728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۴۵

تظاهرات مردم زاهدان در ۱۷۶ امین روز قیام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قيام سراسری، شماره ۲۴۵

تظاهرات مردم زاهدان در ۱۷۶ امین روز قیام

مرگ بر حکومت بچه کش؛ می‌کشم می‌کشم، آن که برادرم کشت؛ نه سلطنت نه رهبری، دموکراسی برابری؛

 

جمعه ۱۹اسفند در صد و هفتاد و ششمین روز قیام سراسری، بار دیگر جمعیت انبوه نمازگزاران زاهدان، به‌رغم اقدامات و تدابیر سرکوبگرانه و ارتجاعی، پس از نماز جمعه در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند و شعارهای «آزادی آزادی آزادی»، «مرگ بر حکومت بچه کش»، «نه سطلنت نه رهبری، دموکراسی برابری»، «می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت»، «ما همه اهل جنگیم، عهد می‌دیم بجنگیم» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، سر دادند. بر روی پلاکاردهایی که تظاهر کنندگان حمل می‌کردند نوشته شده بود: «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم».

روز پنجشنبه بازاریان و مغازه‌داران در شهرهای ایرانشهر و راسک دست به اعتصاب زدند. زنان شجاع در شهر خاش به‌مناسبت ۸مارس روز جهانی زن تجمع اعتراضی با شعار «آزادی بیان حق مسلم ماست» برپا کردند و با حمل پلاکاردهایی خواستار آزادی مولوی عبدالمجید و دیگر زندانیان سیاسی شدند. بر روی پلاکارد دختران بلوچ نوشته شده بود: «نه به احضار، نه به زندان، نه به آدم‌ربایی»، «نه به اعدام».

روز پنجشنبه مراسم گرامیداشت کیان پیرفلک کودک ۱۰ ساله‌ای که ۴ماه پیش در ایذه به‌دست پاسداران به‌شهادت رسید با حضور گسترده مردم با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر حکومت بچه کش» برگزار شد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ اسفند ۱۴۰۱ (۱۰ مارس ۲۰۲۳)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65c31075-04d2-4e81-94bc-940b3ec6e536"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات