728 x 90

تظاهرات در اعتراض به‌قتل یک جوان در زاهدان توسط نیروهای سرکوبگر و دستگیری دهها تن، فراخوان به محکومیت ترور روحانی اهل سنت و اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

روز دوشنبه ۶خرداد ۱۳۹۸ شمار زیادی از مردم زاهدان در اعتراض به کشته شدن یک جوان زاهدانی به نام موسی شه بخش به‌دست نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی، در مقابل فرمانداری رژیم در زاهدان دست به تظاهرات زدند. مأموران امنیتی به تظاهر کنندگان یورش بردند و دهها تن از آنان را دستگیر کردند. موسی شه بخش در غروب روز ۴خرداد در حالی‌که مشغول رانندگی بود هدف شلیک قرار گرفته و به‌قتل رسید. نیروهای سرکوبگر به خانواده او هشدار دادند که پیکر فرزندشان را هر چه سریع‌تر دفن کنند و از هر گونه تجمع در تدفین یا یادبود وی خودداری کنند.

از سوی دیگر مولوی ابراهیم صفی‌زاده از روحانیان اهل سنت ایران که روز ۲۷اردیبهشت ۱۳۹۸ در شهر هرات افغانستان از سوی تروریستهای رژیم آخوندی هدف چند گلوله قرار گرفته بود، روز اول خرداد ۱۳۹۸ در بیمارستانی در این شهر جان باخت. آقای صفی‌زاده که با اقدامات سرکوبگرانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران به‌ویژه علیه اهل سنت به مخالفت برخاسته بود، در دهه ۶۰دستگیر و چند سال زندانی شد، وی پس از آزادی به افغانستان پناه برد و به مخالفت خود با رژیم آخوندی ادامه داد.

مقاومت ایران، دبیرکل، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد و دیگر مراجع و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای آزادی دستگیر ‌شدگان زاهدان فرا می‌خواند و خواستار محکومیت ترور جنایتکارانه آقای صفی‌زاده و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی علیه اهل سنت می‌باشد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷خرداد ۱۳۹۸(۲۸می ۲۰۱۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f08904a-b853-4582-90ec-f782de680605"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات