728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

خرید هلی‌کوپتر نظامی از اسراییل توسط رژیم آخوندی از طریق اسپانیا

-

هلی کوپتر  - آرشیو
هلی کوپتر - آرشیو
سایت رادیو فرانسه: به گزارش خبرگزاری فرانسه، نام اسراییل در ارتباط با فروش غیرقانونی ۹هلیکوپتر نظامی به ایران از طریق اسپانیا، نیز مطرح است. انجام این معامله، در هفته جاری با دخالت پلیس اسپانیا متوقف شد. محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی رژیم، خبر معامله با شرکتهای اسراییلی را تکذیب کرد و با تأکید بر این‌که بر اساس قوانین رژیم چنین رابطه‌ای امکانپذیر نیست گفت، انتشار اخباری در خصوص فعالیت شرکتهای اسراییلی در ایران در واکنش به استقبال کشورها برای برقراری روابط اقتصادی با ایران به راه افتاده است.
جنجال بر سر معاملات محرمانه شرکتهای اسراییلی با رژیم ایران در این هفته بالا گرفت.
به‌دنبال آن که مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه، شرکت اسراییلی ”عوفر“ را به اتهام نقض تحریمهای بین‌المللی و فروش نفتکشی به قیمت ۸. ۶ میلیون دلار به کشتیرانی رژیم ایران، مشمول تحریم نمودند، روز پنجشنبه وزیر امور خارجه اسراییل با صدور بیانیه‌یی خبر داد که به این ماجرا رسیدگی می‌کند. وی درعین حال از شرکتهای تجاری خواست تا در انجام معاملات دقیق‌تر باشند زیرا تجربه نشان داده است که رژیم ایران از طریق شرکتهای غیرواقعی وارد بازار شوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نام اسراییل در ارتباط با فروش غیرقانونی ۹هلیکوپتر نظامی به رژیم ایران از طریق اسپانیا، نیز مطرح است. انجام این معامله، در هفته جاری با دخالت پلیس اسپانیا متوقف شد.
پلیس اسپانیا پنج اسپانیایی و سه ایرانی را به همین دلیل دستگیر کرد. هلیکوپترهای نفر بر نظامی توسط یک شرکت اسپانیایی از اسراییل خریده شده‌اند.
شبکه تلویزیونی ”العربیه“، نیز بر اساس گزارش روزنامه‌های اسراییلی از معامله بیش از دویست شرکت اسراییلی با ایران خبر داد. به گزارش همین خبرگزاری، وزارت دفاع اسراییل چهارشنبه شب اعلام کرده بود که اطلاعی درباره خبرهای منتشر شده پیرامون فروش یک نفتکش، از سوی شرکت اسراییلی برادران عوفر در اختیار ندارد.
از سوی دیگر برادران عوفر نیز این خبر را تکذیب کرده‌اند.
روزنامه‌های اسراییل روز یکشنبه ضمن انعکاس خبر معاملات غیرقانونی شرکت اسراییلی عوفر، دامنه این معاملات را گسترده‌تر از آن‌چه اعلام شده دانستند.
یک نماینده حزب کارگر، اپوزیسیون دولت فعلی اسرائیل، در تلویزیون دولتی اظهار داشت که به نظر وی برادران عوفر می‌دانستند که طرف معامله آنها کیست و با انجام عملی غیراخلاقی، به اسراییل لطمه زده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5fd43293-c733-4390-a240-a1d5c936e6f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات