728 x 90

تظاهرات هموطنان در مقابل مقر ملل متحد در ژنو در اعتراض به حضور وزیر خارجه آخوندها

تظاهرات هموطنان در مقابل مقر ملل متحد در ژنو در اعتراض به حضور وزیر خارجه آخوندها - ۷ اسفند ۱۴۰۲
تظاهرات هموطنان در مقابل مقر ملل متحد در ژنو در اعتراض به حضور وزیر خارجه آخوندها - ۷ اسفند ۱۴۰۲

تظاهرات هموطنان در مقابل مقر ملل متحد در ژنو در اعتراض به حضور وزیر خارجه آخوندها - ۷ اسفند ۱۴۰۲

تظاهرات هموطنان در مقابل مقر ملل‌متحد در ژنو

در اعتراض به حضور وزیر خارجه جلادان

 

  • سخنان
  • آلفرد زایاس اولین کارشناس مستقل سازمان ملل در زمینه ارتقاء نظم بین‌المللی دموکراتیک و عادلانه، وکیل و نویسنده فعال در زمینه حقوق‌بشر و قانون بین‌المللی
  • پائول ژیراردو رئیس سندیکاهای کارگری ژنو
  • پیام خانم کریستیان پرگو مبارز برجسته و سرشناس حقوق‌بشر از دهه۵۰، استاد افتخاری دانشگاه ژنو

 

تظاهرات هموطنان در مقابل ملل‌متحد در ژنو در اعتراض به حضور وزیر خارجه آخوندها ـ ۷اسفند ۱۴۰۲‍‍

روز دوشنبه ۷اسفند، ایرانیان آزاده و هواداران مقاومت ایران در اعتراض به سفر وزیر رژیم رکوردار اعدام به ژنو و شرکت او در فوروم حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد تظاهرات کردند. آنها ضمن محکومیت پذیرفتن نماینده فاشیسم دینی حاکم بر ایران خواهان اخراج رژیم از سازمان ملل و حسابرسی از این رژیم برای چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی شدند.

 

  • آلفرد زایاس گزارشگر سابق سازمان ملل و استاد دانشگاه ژنو

آلفرد زایاس اولین کارشناس مستقل سازمان ملل در زمینه ارتقاء نظم بین‌المللی دموکراتیک و عادلانه، وکیل و نویسنده فعال در زمینه حقوق‌بشر و قانون بین‌المللی در تظاهرات ایرانیان آزاده شرکت کرد و طی سخنانی گفت:

خانمها و آقایان، دوستان عزیز

۵۵مین جلسه شورای حقوق‌بشر آغاز شده است و کمیسر عالی حقوق‌بشر وولکر ترک دارد برنامه خودش برای آینده را توضیح می‌دهد. برنامه‌یی که برای پیشبرد حقوق‌بشر است و استفاده از تمامی مکانیزم‌هایی که می‌شناسید مانند دادگاه بین‌المللی جنایی را برای پاسخگویی ملزم می‌کند.

شما با هدفی اینجا روبه‌روی کاخ ملل هستید. همه ما خواهان ترویج و حمایت از حقوق‌بشر در سراسر جهان هستیم. باید به تلاش ادامه بدهیم اما فرهنگ معافیت از مجازات وجود دارد. مهم است که برای حسابرسی از اصل صلاحیت جهانی استفاده شود. شما موانع را می‌شناسید، اما راهی دارید که از آن استفاده می‌کنید. شما قوانین بین‌المللی را در کنار خود دارید.

قتل‌عام ۱۳۶۷ به‌عنوان جنایت علیه بشریت محکوم شده است. من خودم در طول شش سالی که کارشناس مستقل سازمان ملل بودم آن را محکوم کردم. همکاران من آن را محکوم کردند. در سال۲۰۱۷ طاهر بومدرا مقام ارشد سابق سازمان ملل، اسنادی را در مورد قتل‌عام ۱۳۶۷ منتشر کرد. اما متأسفانه باعث تغییر سیاستی در این رابطه نشده است. این واقعاً باعث تأسف است. با وجود این‌که این جنایت مستند شده است هیچ تغییری صورت نگرفته است. چه کار می‌شود کرد؟ راه این است که مثل امروز اینجا جمع شویم اعتراض کنیم و باز هم اعتراض کنیم. سازمان ما انجمن جهانی حقوق‌بشر زندانیان سیاسی که دارای رتبه مشورتی سازمان ملل‌متحد است بارها از خواسته‌های برحق مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی حمایت کرده است و هم‌چنین نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرده است. من به شما متعهد می‌شوم که همواره با شما همبسته باشیم و همراه شما مقاومت کنیم.

 

  • پائولو ژیراردی عضو کمیته اقدام اتحادیه کارگری ژنو

آقای پائولو ژیراردی رئیس سندیکاهای کارگری ژنو در سخنان خود در این تظاهرات گفت:

دهه‌ها از قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی از اعضا و هواداران مجاهدین خلق ایران به فتوای خمینی می‌گذرد. فتوایی که فرای هر قانونی توسط مسئولان این رژیم عملی شد.

ما شاهد تظاهراتها و اعتصابهای گسترده در ایران هستیم. کارگران فولاد اهواز در تحصن هستند. پرستاران، معلمین و دیگر اقشار جامعه به این رژیم اعتراض می‌کنند. این اعتراضات به این دلیل است که ۸۰درصد مردم ایران در فقر مطلق هستند. سندیکای کارگری ژنو در همبستگی کامل با مردم ایران در مبارزه آنها که سالهای طولانی به‌رغم سرکوب گسترده و اعدامهای فزاینده ادامه داشته است می‌باشد.

باین‌حال امیر عبداللهیان امروز به ژنو آمده است تا با سوء‌استفاده از یک نهاد دموکراتیک در مقابل کمیسیون حقوق‌بشر ملل‌متحد سخنرانی کند. وی در حالی سخنرانی می‌کند که رژیم ایران با استفاده از سپاه پاسدارانش در حال گسترش جنگ و ترور در سرتاسر دنیا است. حضور امیر عبداللهیان مانند تمامیت رژیم نامشروع است. باید جامعه جهانی مقاومت مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد.

راضیه قدرتی: دوستان عزیز قرار بود خانم پرگو نماینده سابق مجلس ژنو و استاد دانشگاه که از یاران مقاومت هستند قرار بود برای ما سخنرانی بکنند که به‌علت بیماری نتوانستند و پیامی فرستادند که من برایتان قرائت می‌کنم.

 

  • پیام خانم کریستیان پرگو استاد افتخاری دانشگاه

خانم پرگو نماینده سابق مجلس ژنو طی پیامی به این تظاهرات خاطرنشان کرد: دوستان عزیز، اول از همه به همه شما به‌خاطر بسیج همیشگی‌تان برای ایران درود می‌فرستم. این ایران اگر چه دور است اما در قلب تک‌تک شما نزدیک است. شما این نزدیکی را با ما به اشتراک می‌گذارید با تشکر از شما. متأسفانه امروز نمی‌توانم از نظر جسمی با شما باشم. وقتی اخبار ایران که برایمان ارسال می‌کنید کمتر در مطبوعات معمولی می‌یابیم، می‌توان گفت که تصور ایران ترسناک است. هر دو وجه سرکوب این دولت که از کانال شما به ما منتقل می‌شود فقط یک هدف دارد: نگه‌داشتن این کشور در یک نوع دیکتاتورگرایی و تاریک گرایی که می‌خواهد باور کنیم آینده‌ایی وجود ندارد و تلاش می‌کند به قیمت خون انسان‌ها یک ایران بدون امید را توسعه دهند. اما ایران دیگری نیز می‌تواند وجود داشته باشد. مردم ایران با مقاومت ادامه‌دار در برابر آخوندها از این سالهای سیاه رها خواهند شدند. امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم ایران امروز در اجلاس شورای حقوق‌بشر شرکت می‌کند آیا او به‌عنوان یکی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران نشان خواهد داد که رژیم او تا چه میزان با منشورهایی که در سازمان ملل هست موافق است؟ آیا او تلاش خواهد کرد تا ما را متقاعد کند که رژیم ایران در سیاستهای سرکوبگرانه‌اش الگویی برای بشریت است؟ او چگونه می‌تواند همتایان خود در شورای حقوق‌بشر را قانع کند که ایران امروز الگوی حقوق‌بشر است.

 

  • راضیه قدرتی

دوستان و همراهان عزیز، سلام بر شما. امروز جلسات شورای حقوق‌بشر شروع می‌شود. بسیاری از سران کشورها در این جلسه سخنرانی خواهند کرد. رژیم ایران نیز وزیر امور خارجه‌اش را فرستاده تا سخنرانی کند. سؤال ما این است که او راجع به چه چیزی می‌خواهد حرف بزند؟ از اعدامهای فزاینده، از شکنجه زندانیان سیاسی، از تجاوز به دستگیر شدگان قیام طبق اسناد و گزارشات عفو بین‌الملل؟ او که نماینده یک دیکتاتوری بی‌رحم و ضدبشر است در مورد سرکوب وحشتناک زنان می‌خواهد حرف بزند؟

ما به حضور او در سازمان ملل اعتراض داریم. تا کی مماشات با این رژیم؟ بهای حضور او را زندانیانی که زیر شکنجه هستند، جوانانی که در اعتراض به حکومت ملاها روزانه بر بالای دار می‌روند و ۸۰درصد مردم ما که زیر خط فقر زندگی می‌کنند می‌دهند.

 

  • عادل محمودی

امروز ما در مقابل رژیمی قرار گرفته‌ایم که ۴۵سال پیش با ربودن انقلابمان علیه سلطنت پهلوی با نام دروغین جمهوری اسلامی آغاز گردید. رژیمی که اولین روزهای تولدش را با مکیدن خون جوانهای پاک ملت و انسانهای شریف و جان برکف آغاز کرد و در این ۴۵سال با قتل، ترور، اعدام، شکنجه و جنگ تحمیلی بال و پر گرفت و نیز سپاهی تشکیل داد که آوازه جنایات، دزدی‌ها، فسادها، خون‌ریزیها و اعمال تروریستی‌اش جهان را فراگرفته است. خامنه‌ای جنایتکار و سپاه تروریستش که در داخل کشور شب و روز جان و مال ملت ستم‌کشیده ایران را می‌گیرند و در خارج از ایران نیز با تشکیل انواع گروه‌های نیابتی در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، یمن و دیگر کشورها و تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی آنها از جیب ملت ایران خاورمیانه را به آشوب کشانده.

حال با پررویی تمام در جلسات مجمع حقوق‌بشر جهانی شرکت می‌کند و نماینده می‌فرستد تا برای دیگر کشورها سخن براند و از حقوق‌بشر سخن بگوید. رژیمی که حتی کوچک‌ترین حقوق ملت ایران که همانا آزادی بیان است را با گلوله، اعدام، شکنجه و کورکردن چشمها و حبس های طولانی‌مدت جواب می‌دهد حال با چه رویی نماینده به اینجا می‌فرستد تا از رعایت حقوق اقلیتها در ایران سخن بگوید.

ما پناهندگان ایرانی که از چنگال رژیم جنایتکار ملاها از ایران فرار کرده‌ایم، امروز در مقابل سازمان ملل هستیم تا با صدای بلند فریاد بزنیم چرا در مقابل یک رژیم وحشی و جنایتکار ترسان و لرزان هستید آیا منافع مردم و کشور خودتان نیازمند قاطعیت با این رژیم نیست؟ از شما می‌خواهیم یک بار برای همیشه به درخواست همه ملت ایران احترام بگذارید و سپاه جنایتکار را در لیست تروریستی قرار بدهید و حق مشروع پناهندگی را برای ما پناهندگان سیاسی به‌رسمیت بشناسید.

 

  • یکی از ایرانیان آزاده

یاران مقاومت هموطنان عزیز، ما انجمن زنان ایرانی مقیم سوئیس همزمان با بازگشایی اجلاس شورای حقوق‌بشر در اینجا گردهم آمده‌ایم به زنانی که در صف اول تظاهرات قیام ۱۴۰۱ شجاعانه ایستادند و پاسداران را فراری دادند به دختران جوانی که گلوله‌های ساچمه‌ای عوامل خامنه‌ای جنایتکار چشمان زیبایشان را از کار انداخت به شیرزنانی چون مریم اکبری، فروغ تقی‌پور و زهرا صفایی که قهرمانانه در زندانهای قرچک و سراسر ایران شکنجه‌گران و زندانبانان را درمانده کرده‌اند آری جمع شده‌ایم به همه آنها بگوییم که ما صدای آنها را روزبه‌روز بیشتر خواهیم برد و هرگز از پای نخواهیم نشست تا آزادی را برای مردمان به ارمغان بیاوریم. قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان

 

  • ژیلا جمالی

همزمان با بازگشایی اجلاس شورای حقوق‌بشر در اینجا گردهم آمدیم تا سیاست کثیف مماشات که چهل سال است با رژیمی که در حال ترور، سرکوب و جنگ‌افروزی در اوکراین، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه. چشمان خود را باز کنید. سرمار در تهران است. سپاه تروریستی پاسداران که در تمام جنایتها دست دارد را وارد لیست تروریستی کنید. حق مقاومت برای مردم ایران را به‌رسمیت بشناید. این تنها خواسته ما این تنها خواسته ملت ایران است. ایرن مردم ایران هستند که بقیه کار را انجام می‌دهند و این رژیم را سرنگون می‌کنند.

  • یکی از ایرانیان آزاده

همزمان با بازگشایی اجلاس شورای حقوق‌بشر ما از طرف انجمن جوانان ایرانی مقیم سوئیس در اینجا گردهم آمدیم و با درود به کانونهای شورشی قهرمان امروز روی سخن من با شما کانونهای شورشی قهرمان است که روشنایی بخش مسیر سرنگونی هستید.

تعدادی از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی نیز ضمن سخنانی با محکوم کردن حضور نماینده رژیم رکوردار اعدام در ایران در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل خواهان پایان دادن به سیاست مماشات و به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای مقاومت و سرنگونی رژیم آخوندی شدند.

  • سخنرانیهای آلفرد زایاس، پائولو ژیراردو ریس سندیکاهای کارگری ژنو و پیام خانم پرگو در تظاهرات ژنو

 

تظاهرات هموطنان در مقابل مقر ملل متحد در ژنو در اعتراض به حضور وزیر خارجه آخوندها - ۷ اسفند ۱۴۰۲

تظاهرات هموطنان در مقابل مقر ملل متحد در ژنو در اعتراض به حضور وزیر خارجه آخوندها - ۷ اسفند ۱۴۰۲

تظاهرات هموطنان در مقابل مقر ملل متحد در ژنو در اعتراض به حضور وزیر خارجه آخوندها - ۷ اسفند ۱۴۰۲

امیر عبداللهیان در مقابل کمیته حقیقت‌یاب سرکوب قیام ۱۴۰۱ موضوع فلسطین را بر سر نیزه کرد. طلبکاری وقیحانه وزیر خارجه آخوندها از جهان که با شرم‌آورترین بحران اخلاقی و انسانی روبه‌روست

وزیر خارجه آخوندهای بی‌شرم گفت با صدای بلند باید بگوید کارنامه جهانی حقوق‌بشر لکه‌دار و سیاه شده است!

امیر عبداللهیان: پارسال به بهانهٔ فوت یک دختر ایرانی در این مکان چه فریادها بلند شد و کمیته حقیقت‌یاب شکل گرفت اما امروز در فاجعه کشتار هزاران زن و کودک بی‌گناه در غزه هیچ تحرک جدی در سازمان ملل صورت نمی‌گیرد

نتیجه‌گیری وزیر خارجه خامنه‌ای و رئیسی جلاد: حقیقت یابی در ایران هیچ مبنای منطقی و مشروعیت حقوقی بین‌المللی ندارد!

خواسته مضحک وزیر خارجه رژیم از جامعه جهانی و کشورها و نهادهای بین‌المللی: مبارزه قاطع و مؤثر با تروریسم به‌عنوان یک تهدید فراگیر جهانی! (یعنی به جای ما مجاهدین را دریابید!)

ادامه بازی نفرت‌انگیز استخوان با صلیب‌سرخ توسط وزیر خارجه رژیم و درخواست تداوم تفحص صلیب در مورد بقایای اجساد جنگ ضدمیهنی برای ویراژ دادن از قتل‌عام زندانیان سیاسی و محل دفن آنان در سال۶۷

بازی دجالانه رژیم با صلیب‌سرخ برای سرپوش گذاشتن بر سرنوشت ناپدیدشدگان قیامهای ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱، نحوه شهادت و محل خاکسپاری آنها

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ec604b9-6cf3-427b-b1c0-9ec8f59fc08c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات