728 x 90

تحولات پرونده اتمی رژیم آخوندی در گفتگویی با محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

تحولات پرونده اتمی رژیم آخوندی در گفتگویی با محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران ـ ۱۸خرداد ۱۴۰۱ 

 

سؤال مجری: بینندگان گرامی

در ارتباط با تحولات اخیر پیرامون پرونده اتمی رژیم و بررسی قطعنامه ارائه شده به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه رژیم یک گفتگوی تلفنی داریم با آقای محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران. ضمن سلام حضور شما می‌خواستم ارزیابی شما را از تحولات اخیر پیرامون پرونده اتمی رژیم آخوندی بدانیم.

محمد محدثین:

با درود به بینندگان عزیز سیمای آزادی و هموطنان عزیز همان‌طور که همه شواهد نشان می‌دهد و پیش از این مقاومت ایران هم بارها تأکید کرده بود رژیم آخوندی از ساختن بمب اتمی دست برنداشته و یکی از اهدافی که خامنه‌ای رئیسی جلاد ۶۷ را به ریاست‌جمهوری منصوب کرده به همین خاطر هست.

پروژه ضدملی و ضدمیهنی که تاکنون ۲هزار میلیارد دلار هزینه و خسارت برای مردم ایران داشته. یعنی دو برابر هزینه جنگ ایران و عراق که رفسنجانی اعتراف کرد که این جنگ هزار میلیارد دلار خسارت به ایران زده است

تحولات این روزها نشان می‌دهد که آمریکا و اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی عضو توافق اتمی یعنی آلمان و فرانسه و انگلستان، به‌رغم این‌که در یک‌سال و نیم گذشته همه تلاش خودشان را با همه انعطافها و همه سیاستهای مماشات‌گرایانه کردند، با این حال نتوانستند با رژیم به توافق برسند و راهی برای بازگشت رژیم به توافق اتمی باز کنند چون رژیم آخوندی تصمیم خودش را گرفته که به این پروژه ضدمیهنی ادامه بدهد. در دو نامه‌یی که دیروز یکی از طرف آمریکا و دیگری از طرف اروپا به شورای حکام تحویل داده شده به‌خوبی این حقیقت نشان داده می‌شود. آمریکا تصریح کرده در نامه مفصلی تصریح کرده که ما به خواستهای رژیم خارج از تحریم‌های اتمی جواب نمی‌دهیم و از رژیم می‌خواهیم که از این خواسته‌ها دست بردارد که اشاره واضحی است به این‌که سپاه پاسداران را از لیست حذف نخواهیم کرد و اروپایی‌ها هم در نامه‌شان نوشتند که کارهایی که رژیم می‌کند به‌خصوص غنی‌سازی ۶۰درصدی به‌وضوح اهداف نظامی دارد و در کشورهایی که فعالیت‌های اتمی دارند، برای اهداف صلح آمیز، برای اهداف پزشکی به‌کار نمی‌رود و نشان می‌دهد که رژیم اهداف صلح‌آمیز ندارد.

علاوه بر این آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به شورای حکام داده شده، گزارشی است که به نسبت قبل بسیار سخت تر است بوده و نشان‌دهنده نوعی یاس و ناامیدی است از این است که رژیم به حداقلها گردن بگذارد. امروز هم که اقدام جدید رژیم را شاهد بودیم که دو دوربینی که به‌قول خودشان فراپادمانی است، یعنی دوربین‌هایی که طبق برجام گذاشته شده را برداشتند. این هم یک ضربه دیگر به توافق اتمی هست.

هر چند قطعنامه ارائه شده نقض‌های مکرر رژیم را محکوم می‌کند، اما هنوز پرونده را به شورای امنیت ارجاع نداده و صحبتی از فعال کردن مکانیزم ماشه در آن نیست ولی با این حال این قطعنامه به‌معنی مرگ کامل توافق اتمی است در عمل توافق اتمی یعنی برجام از دور خارج شده است.

در حقیقت رژیم در مقابل یک دوراهی و یک بن‌بست مرگبار قرار دارد. نه می‌تواند دست از برنامه اتمیش بکشد و نه می‌تواند به توافق نزدیک شود، چون خسارتهای غیرقابل قبول داخلی برایش خواهد داشت. از سوی دیگر عواقب تشدید تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی برایش بسیار خطرناک است.

در شرایطی که رژیم در محاصره بحرانهای اجتماعی و قیامها و خیزشها و اعتراضات مردمی قرار دارد در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه و بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت خطرات را برای رژیم افزایش می‌دهد. با این حال به‌نظر می‌رسد رژیم ضرر کمتر را در ادامه پروژه بمب اتمی دیده است. اما اگر رژیم در آخرین لحظه و برای جلوگیری فعال شدن مکانیسم ماشه مجبور به عقب‌نشینی شود و راه دوم را انتخاب کند و به‌قول رهبر مقاومت برادر مجاهد مسعود رجوی واپس بتمرگد، عواقب مرگبار شدیدتر و عوارض و عواقب غیرقابل جبرانی در درون و در بیرون رژیم به‌دنبال خواهد داشت.

اما آنچه به جامعه بین‌المللی به شورای امنیت ملل‌متحد به شورای حکام و به کشورهای موسوم به ۵ + ۱ برمی‌گردد، مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت از همان سال۲۰۱۳ یعنی وقتی که اولین دور مذاکرات اتمی شروع شد، تاکنون بارها گفته‌اند که تنها راه متوقف کردن این رژیم جلوگیری از دستیابی به بمب اتمی، تحریمهای همه‌جانبه؛ فعال کردن مجدد ۶ قطعنامه شورای امنیت ملل‌متحد؛ جمع کردن کامل بساط غنی‌سازی؛ جمع کردن سایتهای اتمی رژیم؛ و بازرسیهای هر زمان هر مکان هست. البته راه‌حل نهایی برای نجات جهان و منطقه از یک رژیم تروریست و بنیاد گرای مجهز به بمب اتمی، سرنگونی این رژیم به دست مردم و مقاومت ایران هست که انشا الله به‌زودی محقق خواهد شد.

مجری: بله با تشکر از شما. گفتگویی بود با محمد محدثین پیرامون تحولات مربوط به پرونده اتمی رژیم آخوندی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee6c5234-06d8-4d8c-8388-0f95e98cb039"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات