728 x 90

تنش میان اروپا و رژیم ایران بر سر طرح تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

پمپ‌بنزینی که اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران در آنجا دستگیر شد
پمپ‌بنزینی که اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران در آنجا دستگیر شد

افشای طرح تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت ایران در فرانسه و برملا شدن نقش دبیرسوم سفارت رژیم در وین در این طرح تروریستی، تنش دیپلوماتیک رژیم با کشورهای اروپایی را دامن زده است.‎

در حال حاضر کشورهای بلژیک و فرانسه و آلمان و اتریش به‌طور مستقیم درگیر این پرونده هستند.‎

وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده است که این پرونده را زیر نظر دارد‎.

 

آخرین خبرهای مربوط به پرونده به روز رسانی می‌شود.

 

نشنال [امارات متحده] - ۱۳تیر ۱۳۹۷- ۴ژوئیه ۲۰۱۸

توطئه‌گران بمبگذاری « هسته خفته» ایران بودند

بر اساس گزارشات مطبوعات بلژیکی اعتقاد بر این است که یک زوج بازداشت شده در این کشور که در ارتباط با توطئه بمبگذاری در یک گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران دستگیر شده‌اند برای مدت طولانی یک «هسته خفته» کاشته شده توسط رژیم تهران بوده‌اند.

این زوج که نام آنها توسط فعالان ایرانی (شورای ملی مقاومت) به‌نامهای امیر سعدونی ۳۸ساله و نسیم نعامی ۳۴ساله اعلام شده برای سالیان در بلژیک زندگی می‌کرده‌اند.

بنا‌به گزارش روزنامه بلژیکی Die Standaard به‌نقل از منابع امنیتی، به‌دنبال دستگیر این زوج آنها گفتند که تحت فشار ناشی از ترس این‌که خانواده آنها در ایران مورد آسیب قرار خواهند گرفت این کار را انجام می‌داده‌اند ولی کارآگاهان بلژیکی معتقدند که آنها نفرات عملیاتی درازمدت رژیم ایران بوده‌اند.

گزارش‌شده است که آنها مواد انفجاری را قبلتر در همان‌ روز در لوگزامبورگ که دارای مرز مشترک با بلژیک و آلمان می‌باشد تحویل گرفته بودند.

 

شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد  سعدونی در یک شرکت حمل‌‌ و نقل در هلند و بلژیک کار می‌کرده است و همسرش در سال ۲۰۰۹ برای ازدواج با او به بلژیک رفته بوده است...

بلژیک همچنین روز چهارشنبه حکم دستگیری برای مرد ایرانی تباری که در فرانسه در بازداشت قرار دارد و مظنون به شرکت در این توطئه بوده را صادر کرد.

یک دیپلومات ایرانی مستقر در سفارت ایران در وین نیز بعد از دستگیری در آلمان در روز شنبه در بازداشت قرار دارد.

شخصیتهای اپوزیسیون ایران می گویند وی در چهار سال گذشته مسؤل اطلاعاتی در سفارت ایران در اتریش بوده و می‌توانسته دستور نهایی برای هر گونه حمله‌یی را به این زوج بدهد...

------------------------------

  • پرتال اینترنتی روزنامه اتریشی Die Presse این دیپلومات ایرانی را که یکشنبه (اول ژوئیه/ ۱۰تیر) در آلمان بازداشت شد، اسدالله اسدی معرفی کرده است.

این فرد دبیر سوم سفارت رژیم ایران در اتریش بوده است. او با حکم جلبی که توسط دولت بلژیک در اتحادیه اروپا صادر شده بود، در جنوب آلمان بازداشت شده است. این دیپلومات ایرانی در خاک آلمان مصونیت سیاسی نداشته است.

  • سایت روزنامه  Krone در اتریش که روز چهارشنبه (۴ژوئیه/ ۱۳تیر)  نوشته است که دولت اتریش ظرف مدت ۴۸ساعت مصونیت دیپلوماتیک اسدالله اسدی را لغو می‌کند.
  • پرتال اینترنتی روزنامهDer Standard ضمن مطرح کردن پرونده این دیپلومات در گزارش خود، نوشته است که روشن نیست بازداشت این دیپلومات تا چه حد بر روابط دو طرف تأثیر خواهد گذاشت.

 

"طراح یک حمله تروریستی"

  • حکم جلب اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت رژیم ایران. در ارتباط با دو بازداشت دیگر در بلژیک و فرانسه صادر شده است. یک زوج ایرانی- بلژیکی و یک فرد دیگر در پاریس به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در همایش سازمان مجاهدین خلق در پاریس بازداشت شده‌اند.
  • سایت روزنامه اتریشی Kleine Zeitung نوشته است که دیپلومات بازداشت شده که از سال ۲۰۱۴ در وین مستقر است، از قرار "طراح" این بمب‌گذاری بوده و در سفر به لوکزامبورگ، مواد منفجره را در اختیار این زوج ایرانی قرار داده و از آنها خواسته است که آن را در گردهمآیی پاریس منفجر کنند.
  • پرتال اینترنتی مجله آلمانی اشپیگل هم نوشته است که فرد بازداشت شده "واسطه‌ای بوده است که زوج بازداشت شده در بلژیک با او ارتباط داشتند".

------------------------------

  • لرد کارلایل عضو برجسته مجلس اعیان و دارای رتبه مشورتی ملکه انگلستان خواستار تحقیق کامل در مورد طرح تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس شد.
  • صدراعظم اتریش در دیدار با آخوند روحانی در وین  موضوع دیپلمات تروریست  رژیم آخوندی را مطرح کرد.
  • رژیم آخوندی در وحشت از عواقب برملا شدن طرح تروریستی‌اش سفرای فرانسه و بلژیک و کاردار آلمان در تهران را احضار کرد.

------------------------------

بیلد آلمان:

زوج دستگیر شده در بلژیک اعتراف کردند مأموریت این سوءقصد علیه گردهمایی مجاهدین توسط اسدالله اسدی به هر دوی آنها ابلاغ شده بود و ماده انفجاری را در لوگزامبورگ از خود او تحویل گرفتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f34ee391-7a7c-4946-ace1-7df99fad93b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات