728 x 90

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران - سخنرانی شخصیتها

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران
تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران

خروش ایرانیان در آستانهٔ سال نو در کارزار میهنی در بروکسل

راهپیمایی و تظاهرات

برای لیست‌گذاری سپاه و اطلاعات فاشیسم دینی

همزمان با اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا

۲۹ اسفند ۱۴۰۱

 

سخنان خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

سخنرانیهای نمایندگان پارلمان و شخصیتهای برجسته سیاسی از اروپا و آمریکا

و مسئولان و اعضای شورای ملی مقاومت و نمایندگان انجمنهای ایرانیان

 

لطیفه آیت بالا ـ نماینده پارلمان بروکسل - نایب‌رئیس امور زنان حزب لیبرال فرانسوی زبان بلژیک

روز شما بخیر. می‌خوام به همه شما تبریک بگم که به این تجمع مهم اومدین. تشکر.

به بروکسل خوش اومدین. میدونم که شما از نقاط مختلف اومدین و اهل بروکسل نیستین خیلی‌هاتون. می‌خوام تشکر کنم از شما و خوشحالیم را ابراز کنم که با شما هستم. با کسانی که از هر جا آمده باشند از سراسر جهان و هم‌چنین از آقای پاتریک کندی، کنگرسمن نماینده کنگره پیشین آقای پاتریک کندی از آمریکا قدردانی کنم. هم‌چنین می‌خوام خوشآمد بگم به آقای رابرت توریسلی، سناتور رابرت توریسلی که از آمریکا اومدن به اینجا. به همه شما خوشآمد میگم و می‌خوام سخنرانی‌ام را به فرانسوی ادامه بدم. من به همتون بهترین آرزوها را برای شما دارم برای سال جدید برای نوروز. به همه شما

رژیم ایران آزادی را از مردم ایران سلب کرده است و این تعهد من است که سال‌ها در کنار شما بوده‌ام که از این مقاومت حمایت کنم

من درود می‌فرستم به خانم مریم رجوی که ۴دهه است این مقاومت را هدایت می‌کند و شجاعت او الهام‌بخش زنان و مردان و کانون‌های‌شورشی در ایران است

 امروز مردم ایران در سراسر جهان به ما نشان می‌دهند که مردم ایران چگونه مبارزه را علیه رژیم را ادامه می‌دهند

 رژیم حاکم بر ایران نه تنها یک تهدید برای مردم ایران بلکه تهدیدی برای همه مردم دنیاست

 این رژیمی است که به تروریسم متوسل شده و دیپلوماسی کشورهای دیگر را به ابزار فشار خود تبدیل کرده است

 امروز باید موضعی قاطع علیه این رژیم گرفته شود به‌خصوص با لیست‌گذاری سپاه پاسداران

 امیدوارم که سال نو ایرانی سال آزادی برای ایران باشد. زنده باد ایران آزاد و سال نو مبارک

 

پاتریک کندی:

از همه شما بسیار سپاسگزارم و تشکر از خانم مریم رجوی به‌خاطر رهبریتون که اجازه میدین به همه ما که در پشت برنامه ۱۰ماده‌ای قرار بگیریم برای یک ایران جدید.

کافی نیست که فقط علیه رژیم آخوندها باشید، کافی نیست که فقط مبارزه کرده باشید علیه شاه چون یک دیکتاتوری نظامی مثل یک دیکتاتوری مذهبیه و همراه با خانم رجوی ما از یک جمهوری دموکراتیک در ایران برخوردار خواهیم شد.

امروز اینجا هستیم در قلب اروپا یک نسل پیش عموی من جو جانباخت در آسمانها خیلی دور از اینجا نبود. اون کشته شد در جنگ علیه هیتلر، او کشته شد در جنگ علیه نازی‌ها، جانباخت در مبارزه با فاشیسم و امروز ما باید همین کار را کنیم و به فاشیسم و اتاقهای شکنجه نه بگیم.

همان چیزی که رژیم مدرن نازی یعنی رژیم ایران این کار را انجام میده، اشتباه نکنید سپاه پاسداران جز گشتاپوی جدید نیست.

اروپا و ایالات متحده و کشورهای سراسر جهان علیه هیتلر بپا خاستند چون یک تهدید بود برای دموکراسی و آزادی در سراسر جهان.

امروز اروپا بپا خاسته در برابر پوتین که تلاش کرد اوکراین را اشغال کنه و مردم اوکراین رو بهشون یک نوع دیگر از دیکتاتوری را تحمیل کنه و امروز ما شاهد همون مباره هستیم از سوی مردم ایران و هم‌چنین مردم سراسر جهان تا بپاخیزیم علیه دیکتاتوری بیرحم آخوندها.

باید درک کنیم که این یک موضوع صرفاً ایرانی نیست بلکه یک موضوع جهانی حقوق‌بشر است شاید من اهل تهران نباشم ولی در همه کسانی قرار می‌گیرم که خواهان همون آزادیهایی هستند در ایران که ما در آمریکا از او بهره می‌بریم.

پس بیایید امروز به یاد بیاوریم مهسا امینی رو دختر جوانی رو که به‌قتل رسید به اتهام این‌که گردن نگذاشت بر قوانین آخوندها.

من ۵فرزند دارم نمیتونم تصور کنم که چطور هست که مادران، هر مادر، هر پدر و هر پدر بزرگ و مادربزرگ در ایران که تماشا می‌کنند فرزندانشان را که هر روز بیرون میرن به خیابونها میرن و یک کشور آزاد و طلب می‌کنند.

هر لحظه هر روز باید نگران فرزندانشون باشند که دستگیر بشوند، شکنجه بشوند و به‌قتل برسند و حتی توسط رژیم ایران اعدام بشند، کاری که توسط رژیم ایران هر روز انجام میشه.

رژیم ایران بزرگترین حکومت تروریستی در جهان هست و بزرگترین حامی تروریسم علیه مردم ایران هست در داخل کشور.

من از این اظهارات خوشم میاد گوش کنید به این شعارها، سپاه پاسداران ابزاری برای آخوندهاست، مثل همین سفارتهای رژیم اینجا در بروکسل در آلمان و در اتریش که چیزی بیش از ابزاری برای این دیکتاتوری بیرحم نیستند.

همه ما اسدی را می‌شناسیم، یک دیپلمات که تحت پوشش دیپلمات پنهان شده بود و هدایت کرد یک توطئه تروریستی رو اینجا در اروپا اینجا در بلژیک.

رژیم ایران می‌خواست هموطنان شما رو در بلژیک به‌قتل برسونه و هم‌چنین هموطنان و همسایگان شما در سراسر اروپا تلاش کردند بمب‌گذاری کنند. اسدی و جلادان رژیم ایران می‌خواستند کسانی رو بکشند که در اون گردهمایی در پاریس برای گرامیداشت آزادی اومده بودند.

ما باید تضمین کنیم که دادگاهها در اینجا در بلژیک اجازه ندهند اسدی به ایران برگرده بلکه باید در زندان بمونه همینجا در بلژیک.

همه در این رژیم حاکم بر ایران بخشی از تاریخچه بیرحمی و سرکوب هستند. همین رئیس‌جمهورشون رئیسی فقط به این دلیل به ریاست‌جمهوری رسید که او یک قاتل بوده در هیأتهای مرگ قتل‌عام ۶۷ بوده و مسئول قتل ۳۰هزار تن از زندانیان سیاسی مجاهدین خلقی که مبارزه کرده برای آزادی در ایران و رئیسی حکم اعدام اونها را ابلاغ کرد و در آن قتل‌عام ۳۰هزار تن که اکثرشون و ۹۰درصدشون از مجاهدین بودند اعدام شدند.

اگر میخواین ببین که چقدر سخته در ایران بعد از سرنگونی شاه یک جنبش ملی مقاومت ایجاد کنند، چونکه شاه بسیاری از اعضای مجاهدین و رزمندگان مقاومت‌ را به‌قتل رسانده بود.

وقتی الآن یک ایران جدید داره میاد از راه میرسه خیلی زود، این فقط حرفی درستیه سازمانی که بیش از همه طولانی‌تر از همه قدرتمندتر از همه به اعتراض برخاسته برای آزادی سازمان مجاهدین هست که بتونه یک آینده جدید رو ایجاد بکنه چون اونها مشروعیت کامل دارند چون در این مبارزه بودند، جانباختند در مبارزه برای یک ایران آزاد.

در مکانی نه خیلی دور از اینجا در برلین در دوران بحران که بهش جنگ سرد می‌گیم عموی من جان اف کندی رئیس‌جمهور جان اف کندی اومد به برلین.

مردم از خودشون پرسیدند چرا یک رئیس‌جمهور آمریکا میاد اونجا و براش مهمه که مردم برلین در چه وضعیتی هستند.

چون او می‌دید که مبارزه کسانی که در برلین هستند در جریانه به‌عنوان یک مبارزه جهانی برای همه انسان‌ها و در سخنرانی معروفش گفت من یک برلینی هستم.

پس شاید حالا چون امروز بپرسید چرا آمریکایی‌ها امروز اینجا هستند کانادایی‌ها مردمی از سراسر جهان و حمایت می‌کنند از شما شما مردم ایران.

علت حمایت ما از شما اینه که ما همون آزادیهایی را برای شما میخواهیم که شما خواهانش هستید و مادر کنار شما هستیم.

مردم می‌گویند چرا الآن این موضوع این‌قدر مهمه چون ضرب‌المثلی است که می‌گوید کسانی که از تاریخ یاد نمی‌گیرند دوباره او اشتباهات را دنبال می‌کنند.

من فکر می‌کردم که بعد از دوران نازیها مردم گفته‌اند هرگز تکرار نخواهد شد ولی امروز ما اینجا هستیم علیه دیکتاتورها مبارزه می‌کنیم.

ما امروز اینجا هستیم مبارزه می‌کنیم علیه آخوندها علیه فاشیستها شاید دوران عوض شده اما مبارزه برای آزادی همواره همون مبارزه است که با قدرت به پیش میره چون یک مبارزه بشریته.

من می‌خوام به‌طور خاص صحبت کنم با دوستانمون با اشرفی‌هایی که این مبارزه رو به پیش بردند. این مبارزه رو از طرف همه جهان به پیش برده‌اند چونکه با مبارزه‌شون توجهات‌رو به مبارزه مریم رجوی و جنبش مقاومت جلب کردند.

خدا را شکر می‌کنیم اشرفی‌ها به‌خاطر همه کارهایی که شما کردید می‌دونید که یک تهدید برای عدالت در هر کجا تهدیدی برای عدالت در همه جاست به همین دلیل هم هست که ما امروز در اینجا گردهم اومده‌ایم چون باید به اروپا بگوییم شما باید به‌پاخیزید و بایستید علیه این جلادان. هم‌چنانکه علیه هیتلر ایستادید هم‌چنانکه برای اوکراین بپا خاسته‌اید.

چون یک مبارزه متحد برای آزادی است که هم ممنون برای او به‌ایستیم در کنار همدیگر.

هم‌چنانکه عمومی من گفت وقتی گفت من یک برلینی هستم، من ایرانی هستم.

 

سناتور مایک دمسماکر:

ممنونم از شما دوستان بگذارید اول به شما تبریک بگم به‌خاطر سال جدید ایرانی نوروز، بیایید این بار جشن نور و آفتاب و رنج ها و زندگی در هر کلمه‌ای واژه‌ای باشه من از نزدیک موضوع وضعیت ایران را دنبال کردم قبلش به‌عنوان یک خبرنگار بعدش وقتی به‌عنوان نماینده در پارلمان انتخاب شدم در دورانی که در پارلمان اروپا بودم خیلی فرصت خیلی خوبی داشتم میتونستم اجلاس زیادی رو برای گروه دوستان ایران آزاد برگزار کنم و ما خانم رجوی را چندین بار دعوت کردیم. اکنون که چند سال گذشته که عضو سنای بلژیک بودم طبعاً به مبارزه شما ادامه میدم برای آزادی ایران مردم ایران به همه جهان نشون دادند که میخواهند تغییر را رقم بزنند این‌که رژیم دیکتاتوری فاشیستی خمینی آخوندها را رد می‌کنند و نمیخواهند برگردند به دیکتاتوری شاه آنها خواهان یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت هستند و ما از آن حمایت می‌کنیم

بله ما میدونیم درک می‌کنیم که رژیم حاکم بر ایران یک تهدیده برای امنیت اروپا. آخوندها فعالانه درگیر جنگ روسیه علیه اوکراین هستند این رژیم حامی شماره یک تروریسم در جهانه از سفارتهاش استفاده می‌کنه اینجا در اروپا و از این به‌اصطلاح دیپلماتهاش برای تروریسم علیه ما علیه مخالفانش به‌خصوص علیه مقاومت ایران یعنی سازمان مجاهدین، اتحادیه اروپا و اعضای کشورهای عضو باید یک موضع قاطع علیه رژیم ایران در پیش بگیرند با لیست‌گذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا.

دیگر منتظر چی هستند. ما باید بایستیم علیه تروریسم رژیم ایران آن هم با قدرت چون اگر هر گونه ضعفی نشون بدیم هر نوع ضعف نشون بدیم آخوندها از این هم تجاوزگرتر خواهند شد. تاریخ به ما نشون میده که و اثبات می‌کنه که آزادی و دموکراسی حقوق‌بشر استقلال از بین میره وقتی که مردم دیگه برای اونها مبارزه نمی‌کنند. وقتی که جهان آزاد با دیکتاتورها مماشات می‌کنه. با تجاوزگران، تاریخ هم‌چنین نشون میده که دیکتاتورها سرانجام وقتی سرنگون میشوند که جهان آزاد بر اساس اصولش به‌پاخیزه و مردم آزاده تسلیم نشن و جهان آزاد در حمایت از آنها متحد باشه و در نهایت آزادی محقق خواهد شد و دیکتاتورها سرنگون خواهند شد. این سرنوشت دیکتاتورها در ایران خواهد بود و هم‌چنین در کشورهای دیگر سراسر جهان.

به همین دلیل من آرزو می‌کنم که از این فرصت بتونم استفاده بکنم تا حمایتم را ابراز کنم برای اپوزیسیون دموکراتیک ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی، کانونهای شورشی سازمان مجاهدین نقش عمده‌ای در قیام کنونی ایفا کرده‌اند.

شما در برابر یک رژیم بنیادگرای اسلامی خیلی وحشی قرار گرفته‌اید ولی با چنین انگیزه‌ای من مطمئنم شما و ما موفق خواهیم شد و صمیمانه امیدوارم و اعتقاد دارم که ما پیروز خواهیم شد خیلی زود و هم‌چنین با همدیگه در خیابانهای تهران آزاد قدم بگذاریم خیلی ممنون از شما

 

سناتور الس آمپه عضو سنای بلژیک:

ایرانیان گرامی و عزیز

به بروکسل خوش آمدید امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا اینجا گردهم اومدند خواهش می‌کنم از شما وزرا در کنار اپوزیسیون ایران قرار بگیرید برای دموکراسی و برای آزادی.

امشب ایرانیها سال جدید را جشن می‌گیرند بیایید جشن بگیریم امیدوار باشیم برای آزادی بیایید گرامی بداریم شجاعت زنان ایران‌ را که به جهان نشون دادند این روحیه انسانی رو واین‌که هرگز نمیشه اون رو درهم شکست.

مهسا امینی نام تو همواره باقی خواهد ماند بیایید اپوزیسیون رو گرامی بداریم، بزرگ بداریم که علیه آخوندها بپاخاسته که رژیمی هست که چیزی جز ترس و مرگ برجا نمی‌گذاره.

خواهرانمون رو در اشرف۳ بهشون درود بفرستیم بگیم که مبارزه شما آزادی رو محقق خواهد کرد.

خانم رجوی تشکر می‌کنم از شما به‌خاطر این‌که ایستادید برای آزادی زنان و مردان برای آزادی بیان برای جدایی دین و دولت و برای آزادیهای اقتصادی برای همه مردم ایران ممنونم از شما.

به یمن تلاش‌های مقاومت دموکراسی در دسترس قرار گرفته و وقتی یک جمهوری دموکراتیک یک گزینه هست چرا کسی بیاد استبداد یا سلطنت رو انتخاب کنه.

مرگ بر دیکتاتورها زنده باد دموکراسی همین الآن زمان برقراری دموکراسی است.

 

سناتور فرانسوا اسکیمانس

دوستان همکار من سناتور هست. من خودم هم پارلمانتر هستم. ایشون الس آمپه هستند و من فرانسوا اسکیمانس هستم.

صحبتهایم رو به فرانسوی ادامه میدم.

سلام به همه شما زنان و مردان. سلام به همگی و هم‌چنین به کسانی که از اروپا آمدند به بروکسل خوش آمدید.

این تظاهرات در حالی برگزار میشه برای حمایت از مردم ایران که قربانی سرکوب خونین این رژیم هستند. هزاران نفر در راسشون زنان در خیابان‌ها هستند برای آزادی. آنها خواهان آزادیهای اساسی هستند. مثل آزادی پوشش، آزادی شغل، مشاغل، به زندگی آزادانه و تصمیم برای آینده شون. این تظاهرات در قلب بروکسل در قلب منطقه اروپایی در حالی برگزار میشه که برای دموکراسی، آزادی، برابری بین زنان و مردان هست. این تظاهرات در قلب اتحادیه اروپا برای دموکراسی است برای آزادی است. برای برابری زنان و مردان است. این تظاهرات هم‌چنین در محکومیت سرکوب و کشتارهایی است که رژیم ایران برای از بین بردن خواسته‌های مشروع مردم انجام شده، این جا در اروپا در بروکسل ما نمی‌توانیم بی‌عملی پیشه کنیم در برابر این مبارزه‌ای که در راسش توسط زنان، زنان شجاع به پیش میره. در گذشته من فرصت داشتم که با خانم مریم رجوی در پارلمان بلژیک صحبت کنم ایشون صدای همه زنانی است که زندگی خودشون رو به خطر می‌اندازند برای آزادی و دموکراسی در ایران. با شعار نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری نه به حکومت اجباری.

چند دهه است که مردم ایران و مقاومت اونها خواهان لیست‌گذاری سپاه پاسداران شده‌اند که مسؤل بسیاری از جنایات هست به‌عنوان یک سازمان تروریستی. این خواسته‌ای است که الآن از اتحادیه اروپا میشه توسط برگزار کنندگان تظاهرات امروز.

من هم‌چنین میدونم که امروز سال نو ایرانی هست، نوروز که شروع بهار است. بنابراین مردم ایران را بهشون درود می‌فرستم در مبارزه شون برای آزادی و دموکراسی. در این سال جدید در راستای برقراری جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت

تشکر می‌کنم از شما

 

مهدی سامع - سخنگوی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران، مسئول کمیسیون صنایع شورا

شعار جمعیت: درود بر مجاهد، سلام بر فدایی

مهدی سامع: خانمها، آقایان، با سلام بر شما و درود فراوان بر زنان و مردان دلیر ایران‌زمین و جوانان شجاع شورشگر که در انقلاب ژینا، جلوه‌ای شکوهمند و درخشان، از مبارزه برای آزادی، رهایی و عدالت را نشان دادند. جاویدان باد، یاد و نام شهیدان جنبش انقلابی مردم ایران. ادای احترام می‌کنم به خانوادهٴ شهیدان و ستایش می‌کنم از مقاومت زندانیان سیاسی که زیر شدیدترین شکنجه‌ها مقاومت می‌کنند. در آخرین روز سال، در آخرین روز سال انقلاب پرفروغ مردم ایران، بوی بهار و نجوای بهار آزادی را جشن می‌گیریم. آری، بهار آزادی فرا می‌رسد. کمک می‌گیرم از مولانا که سرود، جملهٔ بی‌قراریت از طلب قرار توست، طالب بی‌قرار شو، تا که قرارت.

همراه با مردم سراسر ایران، که بی‌قرار در طلب آزادی، خیابان‌ها را فتح کردند، عید نوروز و جشن بهار را شادباش می‌گویم و آرزو می‌کنم که جشن رهایی را، نه فقط در میدان آزادی، بلکه در سراسر ایران رنگین کمان برقرار کنیم.

دوستان عزیز، شورای عالی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران، پیرامون انقلابی که از روز جمعه ۲۵شهریور سال جاری با قتل حکومتی جاوید نام مهسا امینی آغاز شد، اعلام کرد. مردم با خیزشهای اعتراضی، شاکلهٔ بی‌ریخت حکومتی که با تبهکاری و تنها با سرکوبهای بی‌محابا به حیات ننگین خود ادامه می‌دهد را به مبارزه سرنوشت‌ساز طلبیدند. و در حالی‌که مقام معظم، در تدارک ولیعهدی آقا مجتبی بود، جامعه با کنش خویش، میز آقا را به هم ریخت، و نام ژینا را به‌عنوان اسم رمز یک خیزش و قیام تاریخی به ثبت رساند. جامعه‌یی که آبستن شورش، قیام و انقلاب بود، تولد دوران نوینی را، با عزم و رزم خود اعلام کرد و با تأیید این‌که انقلاب جشن ستمدیدگان و استثمارشدگان است، آتش برافروخت و پیرامون آن و در برابر این پیکار، و پیرامون آن و دست در دست هم، آرزوی رقصی چنین میانهٔ میدان را به واقعیت تبدیل کرد. در برابر این پیکار سرنوشت‌ساز ولی‌فقیه نظام، ولایت خامنه‌ای همهٔ شگردهای خود را بکار گرفته تا با کمک سرکوبگران، غارتگران، انگل‌ها، آدمکشان، تجاوزکاران، لمپن‌ها، جن‌گیرها و همهٔ آنهایی که فاقد حداقل شرافت هستند، انقلاب را سرکوب و خاموش کنند. دوستان عزیز، حکومت و مدافعان آن به این گفتمان دامن می‌زنند، که جنبش انقلابی مهار شده و انقلاب تمام شده است، هر کس و هر نیرویی که گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن دارد، به صدای، به صدای رسای مردم در شب چهارشنبه‌سوری گوش کنند و شعله‌های پرفروغ در آن شب حماسی را، مشاهده کنند و یا گرد‌همایی‌ها بر مزار شهیدان در آخرین پنجشنبه سال را ببینید و شبها سری به خیابان بزند و شعارهای شبانه را گوش کند و یا جمعه‌های پرتوان مردم بلوچستان را مشاهده کند

مسیر انقلاب یک اتوبان با چند باند نیست راهی دشوار و پرتلاطم است که با اتحاد و همبستگی و عمل انقلابی هموار می‌شود

خانمها آقایان

صحبت‌هایم را با دو نکته از دیدگاههای سازمان ما خاتمه می‌دهم

۱. مسأله کف آزادی و مبارزه برای رهایی از استبداد مذهبی حق و وظیفه مردم ایران و زنان و مردان آزادیخواه ایرانی است

این وظیفه فقط و فقط در انحصار مردم ایران و نیروهای پیشتاز آن و کانونهای شورشی است

ما از هیچ قدرت خارجی نمی‌خواهیم که به نیابت از جانب مردم ایران این وظیفه را به‌عهده گیرد و بنابراین ما مخالف جنگ خارجی و جنگهای نیابتی هستیم.

۲. تنها خواست و انتظار ما از دولتهای جهان و از سازمان ملل‌متحد این است که بر اساس پرنسیپهای اعلام شده خود و به‌خاطر پایبندی به میثاقها و عهدنامه‌های حقوق‌بشر به استبداد مذهبی حاکم بر ایران یاری نرسانده و با آن مماشات نکنند. ابزارهای سرکوب و سانسور را در اختیار حاکمان ستمگر ایران قرار ندهند. سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی نامگذاری کنند. و حق مردیم ایران برای تعیین سرنوشت خود و سرنگونی استبداد مذهبی و استقرار یک جمهوری دموکراتیک بدون هر گونه تبعیض مذهبی جنسیتی و ملی را به‌رسمیت شناسند.

سپاس که به من گوش کردید

 

ربکا ملیحی:

فرا رسیدن نوروز را به‌همه شما به‌ویژه قیام‌آفرینان و دلاوران کانونهای شورشی در ایران شادباش میگم و درود می‌فرستم به قهرمانان کانونهای شورشی که در کارزار چهارشنبه‌سوری زیر شدیدترین سرکوب پاسداران، با اجرای ۲۵۰۰پراتیک انقلابی در ۷۳شهر و ۳۸منطقه تهران، سیلی آتشینی بر بناگوش خامنه‌ای و پاسدارانش زدند.

یاران مقاومت

به‌یمن جان‌فشانیهای قیام‌آفرینها و کانونهای شورشی و به موازات آن، کارزار گسترده مقاومت در سراسر جهان، پروژه ارتجاعی-استعماری آلترناتیو پوشالی شکست مفتضحانه‌یی خورده و امروز مرز بین جبهه خلق و ضدخلق از همیشه پررنگتر شده.

امروز هیچکس شکی نداره که این باند، هیچ هدفی جز منحرف کردن قیام و از دور خارج کردن آلترناتیو دموکراتیک و برحق رژیم آخوندی ندارند. مردم ما با استمرار قیام نشون دادند که هیچ اعتباری برای این باند قائل نیستند و فریب بازیهای کثیف نابکاران دغلباز رو نمی‌خورند.

سرانجام بعد از ماهها تبلیغ آلترناتیو دست‌ساز ارتجاع و استعمار کوه موش زایید، منشور مسخره و بی‌محتوایی رو اعلام کرد که هدفی جز حفظ رژیم نداره. و تمرکز اصلی‌اش نه‌تنها آزادی و برابری مردم ایران نیست بلکه امان‌نامه‌یی است برای نیروهای سرکوبگر رژیم، تا این‌که تا لحظه آخر بتوانند با دست‌باز //و بی‌واهمه از مجازات در فردای آزادی ایران، به کشتار و شکنجه مردم ادامه دهند.

منشوری تدوین‌شده توسط سران سپاه و تاییدشده توسط بازماندگان ساواک و اصلاح‌طلبان قلابی و حالا سوار بر موج قیام  برای گذار از حکومت قاتل و بچه‌کش چشم امید به کشورهای غربی داره.

بله، البته از کوزه همان برون تراود که در اوست. از بچه شاه دیکتاتور که با حمایت استعمار برجسته‌ترین فرزندان ایران رو به وحشیانه‌ترین شکل شکنجه و تیرباران کرد و خودش دست‌پرورده بازماندگان ساواکه و از اصلاح‌طلبان قلابی انتظار دیگری هم نداشتیم. همانها که سوپاپ اطمینان خامنه‌ای بوده و هستند و می‌خواهند با شعار خشونت‌پرهیزی و آزادی‌های یواشکی مردمو از ایستادگی و قیام علیه رژیم منحرف کنند.

ما اما، از نسل مسعود و مریمیم از نسل حنیف‌نژاد و بدیع‌زادگان، از نسل فاطمه امینی‌ها، ما پرچم‌های موسی و اشرف و صبا و رحمان و یاسر و فائزه و نسترن رو بر دوش گرفته‌ایم. ما که تحت رهبری خواهر مریم و خواهر زهرا تنها تکیه‌گاه و چشم امیدمان فقط به قیامهای خلق بپاخاسته ایران از کردستان تا زاهدان و از آذربایجان تا خوزستان و سراسر ایرانه.

بله ما به بچه شاه می‌گیم که از تیر جنگی و ساچمه و گاز شیمیایی ابایی نداریم، ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم.

شورشی جنگاور حاضر حاضر تا آخر

مرگ بر خامنه‌ای-درود بر رجوی

 

دلارام دشتی:

تبریک به همه شما که در آستانه سال۱۴۰۲ در صحنه مقاومت برای سرنگونی منحوس‌ترین دیکتاتوری تاریخ ایران حضور دارید. و صمیمانه‌ترین تبریکها به کانونها و یگانهای شورشی که با پرداخت سنگین‌ترین بها، با فروزان نگه‌داشتن آتش نبرد پایه‌های حاکمیت ستم و سرکوب خامنه‌ای را، به‌لرزه درآورده‌اند تا بهاران آزادی را برای مردم ایران به‌ارمغان آورند. ما به شما طلایه‌داران افتخار می‌کنیم و تا تحقق آرمان والای ملت ایران از پا نخواهیم نشست.

ما اشرف‌نشانها در سال۱۴۰۱ در همراهی با سازمان پر‌افتخارمان و با تأسی به کانونهای شورشی سالی سراسر فراز را پشت سر گذاشتیم:

- با برگزاری صدها رشته آکسیون و تظاهرات توانستیم صدای قیام‌کنندگان را به‌گوش همه جهانیان رساندیم.

تظاهرات وقفه‌ناپذیر به‌مدت ۹ماه در مقابل دادگاه استکهلم بر سر کیس دژخیم حمید نوری

دهها تظاهرات در بروکسل در اعتراض به معاهده ننگین برای آزادی دیپلمات تروریست اسدالله اسدی

تظاهرات پرشکوه در مونیخ در اعتراض به توطئه آلترناتیوسازیهای پوشالی

-ما توانستیم مرزبندی نه شاه نه شیخ، مرزبندی تاریخی ایرانیان برای نفی هر گونه دیکتاتوری و وابستگی، را مستحکم کنیم. با تثبیت شعار مرگ بر ستمگر چه شاه باشد چه رهبر مقابل توطئه‌های ارتجاع و استعمار سد بستیم. این دستاورد کلان سیاسی، تضمین سرنگونی و آینده انقلاب است.

-با سخت‌کوشی و مایه‌گذاری این مقاومت بود که ۲۲۹نماینده کنگره آمریکا با ثبت قطعنامه دوحزبی‌۱۰۰ با تأکید بر نفی دیکتاتوریهای سلطنتی و دینی، از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی، برای آینده ایران و برپایی یک جمهوری دموکراتیک و حق دفاع مشروع در مقابله با سرکوب حمایت کردند. قانونگذاران اروپایی نیز با صدور قطعنامه‌ها و بیانیه‌های مختلف از خواست دیرین مقاومت برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران حمایت کردند.

دوستان عزیز

دستآوردهای کلان مقاومت ما در سال۱۴۰۱ به‌ویژه در قیامی که در هفتمین ماه آن هستیم، در ادامه مبارزات ۶۰ساله مجاهدین به‌خصوص ۴۴سال نبرد سهمگین با نظام ولایت فقیه صورت گرفته. تشکیلات مستحکم مجاهدین و هزاران اشرفی عبور کرده از کوران بحرانها و توطئه‌های رنگارنگ دشمنان، گنجینه بی‌همتای خلق ما در جنگ سرنگونی‌اند. آنها از همه‌چیز خود گذشته‌اند تا همه‌چیز را برای مردم ایران به‌ارمغان بیاورند. قافله‌سالار این کاروان صدق و فدا و تربیت‌کننده این نسل، مسعود رجوی است. همان شیر همیشه بیداری که سرسوزنی از منافع خلق قهرمان ایران کوتاه نیامده و خواهر مریم عزیز سمبل می‌توان و باید که از او آموخته‌ایم در راه آزادی ایران هیچ بن‌بستی را به‌رسمیت نشناسیم.

یاران مقاومت

ما هواداران مجاهدین این مبارزه فشرده را نمی‌توانستیم بدون پایبندی به یک تشکیلات مستحکم و منضبط پیش ببریم، متقابلا این مبارزه فشرده توان و صلاحیتهای تشکیلاتی و ایدئولوژیک یک به یک ما هواداران مجاهدین را ارتقا داد. بنحویکه برای سال۱۴۰۲ آماده پذیرش مسئولیتهای بیشتر، تعهدات بالاتر و مأموریتهای درخور دوران سرنگونی هستیم. ما با تأسی به مجاهدین با سخت‌کوشی و فدای بی‌چشمداشت، چشمهایمان را فقط به قله آزادی خلق محروم ایران دوخته‌ایم و تا آزادی خلق اسیر دمی از‌ پا نمی‌نشینیم.

در ساعات پایانی سال۱۴۰۱، امسال بر سفره قلبمان هفت‌سینی از ستاره‌های ایران: ساسان از رضوان‌شهر، سعید از اسلام‌آباد، سیاوش از تهران، سینا از کرمانشاه، سمیرا از خرم‌آباد، سمیه از کرمان، سالار از بوکان، سمانه از شیراز، سها از بستک، سپیده از مهاباد و سامر از زاهدان و صدها گل همیشه بهار را حک کرده‌ایم. با این آرزو که نوروز آینده را در ایران آزاد همراه با مسعود و مریم و در کنار خلق محبوبمان جشن بگیریم.

قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان

می‌جنگیم، می‌رزمیم ایرانو پس‌می‌گیریم

 

سناتور رابرت توریسلی

سلام و متشکرم از شما. تشکر از همه شما. دوستان من. اجازه بدید تا خودم را بدرستی معرفی کنم. من مثل شما یک داوطلب هستم. در ارتش آزادی ایران. ما بین‌المللی هستیم. ما افراد عادی هستیم. دانشجو هستیم. آمریکایی هستیم. فرانسوی هستیم. آلمانی هستیم. ایرانی هستیم. و به یک چیز متعهدیم و آن این‌که مردم ایران بتوانند به شکوفایی برسند به زندگی آزاد برسند. و این‌که ایران بتواند به خانواده ملتهای آزاد برسد. به‌عنوان یک جمهوری دموکراتیک و این همه ما را با هم متحد می‌کند. ما امروز گردهم آمده‌ایم. ما امروز گردهم آمده‌ایم در این بعد از این مبارزه چهار دهه‌ای، چهل ساله که دارد... در حالی‌که در ماههای آخرش دیدیم که انرژی ای را شاهد بودیم و این‌که آینده دارد به‌زودی فرا می‌رسه. در حالی‌که به روز پیروزی و روز پایان آخوندها و رژیم استبدادی‌شان نزدیک می‌شویم. فقط این سؤال را می‌کنیم از جامعه بین‌المللی. به دوستانمان در اتحادیه اروپا که در همین نزدیکی ما هستند، به آمریکایی‌ها که در سرتاسر جهان هستند و هم‌چنین کانادایی‌ها بیایید در سمت درست تاریخ قرار بگیرید. در کنار مردم ایران قرار بگیرید نه در کنار آخوندها. در کنار آزادی باشید. نه برای منافع زودگذر اقتصادی. در کنار و طرفی باشید که بعداً بتوانید به آن افتخار کنید. از این فرصت. قرار بگیرید و در کنار مردم ایران قرار بگیرید و بعد در تاریخ بگویید که در کنار مردم ایران بودید، در کنار مبارزه آنها برای آزادی. قهرمانانی در جهان هستند در راه این مبارزه. از جمله دولت آلبانی که قویاً ایستاد و پناهندگان را ازشان استقبال کرد از اشرف. پلیس فرانسه در بلژیک و هم‌چنین در آلمان ما را حفاظت کرد از تروریستها. دولت فرانسه که این اقدام را کرد. رهبرانی هستند در سراسر دنیا که ایستاده‌اند. باید قوی بایستید نترسید. سفارتهای رژیم را ببندید و بگویید که آنها همان تروریستهایی هستند که ماهیتشان این را نشان می‌دهد. به مردم ایران می‌گویم که این سؤال را از شما می‌پرسیم نباید ترسی داشته باشید، نباید تردید کنید. آینده در دستان شماست. دانشجویان، کارگران، تجار شما دارید آزادی‌تان را هر روز به‌دست می‌آورید. هیچ چیزی در تاریخ به شما دیکته نشده که باید فقیر باشید و باید تحت ظلم باشید، شما باید یک زندگی آزاد داشته باشید، هم‌چنان که همه در اروپا در آمریکا از آن برخوردارند و یا در هر جای آسیا. شما یک زندگی خوب باید داشته باشید. این در دستان شماست. به آن نباید تسلیم شوید. و سرانجام به مردمی که در تبعید هستند، پس در هر کجای جهان که هستید بیایید صادقانه صحبت کنیم. در هر انقلاب، در حالی‌که قطار دارد ایستگاه را ترک می‌کند هم‌چنان کسانی هستند که می آیند و می خواهند سوار بشوند. خوب اوکی. می‌توانید بیایید و از همه استقبال می‌شود. اما نمی‌شود چهل سال را در چهار روز در واقع جبران کرد. یک ایران جدید جایی برای همه دارد. ما در همه این سال‌ها مبارزه نکردیم تا یک دیکتاتور را با دیکتاتور دیگر جایگزین کنیم. ایران جدید ایرانی آزاد خواهد بود.

اگر به برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی ایمان دارید یک جمهوری، برابری زن و مرد، یک ایران غیراتمی، ایرانی در صلح. که دیگر مردم در آن سرکوب و اعدام نمی‌شوند. یک ایران دموکراتیک. اگر به این اصول اعتقاد دارید، همواره با ما هستید و بیایید به ما بپیوندید. همین الآن ما از شما استقبال می‌کنیم. ما یک ایران آزادیم. و به شما در این مسیر خوشآمد می‌گوییم.

حتی همین الآن آزادی و پیروزی نزدیک است و آخوندها به‌شدت وحشت‌زده هستند در کاخهایشان و به دلارهایشان چسبیده‌اند. حتی همین الآن هم. خیلی زود نیست که فکر کنیم که آزادی چطور خواهد بود. ما فقط برای این مبارزه نمی‌کنیم که یک دولت را با دولت دیگر جایگزین کنیم. حتی اگر یک دولت آزاد باشد. ما مبارزه می‌کنیم تا یک آینده جدید را بسازیم. کسانی که این آینده را هدایت خواهند کرد، ما آنها را به این مبارزه آورده‌ایم. و با این سازمان این مبارزه پیشرفته یعنی سازمان مجاهدین بعد از این همه قتلها و نابودی‌ها. به‌خاطر رهبریشان. به‌خاطر تمرکزشان، به‌خاطر اراده‌شان، به‌خاطر دارایی‌هایشان. آنچه که این انقلاب به‌دست آورده همان چیزی هست که آینده ایران را خواهد ساخت، هیچکس هیچکس در این جهان نمی‌تواند کشوری را بسازد که نابود شده بعد از چهل سال سرکوب، هیچکس نمی‌تواند این کارهایی را انجام بدهد که این اتحاد را به‌وجود بیاره، بیش از خانم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران ما خواهان انقلاب هستیم. دارد این انقلاب به پیروزی می‌رسد ولی هم‌چنین باید صلح را محقق کنیم و آینده را بسازیم و یک کشور جدید را بنا کنیم.

بیایید در این ماههای نهایی متعهد بشویم و متحد کنیم همه ایرانیان را. متعهد بشویم نه فقط برای پیروزی انقلاب، برای برقراری یک آینده شکوفا برای مردم ایران تا همراه هم هر کجا که هستید بار دیگر از جامعه بین‌المللی بخواهیم در کنار مردم ایران بایستند. می‌شود آنرا حس کرد، آزادی نزدیک است. و یک ایران آزاد نزدیک است.

در هر مبارزه‌ای کسانی هستند که مقداری کار کرده‌اند. مقداری که خیلی انجام داده‌اند. و کسانی هم هستند که غیرممکن را ممکن ساخته‌اند. در هر لحظه از این مبارزه یک زن بوده که هیچوقت متزلزل نشده، متوقف نشده و ترس و بزدلی از خود نشان نداده اون همان کسی است که ما را به پیروزی می‌رساند و این آینده را محقق خواهد کرد. بسیار مفتخرم که به شما معرفی کنم خانم مریم رجوی را. رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت را. از شما سپاسگزارم.

 

مانل مسلمی - رئیس مؤسسهٔ اروپایی دفاع از اقلیت‌ها

ممنونم از شما. خانم و آقایان خواهران عزیز در ایران. واقعاً خوشحالم امروز که اینجا هستم و می‌تونم احساساتم رو با شما به اشتراک بگذارم. می‌خوام قدردانی کنم از دوستانم و مبارزان اینجا در بلژیک از ایرانی‌هایی که اینجا هستند به‌خاطر تلاشهای سختی که به‌عمل می‌آورند در رابطه با وضعیت زنان و مردان در ایران و هم‌چنین می‌خواهم حمایتم رو اعلام کنم از خواهران ایرانی‌ام، و از مقاومت ایران، مردم ایران قیمت سنگینی پرداختند برای آزادی شون، ما باید از اونها حمایت کنیم و کاری کنیم که بدانند که جامعه جهانی و اروپا هم حقوق‌بشر براشون مهم است، آزادی اونها براشون مهم است، عدالت براشون مهم است و یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت براشون اهمیت داره، جمهوری که به حقوق بشر و حقوق زنان احترام بگذاره، من قویاَ مسمومیت دختران در مدارس را محکوم می‌کنم که تلاش روشنی از طرف رژیم برای به سکوت گذاشتن زنان و دختران جوان و کاری کنه که این موضوع را به اونها تحمیل کنه، چونکه اونها علیه این دیکتاتوری بیرحم قیام کردن و ایستادن و هر نوع دیکتاتوری را رد می‌کنند و فراخوان می‌دهند به یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، بهمین دلیل شعارهایی هست که مردم می‌گن نه شاه نه شیخ. مردم ایران خواهان یک جمهوری سکولار و دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و مستقل هستند. این‌که زنان چنین نقشی دارند در قیامها برای جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت تعجب آور نیست. چهار دهه مبارزه وجود داشته به رهبری جنبش مقاومت دموکراتیک به رهبری خانم رجوی، صحبت‌های خانم رجوی در پارلمان بلژیک به واقع تکان‌دهنده بود، نه به حکومت اجباری و نه به دین اجباری و نه به حجاب اجباری، این یک پیام روشن است که زنان خودشون برای آینده خودشون تصمیم می‌گیرن. گردهمایی امروز ما بموقع است چونکه وزاری خارجه اتحادیه اروپا اینجا اجلاسشون رو دارند. ما باید قاطع باشیم در برابر این رژیم علیه سرکوب مردم ایران علیه تروریسم در خاورمیانه و هم‌چنین علیه سیاست گروگانگیری برای باج‌خواهی. و من می‌خواهم اینجا همبستگی خودم رو ابراز کنم با خانواده قربانیان کسانی که اکنون در ایران گروگان هستند از مردم اهواز تا سایر مردم که قربانی این رژیم هستند و تهدید اعدام دارند. باید ما نه بگوییم به اعدام و بگیم که پایان داده بشه به مجازات مرگ در ایران. همین آلان به‌دنبال قیام اخیر ما قطعنامه‌ای رو اینجا تصویب کردیم در پارلمان بلژیک که فراخوان می‌ده به لیست‌گذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی و اتحادیه اروپا همین کار را کرد و اتحادیه اروپا تحریمهای زیادی رو اعمال کرد علیه سرکردگان سپاه پاسداران در لیست تروریستی، سپاه پاسداران مدتهاست مردم را تحت ارعاب قرار داده و از تروریزم در سراسر جهان حمایت کرده و ما باید از شهروندان ایرانی علیه هر گونه از تروریسم حمایت کنیم حفاظت کنیم. هر گونه تعرضی و هم‌چنین کارهایی که نیروی انتظامی انجام می‌ده علیه زنان به بهانه در واقع حجاب اجباری.

اکنون امروز در آستانه نوروز ایرانی هستیم سال نو ایرانی که امیدوارم سال جدید سالی باشه که در اون آزادی دموکراسی و عدالت در ایران برقرار خواهد شد و یک ایران آزاد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd266b67-9cb5-40e0-8484-ed6917f51399"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات