلند و دانمارک مدعی شدند دیپلمات‌های ایرانی در کشور آنها قصد به ترور مخالفان جمهوری اسلامی داشتند که طی آن یکی از دیپلمات‌های کشور دستگیر و یک سفیر را احضار را کرده‌اند».

 

 

تأکید آمریکا بر ضرورت گردن گذاشتن رژیم ایران به توقف فعالیتهای تروریستی

در همین رابطه وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌هایی که در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شد؛ بر لزوم توقف توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی در اروپا تأکید کرد.

پومپئو در مصاحبه با مارک ریردون گفت: «طی همین هفته، یک مأمور اطلاعاتی (رژیم) ایران در دانمارک، به‌خاطر تلاش برای سوءقصد در داخل اروپا، در دانمارک دستگیر شد... (این رژیم) هم‌چنان بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است... رئیس‌جمهور (آمریکا) در ماه می‌ از (برجام) خارج شد و روز دوشنبه، ما تحریم‌هایی را که قبل از این توافق پابرجا بود، مجدداً اعمال می‌کنیم و این، (رژیم) ایران را از پولی که برای دامن‌زدن ادامهٔ تروریسم در سراسر جهان به آن نیاز دارد، محروم خواهد کرد».

وزیر خارجه آمریکا، افزود: «تقریباًً همه شرکتهای عمده که در ایران تجارت می‌کردند، اعم از شرکتهای اروپایی و آسیایی و (شرکتهایی) از سراسر جهان... از (آنجا) خارج شده‌اند... آنها برای استمرار تجارت با بقیهٔ جهان، با چالش شدیدی مواجه خواهند بود. رئیس‌جمهور به‌روشنی گفته است: باید بین تجارت با (رژیم) ایران یا آمریکا، انتخاب کنید و نمی‌توانید هر دو را انجام بدهید».

 

پمپئو همچنین در مصاحبه با برنامهٔ لارس لارسون با تأکید بر لزومِ گردن‌گذاشتن رژیم به ۱۲ماده مشخص‌شده توسط دولت آمریکا، افزود: این درخواستها شامل... توقف شلیک موشک در خاورمیانه، توقف تسلیح حزب‌الله... و توقف فعالیت‌های تروریستی در اروپا است... (اخیراً) دانمارک یک مقام (رژیم) ایران را که یک تلاش برای سوءقصد را در اروپا طراحی می‌کرد، دستگیر کرده است. چنین اعمالی باید متوقف شوند.

 

توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا درب را برای تحریم می‌گشاید

در همین حال فاکس‌ نیوز در گزارشی درباره عواقب توطئه‌های تروریستی حکومت آخوندی در اروپا، هم‌زمان با شروع تحریم‌های نفتی علیه رژیم می‌نویسد: «به‌دنبال توطئه‌های تروریستی در سراسر اروپا، رهبران اروپایی به‌رغم انتقاد به اِعمال مجدد تحریم‌های دولت (آمریکا)... علیه جمهوری اسلامی...، در را بر روی تحریم‌های احتمالی علیه (رژیم) ایران می‌گشایند...».

فاکس نیوز در این گزارش می‌افزاید: «طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه، شورای ملی مقاومت ایران کتابی را تحت عنوان «(رژیم) ایران تروریسم و هرج و مرج را افزایش می‌دهد» منتشر کرد که به هشت توطئه تروریستی (رژیم) در سال ۲۰۱۸در آمریکا و اروپا اشاره دارد...

(علیرضا) جعفرزاده معاون نمایندگی شورای (ملی مقاومت) به خبرنگاران گفت... این علامت «ناامیدی مطلقِ» حکومتِ تهران است...».

 

فاکس‌ نیوز با اشاره به مواضع دانمارک علیه رژیم، بعد از کشف توطئه تروریستی آخوندها در این کشور، افزود: «وزیر خارجه مایک پمپئو... روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده حمایت خود را به کشورهای اروپایی برای توقف چنین تلاش‌هایی برای سوءقصد، ارائه می‌کند...

این توطئه بعد از آن صورت گرفت که یک دیپلمات (رژیم) ایران مستقر در وین در ماه ژوئیه (تیر ماه ۹۷) به‌خاطر طرح بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه مخالفان ایرانی... در پاریس که رودی جولیانی وکیل ترامپ در آن شرکت داشت، دستگیر شد... در ماه مارس نیز مقامهای آلبانی دو مقام (رژیم) ایران را به‌خاطر اقدام به جاسوسی در مراسم نوروز (ایرانیان) در تبعید، دستگیر کردند...

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e96727b-d748-4347-92d3-bc04c21c6e0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات