728 x 90

تلگراف: «دهه‌ هشتادی‌ها» بلای جان رژیم ایران شدند

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

روزنامه انگلیسی «تلگراف» دوشنبه ۱۸مهر، در مقاله‌یی پیرامون اعتراضات سراسری در ایران نوشت: نسل جدید جوانان شورشی در ایران موسوم به «دهه‌هشتادی‌ها» که با اینترنت به‌خوبی آشنا هستند و دیدگاه جهانی نسبت به مسائل دارند، «بلای جان جمهوری اسلامی» شده‌اند.
دکتر کایلی مور-گیلبرت، کارشناس امور ایران و گروگان سابق رژیم ایران در این باره به «تلگراف» گفت: «ترس جوانان شجاع ایران از رژیم این کشور ریخته است. دهه‌هشتادی‌ها از رژیم پیر پدرسالار نمی‌ترسند».
وی افزود: «نسل جوان ایران مثل جوانان سرتاسر جهان می‌خواهد ابراز عقیده و وجود کند، و آنطوری که خودش دلش می‌خواهد زندگی کند. اما رهبران رژیم مذهبی سالخورده اصلاً خواست جوانان را به‌رسمیت نمی‌شناسد، و بنابراین مدت‌هاست که مشروعیت خود را نزد جوانان از دست داده است».
کارشناسان و تحلیل‌گران گفته‌اند که نسل جوان ایران، که برخلاف حاکمان این کشور با جهان روابط مثبت دارند و از طریق اینترنت از آنچه در اطراف و اکناف دنیا می‌گذرد آگاه هستند، یک «نیروی بی‌بدیل برای تغییر» در ایران پدید آورده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09b3d18c-5e08-4e09-9807-38ac3e61260c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات