728 x 90

تلفات سنگین نیروهای نیابتی رژیم ایران در جنوب الحدیده یمن

تلفات سنگین نیروهای نیابتی رژیم ایران در جنوب الحدیده یمن
تلفات سنگین نیروهای نیابتی رژیم ایران در جنوب الحدیده یمن

منابع نظامی یمن روز یکشنبه اعلام کردند دهها تن از شبه‌‌نظامیان حوثی در جبهه ساحل غربی جنوب الحدیده در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی، کشته شدند. به گزارش العربیه ۱۳خرداد۹۷هم‌چنین ارتش ملی یمن دهها تن از شبه‌‌نظامیان حوثی را به اسارت درآوردند.

طبق این گزارش جنگنده‌های ائتلاف و توپخانه ارتش ملی یمن، مواضع و مراکز تجمع شبه‌‌نظامیان حوثی را در شرق مناطق «المشرعی» و «المدمن» از توابع استان بیت الفقیه و مناطق شمالی استان «حیس» را به‌شدت بمباران کردند.

ارتش ملی یمن هنگام پاکسازی منطقه ۲۰تن از شبه‌‌نظامیان حوثی که در مزارع پنهان شده بودند را به اسارت درآورد.

 

فرار نیروهای حوثی در جبهه الحدیده

نیروهای ارتش ملی یمن چندین زاغه سلاح متعلق به شبه‌‌نظامیان حوثی را نیز مصادره کردند هم‌چنین بعد ازظهر شنبه نیروهای ارتش یمن مناطق گسترده‌ای که شامل هتل‌های بزرگ در حومه شهر الحدیده را به کنترل خود درآوردند.

نیروهای مشترک یمن شامگاه شنبه توانستند هتل‌های خصوصی در ناحیه غلیفقه، نخیله در استان دریهمی در نزدیکی الحدیده را آزاد کنند.

بر اساس این گزارش شبه‌‌نظامیان حوثی با حمله ارتش ملی یمن با ترک شمار زیادی از اسلحه و مخازن موشک پا به فرار گذاشتند.
منابع نظامی یمن روز یکشنبه اعلام کردند از آغاز عملیات آزادسازی شهر و بندر الحدیده که از سه ماه پیش آغاز شد، بیش از 1000نفر از شبه‌‌نظامیان حوثی کشته شدند. که در میان آنها فرماندهان شبه‌‌نظامیان حوثی دیده می شوند.

 

عملیات آزادسازی کامل بندر الحدیده از سه محور

منابع نظامی یمنی تأیید کردند که جنگنده‌های ائتلاف عربی با بمباران مکرر مواضع شبه‌‌نظامیان حوثی مقادیری زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کردند.

از سوی دیگر، همزمان نیروهای دولت قانونی یمن برای آزادسازی کامل بندر الحدیده برنامه‌ریزی کرده و از سه محور به بندر الحدیده در حال پیشروی هستند.

 

یمن:‌ اخراج شبه‌‌نظامیان حوثی از استان حجه

به گزارش تلویزیون دولتی الاخباریه عربستان سعودی ارتش ملی یمن مواضع شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را، در حومه استان حجه، پس از تصرف آزاد کرد. بنا‌به این گزارش در این حمله خسارات سنگینی شبه‌‌نظامیان حوثی وارد آمد

 

استاندار حضرموت: رژیم ایران پشت عملیات خرابکارانه قرار دارد

فرج سلمان البحسنی، فرماندار منطقه حضرموت یمن، تأکید کرد رژیم ایران پشت عملیات خرابکارانه قرار دارد و منطقه را بی‌ثبات می‌کند. وی که با الشرق‌الأوسط مصاحبه می‌کرد به شبه‌‌نظامیان اشاره کرد و گفت:‌ این نیروهای متخاصم با رژیم ایران ارتباطات دارند و ما آنها را ردیابی و سپس دستگیر کرده‌ایم."

 

مطالب مرتبط

بندر استراتژیک حدیده یمن در آستانه سقوط

استاندار حضرموت: رژیم ایران در پشت تخریب یمن قرار دارد

نیروهای ائتلاف عربی در نزدیکی بندر حدیده یمن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd5718a0-4ded-488e-b20a-eb5324f654d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات