728 x 90

تلویزیون اورانیوز آلبانی: پمپئو با مجاهدین در آلبانی دیدار می‌کند

دیدار خانم مریم رجوی با پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا
دیدار خانم مریم رجوی با پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا

تلویزیون اورانیوز آلبانی در گزارشی از دیدار مایک پمپئو با خانم مریم رجوی در اشرف ۳ گفت: هدف از سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه قبلی آمریکا به آلبانی، دیدار از اشرف۳ مقر سازمان مجاهدین خلق ایران بود و با مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه مطبوعاتی، از سوی دفتر رئیس سابق دیپلماسی آمریکا گفته می‌شود پمپئو و رجوی در جلسه مجاهدین حضور یافتند. پمپئو قدردانی و احترام کشورش را به‌خاطر رنجی که مجاهدین به‌خاطر آزادی کشورشان کشیده‌اند اعلام کرد.

پمپئو در سخنرانی خود از نقش رئیس‌جمهور منتخب مریم رجوی که تحت رهبری او شورای ملی مقاومت ایران در حال پی ریزی یک جمهوری آزاد، مستقل و دمکراتیک در ایران است، تمجید کرد.

پمپئو در سخنرانی خود خاطرنشان کرد که یکی از عوامل جدی که در سیاست آمریکا در قبال ایران گم شده، عدم حمایت سیاسی از اپوزیسیون سازمان‌یافته بوده است.

رئیس‌جمهور مریم رجوی به نوبه خود گفت مصمم است این جنگ را تا زمانی که جمهوری آزاد و دمکراتیک در ایران ایجاد شود ادامه دهد.

رجوی با تأکید بر این‌که مخالفانی که او رهبری می‌کند، می‌توانند و باید ایران، خاورمیانه و جهان را از شر آخوندهای هسته‌یی رهایی بخشند، سخنان خود را پایان داد.

وی برای رسیدن به این هدف خواستار اعمال تحریم‌های همه‌جانبه و انزوای بین‌المللی دیکتاتوری مذهبی شد.

در این بازدید پنج ساعته، وزیر پمپئو از نمایشگاههای مختلف موزه مقاومت، از جمله نمایشگاههای مربوط به قیامهای مردمی، (کانون‌های شورشی)، کشتار زندانیان سیاسی، شکنجه‌های قرون‌وسطایی و باز تولید سلول‌های زندان زنان در زندانهای اوین و قزل‌حصار و بازسازی شده راهروی مرگ و تالار اعدام در زندان گوهردشت بازدید کرد. (تلویزیون اورانیوز: ۲۹اردیبهشت۱۴۰۱)

 

هم‌چنین تلویزیون فکس نیوز آلبانی روز ۲۷اردیبهشت۱۴۰۱ در رابطه با دیدار خانم مریم رجوی با مایک پمپئو نوشت:

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، به همراه شماری از سیاستمداران آلبانیایی، از اشرف۳ بازدید کرد. پمپئو در دیدار با مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای مقاومت ملی ایران و ساکنان اشرف۳ بار دیگر تأکید کرد که آمریکا مجاهدین را به‌رسمیت می‌شناسد و به آنها احترام می‌گذارد.

وی گفت ۱۰۰۰زندانی سیاسی سابق رژیم مذهبی ایران اینجا جمع شده‌اند. من به‌عنوان وزیر خارجه سابق می‌خواهم به شما بگویم که آمریکا شما را کاملاً به‌رسمیت می‌شناسد و به شما احترام می‌گذارد. رنج شما به نام آزادی، ما را به یاد اصولی می‌اندازد که برای محافظت از آن هر روزه تلاش می‌کنیم. رژیم ایران اکنون به‌وضوح در ضعیف‌ترین نقطه خود در دهه‌های اخیر قرار دارد.

اکنون برای اصلاح سیاست آمریکا در قبال ایران، صرف‌نظر از این‌که چه کسی در کاخ‌سفید است، ضروری است که دولت ایالات متحده روی مقاومت ایران و بهره‌گیری از ظرفیتهای فوق‌العاده‌اش در اشرف۳ تمرکز کند.

دیدار پمپئو با مجاهدین در اشرف۳ حدود ۵ساعت به طول انجامید. (تلویزیون فکس نیوز آلبانی: ۲۷اردیبهشت۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b254170-ce76-40ad-87a4-a353c8d3a952"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات