728 x 90

تصویب شصت ونهمین قطعنامه ملل متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تصویب شصت ونهمین قطعنامه ملل متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

مریم رجوی: رژیم از ۴دهه قبل همواره دست‌اندرکار جنایت علیه بشریت بوده و سردمداران کنونی آن مستقیماً در این جنایتها درگیر بوده‌اند. این پرونده باید به شورای امنیت ارجاع و سردمداران رژیم در برابر عدالت قرار گیرند

امروز کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد طی قطعنامه‌ای نقض حقوق‌بشر در ایران را با اکثریت آرا به تصویب رساند. این شصت ونهمین قطعنامهٔ ملل متحد در محکومیت نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران است.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، ضمن استقبال از تصویب این قطعنامهٔ گفت: هر چند این قطعنامه تنها بخش کمی از جنایات رژیم ضدبشری حاکم بر ایران را منعکس می‌کند و به‌خصوص فرصت کافی برای بررسی جنایات رژیم در هفته‌های اخیر را نداشته است، با این‌حال به‌خوبی نشان می‌دهد که این رژیم تمامی اصول و استانداردهای به‌رسمیت شناخته شده حقوق‌بشری را به‌طور سیستماتیک نقض کرده است. حق حیات، آزادی بیان، حقوق اقلیتهای قومی و دینی، حقوق زنان، هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که حقوق مردم ایران به وخیم‌ترین شکل ممکن توسط لگدمال نشده باشد.

خانم رجوی گفت، رژیم آخوندها بیش از ۴دهه است که مستمراً دست‌اندرکار جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است، از قتل‌عام مردم کردستان و اعدام دستجمعی زندانیان سیاسی در دهه۶۰ تا قتل‌عام۶۷، کشتار آبان ۱۳۹۸ و کشتار تظاهر کنندگان بی‌سلاح در دو ماهه گذشته شامل قتل دست کم ۶۰ کودک و نوجوان ۲ساله تا ۱۷ساله، قتل‌عام زاهدان در ۸مهر، حمله وحشیانه به زندان اوین در ۲۳مهر و کشتار مردم خاش در ۱۳آبان، همه از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است. سردمداران کنونی این رژیم از جمله خامنه‌ای، رئیسی، اژه‌ای، قالیباف همه از دهه۶۰ تاکنون در این جنایتها مستقیماً دست داشته‌اند. رژیم آخوندها رژیم قتل‌عام و جنایت علیه بشریت است و باید از جامعه جهانی طرد شود.

خانم رجوی ضمن استقبال از تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای حقوق‌بشر ملل متحد درباره وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران گفت بعد از ۶۹ قطعنامه ملل متحد درباره نقض حقوق‌بشر در ایران و در حالی‌که هر روز وضعیت حقوق‌بشر در ایران وخیم‌تر می‌شود، زمان آن است که پرونده جنایات این رژیم به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شده و سردمداران آن در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵ آبان ۱۴۰۱ (۱۶ نوامبر ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d833a4c-cc90-4fd6-a4bd-e82ca79dba4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات