728 x 90

تحریم کامل نفت رژیم ایران به اجرا گذاشته شد

تحریم نفتی رژیم ایران
تحریم نفتی رژیم ایران

معافیتهای شش ماهه اعطاء شده از سوی آمریکا به هشت کشور خریدار نفت ایران، روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت۱۳۹۸ پایان یافت و واشنگتن اعلام کرد  از این پس هر گونه واردات نفتی از ایران مشمول مجازاتهای فرامرزی وضع شده از سوی آمریکا خواهد شد.

 

رادیو بین‌المللی فرانسه با پخش این خبر افزود:‌ صادرات نفت ایران در یک سال گذشته، از هنگام خروج آمریکا از برجام و برقراری مجازاتهای برداشته شده در چهارچوب این توافق و وضع مجازاتهای تازه، بیش از ۵٠درصد کاهش یافته، پول ایران به میزان ٦٠درصد ارزش خود را از دست داده و نرخ تورم حداقل از ٣٠درصد فراتر رفته است.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲اردیبهشت ۹۸ تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفت تا تمامی معافیتهای اقتصادی که برای هشت کشور صادر شده بود تا آنها بتوانند نفت ایران را بدون مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا خریداری کنند خاتمه دهد و در عین‌حال به بازار جهانی نفت اطمینان داد که نفت لازم تأمین باشد.

کاخ سفید افزود: بازارهای نفت همزمان با پایان دادن به معافیت‌های مشتریان نفتی رژیم ایران در ثبات به‌سر می‌برند و کشورهای نفت‌خیز دیگر مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی نفت مورد نیاز را تأمین خواهند کرد.

دولت آمریکا پس از بازگرداندن تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی، به کشورهای چین، ترکیه، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ایتالیا و یونان در خرید نفت از رژیم معافیت داده بود.

این معافیت در روز ۱۲اردیبهشت به پایان رسید و دیگر هیچ کشوری مجاز به خرید نفت از رژیم آخوندی نیست.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز دوشنبه۲اردیبهشت۹۸ اعلام کرد: تقریباً یک‌سال پیش، به‌دنبال خروج از توافق اتمی ایران، پرزیدنت ترامپ سخت‌ترین کارزار فشار در تاریخ را علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار کرد. هدف کماکان روشن است. محروم ساختن رژیم یاغی حاکم بر ایران از پولی که برای بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه ۴دهه است، استفاده می‌کند.

وی افزود: نزدیک به ۴۰% درآمد رژیم از فروش نفت حاصل می‌شود و این منبع شماره یک پول نقد برای رژیم است. قبل از شروع تحریم‌های ما، ایران تا ۵۰میلیارد دلار در سال درآمد نفتی داشت. تخمین ما این است که رویهم رفته تا امروز، تحریم‌های ما رژیم را کاملاً از بیش از ۱۰میلیارد دلار محروم کرده است.

مایک پومپئو افزود: رژیم از این پول برای حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله، و ادامه دادن به توسعه موشکی خود در نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد استفاده می‌کرد و بحران انسانی در یمن را تداوم می‌داد.

هدف ما این است که کشورها به‌طور کامل از خرید نفت از حکومت ایران خودداری کنند.

وی اضافه کرد: ما برای رژیم ایران روشن ساخته‌ایم: به‌دنبال کردن تسلیحات اتمی پایان دهید، به آزمایش و تکثیر موشکهای بالستیک پایان دهید، به حمایت از تروریسم و دست زدن به تروریسم پایان دهید، به بازداشت خودسرانه اتباع آمریکا پایان دهید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afcfabd7-7d9d-4221-91ea-632b5959dc4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات