728 x 90

ترفندهای تبلیغاتی رژیم ایران در انتشار خبرهای حمله به کشتی‌ها در ورودی خلیج‌فارس

حمله خرابکارانه به  کشتیها در ساحل امارات
حمله خرابکارانه به کشتیها در ساحل امارات

ترفندهای تبلیغاتی رژیم آخوندی در انتشار خبرهای حمله به کشتی‌ها در ورودی خلیج‌فارس که از یک‌سو اعتراف ضمنی به انجام این حملات و از سوی دیگر بیانگر ترس و وحشت رژیم از پیامدهای آن است:

رسانه حکومتی جام نیوز ۲۳اردیبهشت نوشت: این‌که المیادین به‌عنوان یک رسانه عربی نزدیک به جمهوری اسلامی و محور مقاومت، نخستین بار این خبر را منتشر کرده و با وجود تکذیب ابتدایی امارات، بر خبرش اصرار ورزید، یکی از دلایلی است که برخی تحلیل‌گران، نظام ایران و متحدان منطقه‌ای‌اش را پشت پرده‌ این عملیات معرفی می‌کنند.

 

در همین حال کیهان خامنه‌ای ۲۴اردیبهشت با تیتر بزرگ انفجارهای فجیره خواب از سر شیوخ مرتجع پراند»، می‌نویسد: (در)انفجارهای پی‌در‌ پی روز یکشنبه در بندر استراتژیک نفتی امارات (فجیره) بین ۷تا ۱۰کشتی نفتی غول پیکر مورد حمله واقع شدند.

 

از سوی دیگر، سرکردگان نظام آخوندی در هراس از واکنش آمریکا دست به رد گم کنی و سناریوسازی زدند و آمریکا، عربستان، امارات، قطر، یمن، لیبی، داعش و القاعده را عامل این انفجارها معرفی کردند.

جام نیوز نوشت: آمریکا و متحدانش برای این‌که امارات و عربستان را علیه جمهوری اسلامی، بیشتر از قبل تهییج و تشجیع کنند، دست به چنین اقدامی زده‌اند و می‌کوشند تا رژیم ایران و متحدان منطقه‌ای‌اش را طراح و عامل این عملیات معرفی کنند.

رسانه حکومتی همچنین نوشتند: امارات و عربستان خود در این ماجرا نقش‌آفرینی کرده‌اند تا با مقصر جلوه دادن (نظام)، زمینه‌ٔ تشدید خصومت‌ورزی آمریکا را فراهم کرده باشند. در این سناریو، امارات و عربستان با خودزنی، در پی فشار بین‌المللی بر ایران جهت تأمین امنیت بیشتر انتقال انرژی به‌خصوص از تنگه هرمز هستند.

 

صباح زنگنه، عضو سابق مجلس رژیم، گفت: از یک طرف اختلافات بین امارات و سلطنت عمان سؤالاتی را مطرح می‌کند که آیا هدف حمله فشار وارد کردن به دولت عمان است یا خیر؟ از طرف دیگر اختلاف بین خود امارتها با دولت اتحادیه؛ یعنی ابوظبی، هم سؤالاتی را مطرح می‌کند. آیا حادثه فجیره، نتیجه اختلافات و تلاش‌های ابوظبی برای تسلط بر این بندر بوده است یا خیر؟

 

یک رسانه حکومتی هم نوشت: یک مقام آمریکایی اعلام کرد رژیم ایران گزینه نخست حمله به چهار نفت‌کش در نزدیکی بندر فجیره امارات عربی متحده است. این نوع کارها را رژیم ایران انجام می‌دهد.

 

روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۴اردیبهشت نوشت: تکذیب و تأیید انفجارهای بندر فجیره نشانه به‌هم ریختگی حکومت ابوظبی است

روزنامه حکومتی وطن امروز وابسته به باند خامنه ای درباره عملیات خرابکاری در ۴کشتی نفتکش در ساحل امارات نوشت:  رژیم دروغباف ابوظبی، از ساعت ۴ صبح یکشنبه گذشته که نخستین کشتی نفتکش در بندرگاه فجیره منفجر شد و صدای مهیب آن بسیاری از اهالی شهر را از خواب پراند تا عصر همان روز وقوع کوچک‌ترین رخداد غیرعادی را در این بندرگاه راهبردی امارات در ساحل دریای عمان منکر می‌شد.. این ضربه نشان داد که حاکمیت مرکزی ۷ امارت جنوب تنگه هرمز تحت عنوان امارات عربی متحده تا چه میزان سست است که با چند انفجار خود را می‌بازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f08548d-c02d-4ec9-a49f-dff2438d82e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات