728 x 90

توجیه جنگ ۸ساله ضدمیهنی توسط خلیفه ارتجاع در دیدار با پیش‌کسوتان و گریز شتاب‌زده به صحرای غزه و لبنان

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع

توجیه جنگ ۸ساله ضدمیهنی توسط خلیفه ارتجاع در دیدار با پیش‌کسوتان

و گریز شتاب‌زده به صحرای غزه و لبنان

 

این جنگ (با عراق) برای دفاع از خاک وطن فقط نبود

مسأله این جنگ بالاتر بود از این حرفها، دفاع از اسلام بود

 

آن نوجوانی که سنش را توی شناسنامه زیاد می‌کند

برای این‌که بتواند برود جبهه

یا گریه می‌کند التماس می‌کند به پدرش یا مادرش

که اجازه بدهند، امضاء بدهند او برود جبهه

اینها را ما داشتیم

 

در زیر گلوله‌باران دشمن

جوان وصیتنامه می‌نویسد درباره حجاب سفارش می‌کند

تشرع و دلبستگی به حکم اسلامی و ایمان اسلامی در این حد بود

 

خامنه‌ای:

سردمداران نظم جهانی آن روز انگیزه‌شان از صدام

برای حمله به مرزهای ایران بسیار بیشتر و حداقل به اندازه او بود

یعنی اون روز دو قدرت بزرگ در دنیا بودند و هر کدام دنباله‌هایی داشتند

آن دو قدرت آمریکا بود و شوروی سابق

 

ایران اسلامی برای اینها یک عنصر غیرقابل تحمل بود چرا؟

سؤال اینه چرا غیرقابل تحمل بود ایران اسلامی؟

ما که اون روز علیه کسی اقدامی نکرده بودیم

حالا امروز به ما می‌گویند شما به فلان جا موشک دادید و به فلان جا پهپاد دادید

 

امروز یک واقعه مشابهی در لبنان و فلسطین در حال انجام هست

این حوادث لبنان و فلسطین هم مثل حوادث جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ماست

 

این را ما باید از بن دندان درک کنیم بعضی این را درک نمی‌کنند

مسأله مسأله انرژی هسته‌یی و حقوق‌بشر و حقوق زن و این حرفها نیست اینها بهانه است

 

ضربه وارد می‌کنند کسانی از عناصر مؤثر و ارزنده حزب‌الله را کشتند‌

بلاشک این خسارت بود برای حزب‌الله

اما این خسارتی نبود که حزب‌الله را از پا بیندازد

 

حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند

مسجد الاقصی را برگردانند

 

آمریکایی‌ها به پیروزی رژیم صهیونیستی احتیاج دارند

همین دولت کنونی آمریکا برای انتخاباتی که در پیش دارند

احتیاج دارد که نشان بدهد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده

 

این هوچی بازی‌هایی که گاهی مشاهده می‌شود از بعضی‌ها که با همه قهریم با همه بد هستیم

نه با همه قهر نیستیم این درست نیست

اگر مقصود این است که ما با نظم سیاسی نظام سلطه مخالفیم بله این درست است

امروز هم مثل همان اول انقلاب با نظام سلطه مخالف هستیم با تسلط آمریکا مخالفیم

 

دستور مراقبت و جاسوسی همه‌جانبه از ترس نفوذ

پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه دشمن

نباید در داخل کشور در دستگاههای مختلف ما برافراشته بشود

باید مراقبت کرد

 

در وزارت آموزش و پرورش باید مراقبت کرد

در صدا و سیما باید مراقبت کرد

در مطبوعات باید مراقبت کرد

در وزارت علوم باید مراقبت کرد

در وزارت بهداشت که محل تربیت جوانهاست باید مراقبت کرد

 

تلویزیون شبکه خبر رژیم ۴مهر ۱۴۰۳:

خامنه‌ای در دیدار پیش‌کسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت:

مطلبی که امروز ما برای موضوع دفاع مقدس خوب است برای مخاطب مطرح کنیم عمدتاً دو مسأله هست البته یک مسأله سومی هم هست که من نمی‌رسم امروز درباره اون صحبت کنم اون دو موضوع اساسی یکی چرایی جنگ هشت ساله هست نسل جوان ما که دوران جنگ را و دوران انقلاب را درک نکردند بدانند که اصلاً چرا جمهوری اسلامی وارد یک نبردی شد که هشت سال طول کشید هشت سال زمان کوتاهی نیست همه ارکان کشور و امکانات کشور در خدمت دفاع از کشور قرار می‌گیره این علت ورود ما در جنگ چی بود؟ این رو بدانیم من امروز چند کلمه درباره این صحبت می‌کنم.

موضوع دومی که باید مورد توجه قرار بگیره برای مخاطب امروز گزارش گونه‌یی از جنگ است گزارش جنگ، من امروز درباره گزارش هم چند کلمه‌یی عرض می‌کنم البته در حالی که ما داریم صحبت می‌کنیم شما عزیزانی که این در این جلسه تشریف دارید و جمعیت انبوه زیادی که از راه دور دارند می‌شنوند این حرفها رو مخاطب سخنان شمایید فعلاً لکن مخاطب این سخنان فقط هم شما نیستید نسل جوان نسل جوان آینده، فرزندان شما همه درباره این موضوعات بایستی فکر کنند کار کنند درس بگیرند.

اما مسأله چرایی، چرا این جنگ آغاز شد؟ من عرض می‌کنم انگیزه حمله به مرزهای ایران انقلابی مخصوص صدام و حزب بعث نبود شاید بتوان گفت که سردمداران نظم جهانی اون روز انگیزه‌شون از صدام برای حمله به مرزهای ایران بسیار بیشتر و حداقل به‌اندازه او بود، یعنی اون روز دو قدرت بزرگ در دنیا بودند و هر کدام دنباله‌هایی داشتند اون دو قدرت آمریکا بود و شوروی، شوروی سابق، هر کدوم هم یک مجموعه‌هایی دنباله اونها بودند دولتهایی نظامهای سیاسی اینها تقریباً همه‌شون در این قضیه انگیزه داشتند جمهوری اسلامی، ایران اسلامی برای اینها یک عنصر غیرقابل تحمل بود چرا؟ سؤال اینه چرا غیرقابل تحمل بود ایران اسلامی؟ ما که اون روز علیه کسی اقدامی نکرده بودیم حالا امروز به ما می‌گویند شما به فلان جا موشک دادید و به فلان جا پهپاد دادید اون روز که این حرفها نبود علت دشمنی چی بود این اون نکته اصلی است علت این بود که در این نقطه حساس دنیا یک انقلاب مردمی بی‌نظیر به‌وجود آمده بود و تفکر نوینی رو برای اداره جهان ارائه کرده بود نظم حاکم اون روز بر جهان این تفکر نوین رو نمی‌توانست تحمل کند مسأله این است، اون روز جهان جهان سلطه بود البته امروز هم هست لکن اون روز سخنی فریادی موضع صریحی در مقابل این نظم باطل و نابود کننده فضیلتها وجود نداشت نظم جهان نظم سلطه بود سلطه یعنی چه؟ نظام سلطه، یعنی دنیا به دو بخش تقسیم می‌شود بعضی کشورها سلطه‌گر هستند بعضی کشورها سلطه‌پذیرند شق سومی نداره، جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی نظام اسلامی یک فریاد صریح علیه این نظم بود.

امروز بعضی‌ها جمهوری اسلامی را ملامت می‌کنند از داخل خودمان که جمهوری اسلامی با دنیا بد است با دنیا قهر است، این خلاف واقع است چنین چیزی نیست.

ما امروز مجموعه‌هایی کار می‌کنیم که بیش از نیمی از مردم دنیا در این مجموعه‌ها در این کشورها زندگی می‌کنند. رفت و آمد داریم تعامل داریم تجارت داریم. نه، این هوچی بازی‌هایی که گاهی مشاهده از بعضی‌ها که آقای با همه قهریم با همه بد هستیم نه باهمه قهر نیستیم بدیم این اگر مراد اینه این درست نیست. اگر مقصود این است که ما با نظم سیاسی نظام سلطه مخالفیم بله این درست است. امروز هم مثل همون اول انقلاب با نظام سلطه ما مخالف هستیم با تسلط آمریکا مخالفیم.

امروز هم مخالف هستند مسأله این است. این را ما باید از بن دندان درک کنیم بعضی این را درک نمی‌کنند، مسأله مسأله انرژی هسته‌یی و حقوق‌بشر و حقوق زن و این حرفها نیست. اینها با بهانه است. مسأله، مسأله آوردن سخنی نو در قبال نظم باطل فاسد تبعیض‌آمیز جهانی است که امروز بر دنیا حاکم است، مسأله این است با این دعوا دارن با این مخالفن و این مخالفت برطرف نمی‌شود تا وقتی‌که جمهوری اسلامی و ملت ایران حرف زور آنها رو قبول کنند که قبول هم نخواهند کرد.

این جنگ برای دفاع از خاک وطن فقط نبود البته دفاع از وطن یک ارزش است در این تردیدی نیست، اما مسأله این جنگ بالاتر بود از این حرفها، دفاع از اسلام بود.

مضمون حرف امام این است. این باطن دوران جنگ ما است. هدف اسلام بود، [دو سه بار صاف کردن گلو] لذا سرتاسر جبهه عبادتگاه بود سرتاسر جبهه عبادتگاه بود، همه جور آدمی هم در این حرف کلی عبادتگاه کردن میدان جنگ شرکت داشتند.

آن نوجوانی که سنش را توی شناسنامه زیاد می‌کنه برای این‌که بتواند برود جبهه یا گریه می‌کنه التماس می‌کنه به پدرش یا مادرش که اجازه بدهند امضاء بدهند او برود جبهه، اینها را ما داشتیم.

در زیر گلوله‌باران دشمن جوان شهید وصیتنامه می‌نویسد توی وصیتنامه درباره حجاب سفارش می‌کنه، یعنی معنویت و تشرع و دلبستگی به حکم اسلامی و ایمان اسلامی در این حد بود.

امروز یک واقعه مشابهی در لبنان و فلسطین در حال انجام هست این حوادث لبنان و فلسطین هم مثل حوادث جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ماست این هم جهاد فی سبیل‌الله، یک کشور اسلامی یعنی فلسطین به‌وسیله خبیث‌ترین کفار عالم غضب شده حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند کمک کنند این رو برگردونند فلسطین را برگردونند به مسلمانها به صاحبان اصلی‌اش مسجد الاقصی را برگردانند.

حزب‌الله لبنان که به‌خاطر غزه سینه خودش رو سپر می‌کنه و در معرض این حوادث تلخ قرار می‌گیره.

آمریکایی‌ها می‌گویند ما دخالتی نداریم خبر نداریم خلاف واقع می‌گویند هم خبر دارند هم دخالت دارند هم به پیروزی رژیم صهیونیستی احتیاج دارند همین دولت کنونی آمریکا برای انتخاباتی که در پیش دارند احتیاج داره که نشان بده که از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و اون رو پیروز کرده البته به آراء مسلمانهای آمریکا هم احتیاج دارند لذا تظاهر می‌کنند که دخالتی ندارد دخالت دارند.

بله ضربه وارد می‌کنند کسانی از عناصر مؤثر و ارزنده حزب‌الله رو به‌شهادت رسوندند بلاشک این خسارت بود برای حزب‌الله اما این خسارتی نبود که حزب‌الله را از پا بیندازه استحکام سازمانی و انسانی حزب‌الله بسیار بیشتر از این حرفهاست اونها اقتدار شون توانایی‌شون استحکام شون خیلی بیشتر از این حرفهاست که با این شهادتها ضربه اساسی بخورند بله البته از دست دادن یک نفر به‌خصوص اگر فرمانده باشه و سابقه جهاد فی سبیل‌الله داشته باشه خسارت است در این شکی نیست بنابراین هم تا امروز اینها پیروز شدند.

من می‌گم رزمندگان ما مجاهدان ما برای این‌که پرچم دشمن در مرزهای ما برافراشته نشود جان خودشون رو قربانی کردند.

نمی‌شه ملت ایران قبول کنه که همان پرچمها به‌وسیله افراد نفوذی به‌وسیله انسانهای فریب خورده در داخل کشور برافراشته بشه.

این پرچم پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه دشمن نباید در داخل کشور در دستگاههای مختلف ما برافراشته بشه باید مراقبت کرد همه موظف هستند در وزارت آموزش و پرورش باید مراقبت کرد در صدا و سیما باید مراقبت کرد در مطبوعات باید مراقبت کرد در وزارت علوم و وزارت بهداشت که محل تربیت جوانهاست باید مراقبت کرد اونجا دشمن به‌وسیله رزمندگان ما شکست خورد نباید گذاشت اون دشمن شکست‌خورده در داخل کشور با انحاء حیله‌ها و ترفندها کار خودش رو دنبال کنه و انجام بده...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1a80fa1-2bdc-474b-a3d6-aa6e0d23bd3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات