728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۳۹

تظاهرات و رویارویی گسترده با نیروهای سرکوبگر در تهران و شهرهای مختلف کشور در شصت و سومین شب قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۳۹

تظاهرات و رویارویی گسترده با نیروهای سرکوبگر در تهران و شهرهای مختلف کشور در شصت و سومین شب قیام

پنجشنبه شب ۲۶ آبان در شصت و سومین شب قیام، تهران و شهرهای مختلف شاهد تظاهرات شبانه، بستن خیابان با آتش و جنگ و گریز با نیروهای سرکوبگر رژیم بود. مردم تهران در مناطق مختلف از جمله هفت‌حوض نارمک، گیشا، متروی تأتر شهر، متروی شهدا، شهرک غرب، پونک، صادقیه، بلوار فردوس، سلطان آباد، گلستان، رباط کریم، حصارک، جاده ساوه، تهرانپارس، امیر آباد شمالی، قلهک، خیابان ولی عصر، سعادت آباد، شهر زیبا، قیطریه، تهرانسر، پرند، شهرری و... با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «آزادی، آزادی، آزادی»، «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه»، «چه باحجاب، چه بی‌حجاب، می‌ریم به‌سوی انقلاب» تظاهرات شبانه به‌راه انداختند. در صادقیه انبوه جمعیت به‌رغم باران شدید به خیابان آمده دست به تظاهرات زدند. مأموران سرکوبگر به‌سمت مردم شلیک کردند. نیروهای دشمن در و پنجره خانه‌های مردم در مناطقی که تظاهرات کرده بودند را می‌شکستند.

مناطق مختلف کرج شاهد تظاهرات و درگیری جوانان با مأموران دشمن بود و در فردیس کرج تظاهرات با حضور گسترده مردم برپا شد. در بهشهر یک بسیجی توسط جوانان گوشمالی داده شد. در ایوانکی تظاهرات شبانه برگزار شد و جوانان تعدادی از بانک‌های وابسته به سپاه پاسداران را به آتش کشیدند. در سمیرم مردم خودروی نیروی انتظامی را آتش زدند. در مهاباد جوانان کنترل بسیاری از خیابان‌ها را در دست داشتند. در سرپل‌ذهاب و مریوان جوانان خیابان‌ها را با آتش بستند. در سقز مردم یک فروشگاه حکومتی و سازمان آب را که محل استقرار مأموران سرکوبگر است به آتش کشیدند و جاده سقز بانه را بستند. در باغملک خوزستان. مأموران جنایتکار به تظاهرات شبانه مردم تیراندازی کرده و چند نفر را مجروح کردند. در یزد مردم مأموران دشمن را وادار به فرار کردند.

در خوراسگان مأموران یگان ویژه به مردم گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند. در کرمان، لاهیجان، خمین، بیجار، خوی، بیرجند تظاهرات شبانه برپا شد و مردم با مأموران جنایتکار به مقابله بر خاستند.

تظاهرات شبانه اراک با جنگ و گریز با مأموران همراه بود که در خیابان مخابرات به مردم شلیک کردند. در جوانرود مردم با روشن کردن آتش خیابان را بستند در بوکان جوانان شورشگر ساختمان اداره تعزیرات حکومتی را به آتش کشیدند. در نجف‌آباد مأموران جنایتکار یگان ویژه به تظاهر کنندگان حمله کردند. در سنندج نیروهای امنیتی پس از برگزاری مراسم چهلم چهار شهید قیام به سمت مردم تیراندازی کردند و مردم با نیروهای امنیتی درگیر شدند. در ساوه جوانان پایگاه بسیج را آتش زدند.

در ایلام مأموران جنایتکار به سوی مردم شلیک کردند و مردم به جنگ و گریز با آنها پرداختند. در اصفهان مردم در چهارباغ بالا، ملک شهر، خیابان موسوم به مطهری تظاهرات کرده و با مأموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند و تابلوهای راهنمایی را کندند و خیابان را بستند، مأموران جنایتکار به سمت مردم شلیک کردند. در فولادشهر مأموران دشمن جرأت وارد شدن به مناطقی را که تظاهر کنندگان تجمع کرده بودند نداشتند. در مبارکه جوانان به جنگ گریز با مأموران دشمن پرداختند. در روستای ملاط لنگرود نیروهای امنیتی رژیم راههای منتهی به مزار پژمان قلیپور از شهدای آبان ۹۸ را بستند و مانع برگزاری مراسم برای او شدند.

در ارومیه مردم در خیابان استادان و خیابان موسوم به امام تظاهرات کردند و مأموران سرکوبگر در خیابان دانشکده به‌سمت مردم گاز اشک‌آور شلیک کردند در شیراز، کرمانشاه، سبزوار، گناوه و بندرعباس مردم شبانه به خیابان آمدند. تظاهرات شبانه مشهد از بلوار پیروزی شروع شد و در منطقه صارمی به درگیری با مأموران دشمن کشید و مردم در احمد آباد چند مزدور بسیجی را گوشمالی دادند و در چهارراه صیاد با میله‌های راهنمایی رانندگی خیابان را بستند. در رشت مأموران جنایتکار به سمت مردم شلیک کردند. در بابل مردم در اعتراضات شبانه خود دست به تظاهرات زند. در کامیاران مردم دست به تظاهرات زده و شعار می‌دادند «مرگ بر ستمگر نه شاه می‌خوایم نه رهبر»، «تا یک کرد بماند کردستان هم می‌ماند». در همدان جوانان منطقه حصار به‌سمت مزدوران کوکتل پرتاب کردند. در الیگودرز جوانان دفتر نماینده مجلس ارتجاع در خیابان ساحلی را به آتش کشیدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ آبان ۱۴۰۱ (۱۸ نوامبر ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/956739ad-6a53-4abc-b2e8-f9837036cb4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات