728 x 90

تشنج و کشمکش در مجلس ارتجاع به‌خاطر حاضر‌نشدن روحانی هنگام معرفی وزیر جدید

مجلس ارتجاع ۲۲مرداد۹۹
مجلس ارتجاع ۲۲مرداد۹۹

روز چهارشنبه ۲۲مرداد جنگ گرگها و بحران در مجلس رژیم بالا گرفت و وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی نیاورد.

چپاول و غارت در صنعت و معدن و تجارت در حکومت آخوندی موضوع درگیری چند مافیای فساد و کشمکش بر سر قدرت و ثروت در رژیم بحرانزده آخوندهاست.

با رد شدن حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی روحانی، مهلت سه ماهه رئیس‌جمهور ارتجاع برای اداره این وزارتخانه با سرپرست هم به پایان رسید و باید برای ادامه این وضعیت از خامنه‌ای حکم حکومتی بگیرد.

در این جلسه، آخوند روحانی شرکت نکرد و قالیباف گفت علت شرکت نکردن روحانی توصیه ستاد مقابله با کرونا بوده است. علاوه بر این، تصمیمات متناقض در مورد کنکور سراسری و این‌که مجدداً قرار شده کنکور در موعد قبلی بر گزار شود، به جنگ‌وجدال در مجلس رژیم منجر شد و علی آبادی گفت خواستار استیضاح وزیر بهداشت و وزیر علوم است.

گوشه‌یی ازکشمکش، تشنج، هیاهو و اعتراض در مجلس ارتجاع:

پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«آرای اخذ شده ۲۵۴رأی آرای موافق ۱۰۴رأی آرای مخالف ۱۴۰رأی و آرای ممتنع ۱۰رأی بنابراین جناب آقای مدرس خیابانی موفق به اخذ رأی اعتماد از نمایندگان محترم به‌عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت نشدند. از جناب آقای رئیس‌جمهور هم خواهشمان این است که انشاالله زودتر فرد مورد نظر را برای این‌که به‌هرحال وزارتخانه بدون سرپرست نباشد...».

علی‌آبادی، مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«چرا حضور یک نفر به نام آقای روحانی در جمع مجلس ممنوع باشد بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا؟! مگر ستاد ستاد شخص هست مگر این ستاد ستاد روحانی هست چرا حضور یک نفر ایراد دارد اما جمع کردن یک میلیون و چند صد هزار نفر اشکال نداشته باشد؟!

خواستار استیضاح وزیر بهداشت و وزیر علوم نه به‌خاطر تصمیم برای برگزاری یا عدم برگزاری کنکور به‌خاطر بازی با اعتماد مردم به‌خاطر بازی با اعتبار ستاد ملی کرونا هستم در ۲۴ساعت چه اتفاقی افتاد؟ وقتی که خود دولت می‌گوید ما امکان رعایت پروتکلها را نداریم در ۲۴ساعت چه اتفاقی می‌افتد که این امکان به‌وجود می‌آید؟».

آخوند سلیمی، مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«آیین‌نامه تبصره یک ماده ۲۰۴ در مورد معرفی یک وزیر به صراحت می‌گوید که آقای رئیس‌جمهور باید تشریف بیاورند مجلس و عدم حضور آقای رئیس‌جمهور امروز تنقیص مجلس هست یعنی کسر شأن مجلس است چرا ایشون امروز تشریف نیاوردند؟ گفته می‌شود ستاد ملی کرونا به آقای رئیس‌جمهور توصیه کردند تشریف نیاوردند.

جواب! آقای رئیس‌جمهور شما که یک میلیون دانش‌آموز را می‌فرمایید برای کنکور شرکت کنند خون شما از آنها رنگین‌تر است؟».

پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«من به هیئت‌رئیسه گفتم آن رئیس محترم جمهور از ستاد کرونا استعلام کرده بودند برای حضور در اینجا بر اساس همین تبصره یک ماده ۲۰۴ آنها مصلحت ندیده بودند از جهت بحث شرایط کرونایی در اینجا لذا مکتوب...... اجازه بدهید اجازه بدهید به‌هرحال نامه مکتوب هست معاون محترم رئیس‌جمهور هم الآن نامه کتبی به من دادند که حتماً من این را به اطلاع دوستان برسانم....».

عنابستانی، مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«می‌گویند تو حوزه سیاسی صحبت نکن مگر می‌شود؟ مگر می‌شود من خدمت آقای جهانگیری عرض می‌کنم آقای جهانگیری به‌جای این‌که این‌قدر به فکر جا انداختن آدمهایتان باشید یک کمی هم به فکر مردم باشید یک خرده به فکر مردم باشید.

بازداشتی فتنه را گذاشتی آقای مدرس تو رأس یکی از شرکتهای بزرگ بازرگانی کسی را که مراجع رسمی نامه کتبی دادند گفتند پست بهش نده شما تو هیأت مدیره یکی از مجموعه‌های بزرگ مجموعه گذاشتید تو همین ایام یک مدیر کل اصلی که باید انتصابات شما را اداره کند مدیر کل شما در سابقه‌اش رئیس دفتر یکی از سران فتنه هست».

زنگنه، مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«در دفاع شان از آقای وزیر فرمودند که مافیای فولاد و خودرو به‌دنبال این هستند که نمایندگان را مدیریت کنند تا به مدرس خیابانی رأی ندهد و متأسفانه سایتهای خبری و خبرگزاریهای رسمی هم تیتر زدند موافقان مافیا مخالفان را دارد مدیریت می‌کند».

بابایی، مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«آنهایی که در دوره قبل از آقای مدرس خیابانی در وزارت صمت چه کارهایی کردند مافیای خودرو تشکیل دادند مافیای فولاد تشکیل دادند و بازنشسته‌ها را در فولاد به کار گرفتند آنها آمدند این تصمیم را گرفتند».

گودرزی، مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«ما دلسوز دولت هستیم آقای خیابانی ما دلمان برای شما می‌سوزد می‌گوییم خودت را خراب نکن شما نمی‌توانی این وزارتخانه را جمع بکنی نمی‌توانی من سؤال می‌پرسم مگر نه آن‌که رسماً اعلام کردند قیمت و افزایش قیمت و تورم کالاهای اساسی بیش از کالاهای غیراساسی ست که ارز جهانگیری برایش دادیم ارز ۴۲۰۰ برایش دادیم آقای خیابانی بگو ارزهای ۴۲۰۰ کجا خرج شد؟

آقای خیابانی امروز باید در جایگاه پاسخگو قرار بگیرد نه در جایگاه کاندیدای اخذ رأی برای وزارت این چه وضعش است مردم به ما می‌خندند اینجوری آقای روحانی قحط الرجال بود؟ مجلس را به مسخره گرفتی؟».

حاجی دلیگانی، مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۹۹

«اگر هر جای دیگر بود در این شرایط جنگ اقتصادی چنان مدیری را به‌عنوان اخلال در نظام اقتصادی محاکمه می‌کردند مجازات می‌کردند نه این‌که بیایند پیشنهاد وزارت بدهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a55ea6ef-67e3-4718-a8b1-bdc0f5a393d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات