728 x 90

توجیهات سخیف رسوایی در دانمارک

شکست عملیات تروریستی رژیم آخوندی در دانمارک
شکست عملیات تروریستی رژیم آخوندی در دانمارک

شکست جدیدترین طرح تروریستی رژیم در دانمارک و واکنشهای مقامات رسمی و رسانه‌های باندی حاکی از بهم‌ریختگی و نگرانی شدید رژیم از پیامدهای آن است. اما طبق معمول هر باند واکنش خودش را دارد. هر چند هر دو باند می‌خواهند نظام را از این مخمصه در ببرند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه دولت روحانی، در یک پریشان‌گویی این اقدام تروریستی را به دیگرانی که دقیقاً خودش هم نمی‌دانست کیستند نسبت داد و گفت: «این اقدام یک اقدام طراحی‌شده و حساب‌شده توسط معاندین و برخی گروه‌های تروریستی در اروپا و برخی کانونهای معاند در منطقه و ایالات متحده آمریکا هست. قطعاً ایالات متحده آمریکا به‌رغم همه این هزینه‌ها و تلاشها و استفاده از گروه‌های تروریستی در منطقه و سایر منطقه، هیچ کار شایسته‌یی را نمی‌تواند برای خودش انجام بدهد».(تلویزیون شبکه یک ۹آبان ۹۷)

بعد از پریشان‌گویی‌های سخنگوی وزارت‌خارجه‌ رژیم واعظی، رئیس‌دفتر آخوند روحانی، به صحنه آمد و از جمله گفت: «بلافاصله رئیس‌جمهور دستور دادند تا بررسی کنیم که موضوع چیست؟ آن‌چه که در اخبار آمده است خیلی مشکوک است؛ در آستانه ۱۳آبان که تحریمهای جدید ادعایی علیه ایران اجرایی می‌شود، برخی به‌دنبال این هستند که فضا را تغییر دهند. عده‌یی می‌خواهند به‌گونه‌ای در روابط ایران و اروپا و مذاکرات بر جام که به‌خوبی پیش می‌رود، خللی ایجاد کنند». وی افزود: «به‌محض این‌که تحقیقات و بررسی‌هایمان در این زمینه انجام شد آن را اعلام خواهیم کرد».(خبرگزاری ایسنا ۹آبان ۹۷)

کلی‌گویی واعظی که ظاهراً می‌تواند رو به دلواپسان نظام باشد که تمایل ندارند باند روحانی به مسیر مذاکرات برجامی ادامه دهد، ترفندی است که قبل از هر چیز می‌خواهد کلیت نظام را در برده و طبق معمول «برخی عناصر خودسر» را مقصر جلوه دهد. همان ترفند سخیفی که حاکمیت آخوندی برای توجیه حمله مزدورانش به سفارتخانه‌های انگلستان و عربستان به‌کار گرفت.

سایت حکومتی تحلیل ایران همسو با باند روحانی ۹آبان ۹۷ در همین راستا نوشت: «ترور همکاری اقتصادی ایران و اروپا با اتهامات ترور». این مقاله می‌افزاید: «اتهام جدید دانمارک علیه ایران، در ادامه اتهامات اخیر علیه تهران به‌ویژه توسط فرانسه است که با بازداشت یک دیپلمات ایرانی، ایران را به تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی (سازمان مجاهدین خلق) در ویلپنت متهم کرده بود».

این سایت حکومتی تلاش کرده است ۲طرح تروریستی در ماه‌های اخیر را هم این‌گونه توجیه کند: «فضای ضدایرانی اخیر بخشی از یک پروژه دوبخشی، بخش اول فرانسه و بخش دوم دانمارک، به‌منظور برهم‌زدن روابط ایران و اروپا به‌ویژه در زمینه اقتصادی باشد».

رسانه‌های وابسته به باند خامنه‌ای هم نگران تنگ‌تر شدن حلقه تحریمها شده‌اند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: «گفته می‌شود وزیرخارجه‌ دانمارک به‌دنبال این است که تحریم‌های هماهنگی را علیه ایران با رایزنی با دیگر کشورهای اروپایی به‌کار گیرد».(تسنیم ۹آبان ۹۷)

شکست طرح تروریستی رژیم در دانمارک، تضادهای داخلی باندها را هم از همان ساعتهای اول انتشار خبر فعال کرد.

سایت حکومتی مشرق نیوز از باند خامنه‌ای با یادآوری اظهارات فین بورچ اندرسون، رئیس سرویس امنیتی دانمارک که گفته است «ما با یک سازمان اطلاعاتی ایرانی که برای حمله در خاک دانمارک برنامه ریخته است، طرف هستیم»، به باند روحانی حمله کرده و آن را «بهانه‌جویی اروپا برای خروج از برجام و ادامه انفعال دستگاه دیپلماسی» توصیف کرده و با یادآوری دستگیری تروریستهای نظام در بلژیک، فرانسه و آلمان برای توطئه بمب‌گذاری در ویلپنت می‌نویسد: «مأمور دیپلماتیک ایران توسط یک کشور اروپایی بازداشت می‌شود و بنا بر برخی گزارشهای متقن، توسط دستگاه اطلاعاتی آلمان شکنجه شده و در حال پاس‌کاری بین سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی‌هاست»!(مشرق نیوز ۹آبان ۹۷)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7539d67c-e176-4c4c-8de1-7fe38e852726"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات