728 x 90

تشدید فشار بر علی معزی زندانی سیاسی ۷۰ ساله در بند ۴ اوین و جلوگیری از رفتن او به بیمارستان

زندانی سیاسی علی معزی
زندانی سیاسی علی معزی

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تشدید فشار بر علی معزی زندانی سیاسی ۷۰ساله در بند ۴ اوین و جلوگیری از رفتن او به بیمارستان

 

رژیم ضدبشری آخوندها فشار بر زندانی سیاسی علی معزی را که در بند ۴ زندان اوین محبوس است تشدید کرده و در معالجه او سنگ‌اندازی کرده و از رفتن او به بیمارستان جلوگیری می‌کند. دژخیمان انتقال به بیمارستان را مشروط به پوشیدن لباس زندان کرده‌اند که او به‌عنوان یک زندانی سیاسی از آن سرباز می‌زند.

علی معزی ۷۰ساله از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که مجدداً سال‌ها در دهه ۸۰ و۹۰ زندانی شده است. آخرین بار در اثنای قیام در مهر ۱۴۰۱ دستگیر شد. وی تاکنون جمعاً ۱۶سال به جرم هواداری از سازمان مجاهدین در زندان به سر برده است.

علی معزی نیازمند مراقبت ویژه پزشکی است. وی به هنگام دستگیری در مهر ۱۴۰۱ یک ماه بود که به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و دوران نقاهت را می‌گذراند، اما از آن زمان تاکنون از دسترسی به پزشک و حداقلهای درمانی و داروی مناسب و کافی محروم است.

علی معزی در زندان اوین با پرونده‌سازیهای متعدد روبه‌روست. او در ۱۵مرداد ۱۴۰۲ به دادگاه برده شد و قاضی دژخیم صلواتی او را به جرم «سرموضع بودن» و «حضور فرزندانش در اشرف۳» و «صدور بیانیه علیه نظام» به ۶سال و ۳ماه زندان محکوم کرد. دژخیم صلواتی با خشم‌وکین ضدانسانی به او گفت: «برو ۲۰۹ مبارکت باشد»!

مقاومت ایران با تأکید بر این‌که رژیم آخوندها و شخص خامنه‌ای مسئول زندگی و سلامت علی معزی است، از گزارشگر ویژه ملل متحد درباره حقوق‌بشر در ایران و ارگانها و مراجع مدافع حقوق‌بشر خواهان پیگیری وضعیت بیماری او و اقدام فوری برای تضمین دسترسی وی به بیمارستان و پزشک متخصص و استفاده از داروهای مورد نیاز است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ دیماه ۱۴۰۲ (۲۳ دسامبر ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9921344d-d4ee-4acd-8bd9-64a6815ac44d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات