728 x 90

تحریم چندین شرکت و کشتی به‌دلیل انتقال نفت و گاز ایران توسط آمریکا

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه چهارم مهر با اعلام سری جدیدی از تحریم‌ها، بیش از ۱۲شرکت و کشتی را به‌دلیل مشارکت در انتقال نفت خام و گاز مایع ایران به سوریه و شرق آسیا تحریم کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌یی در این باره اعلام کرد که چهار کشتی مرتبط با عبدالجلیل ملاح است که به همراه برادرش لوای، که در همین روز مورد تحریم قرار گرفت با استفاده از امپراتوری کشتیرانی خود برای حمایت از فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن فعالیت می‌کنند.
از سویی دیگر بردلی اسمیت، از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با صدور بیانیه‌یی گفت که رژیم ایران هم‌چنان به‌شدت به فروش غیرقانونی نفت و گاز مایع خود توسط سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان با هدف تأمین بودجه برای گروه‌های نیابتی تروریستی و اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود متکی است.
این تحریم‌ها در حالی اعلام می‌شود که پیش‌تر شماری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب و به ابتکار آدام شیف با ارسال نامه‌یی به وزارت‌خارجه خواهان استفاده از تمامی ابزارهای موجود برای اجرای تحریم‌ها علیه رژیم ایران، به‌ویژه در مورد صادرات نفت به چین، شدند.
این نامه با اشاره به سابقه رژیم ایران در اقدامات بدخواهانه و مداخله جویان در منطقه خواهان طیفی از تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌های این رژیم در ایالات متحده، ممنوعیت تجارت آمریکا با رژیم ایران و عدم فروش تسلیحات به این کشور می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12451697-916d-4d3f-b7c0-bf251fbefe13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات