728 x 90

تهران- تهاجم جوانان شورشی به ستاد مرکزی سازمان زندانهای رژیم، ارگان شکنجه و اعدام و زجرکش کردن زندانیان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تهران- تهاجم جوانان شورشی به ستاد مرکزی سازمان زندانهای رژیم، ارگان شکنجه و اعدام و زجرکش کردن زندانیان

 

در ساعت ۲۲:۳۰روز شنبه، ۳۱اردیبهشت ماه، جوانان شورشی ستاد مرکزی سازمان زندانهای رژیم ضدبشری آخوندی در غرب زندان اوین را مورد تهاجم قرار دادند. این سازمان مسئول شکنجه و اعدام و زجرکش کردن صدها هزار زندانی به‌ویژه زندانیان سیاسی است. در جریان این تهاجم متهورانه که به‌رغم فضای امنیتی بسیار شدید صورت گرفت ورودی ساختمان به آتش کشیده شد.

 

پیش‌تر، در یک کازار بزرگ که از تاریخ ۲۲اردیبهشت ماه، به مدت پنج روز ادامه یافت، کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران، هزاران سند محرمانه مربوط به سازمان زندانهای رژیم، از جمله اسامی بیش از ۳۳۰۰۰ پرسنل این ارگان، شامل رؤسا، بازجویان، مأموران اطلاعات و دژخیمان اجرای احکام را همراه با ۲۲۰۰۰ عکس افشا کرده بود. در این کارزار اسامی ۱۱۶۹نفر از اعضای ستاد مرکزی این سازمان منتشر شده که از جمله اسامی ۲۲۳نفر رؤسا، سرکردگان، دژخیمان اطلاعات و مسئؤلان اجرای احکام یعنی مجریان اعدام در ستاد مرکزی سازمان زندانها با محل استقرار آنها در این ساختمان ۴طبقه و شماره تلفن و پست داخلی آنها را در برمی گرفت.

 

کمیسیون امنیت اسامی محرمانهٔ ۲۲۷۳ زندانی سیاسی و عقیدتی، شامل شماری از زندانیان قیام آبان ۹۸ را نیز منتشر کرده و اعلام کرده بود علاوه بر ۲۶۷ زندان و بازداشتگاه و اردوگاه و کانون موسوم به اصلاح و تربیت متعلق به سازمان زندانهای رژیم، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات بیش از ۳۰۰ بازداشتگاه جداگانه دارند. در جریان این افشاگری اعلام شد که طبق آمار دفتر زندانها ۵۱۹۷نفر زیر حکم اعدام به سر می‌برند، ۱۰۷نفر محکوم به قطع عضو، ۵۱نفر محکوم به سنگسار هستند. ۶۰نفر از این دسته از محکومین به اعدام به هنگام ارتکاب جرم ادعایی کمتر از ۱۸سال داشته‌اند.

در این سلسله افشاگریها کمیسیون امنیت وضعیت فاجعه‌بار و ضدانسانی زندانهای رژیم را با انتشار ۱۰۰ قطعه عکس از داخل زندانهای ۲۳استان برملا کرد.

 

مقاومت ایران پیش از این بارها خواهان ارجاع پرونده نقض وحشتناک و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران به‌خصوص جنایات رژیم در زندانهای قرون‌وسطایی به شورای امنیت ملل متحد و قرار دادن سردمداران این رژیم به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی در برابر عدالت، به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت شده بود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول خرداد ۱۴۰۱ (۲۲ مه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/263e4448-ad39-4d1e-89d8-02c0d78b5015"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات