728 x 90

تحریم معاون فرمانده نیروی قدس سپاه توسط آمریکا و انگلستان

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا و انگلستان معاون فرمانده نیروی قدس سپاه و حامیان وابسته به حوثی‌ها را هدف قرار می‌دهند.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز (۲۷ فوریه - ۸اسفند) نوشت: امروز دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) با هماهنگی انگلستان علیه محمدرضا فلاح‌زاده معاون فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران (IRGC-QF) و هم‌چنین یکی از اعضای گروه حوثی اقدام کرد.

محمدرضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین مالک و اپراتور کشتی مورد استفاده برای حمل کالاهای ایرانی را که برای حمایت از حوثی‌ها و نیروی قدس سپاه پاسداران فروخته شده است، لیست‌گذاری می‌کند. درآمد حاصل از این شبکه‌های غیرقانونی، تلاش‌های شبه‌نظامی حوثی‌ها از جمله حملات تروریستی متعدد در منطقه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشکهای پیشرفته را امکانپذیر می‌کند. اقدام امروز پس از لیست‌گذاری اخیر انصارالله (معمولاً به‌عنوان حوثی‌ها) به‌عنوان یک تروریست جهانی ویژه توسط وزارت‌خارجه آمریکا در نتیجه حملات مداوم و بی‌سابقه آنها به تجارت دریایی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام می‌شود.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «اقدام امروز بر عزم ما برای هدف قرار دادن تلاش‌های سپاه پاسداران و حوثی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و تأمین مالی حملات بیشتر در منطقه تأکید می‌کند. از آنجایی که حوثی‌ها به‌طور مداوم امنیت تجارت صلح‌آمیز بین‌المللی را تهدید می‌کنند، آمریکا و انگلستان به مختل کردن جریانهای مالی که این فعالیت‌های بی‌ثبات کننده را امکانپذیر می‌کند، ادامه خواهند داد»... .

پشتیبانی نیروی قدس سپاه پاسداران از تلاشهای شبه‌نظامیان حوثی

نیروی قدس سپاه پاسداران زرادخانه پیشرفته تسلیحاتی و آموزش بکارگیری این تسلیحات علیه کشتیرانی تجاری و زیرساختهای غیرنظامی در منطقه را در اختیار حوثی‌ها قرار داده است. مقامات نظامی ایران هم‌چنین پشتیبانی اطلاعاتی را برای هدف قرار دادن کشتی‌های در حال عبور از منطقه ارائه کرده‌اند و پشتیبانی کلیدی برای امکانپذیر کردن حملات دریایی حوثی‌ها علیه کشتیرانی بین‌المللی ارائه کرده‌اند. از اواسط نوامبر ۲۰۲۳، حوثی‌ها دهها حمله به کشتی‌ها در منطقه انجام داده‌اند.

محمدرضا فلاح زاده به‌عنوان معاون کنونی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خدمت می‌کند که پس از مرگ حجازی در آوریل ۲۰۲۱، جایگزین محمد حجازی مقام لیست‌گذاری شده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه شد. فلاح زاده در طول جنگ داخلی سوریه به‌عنوان افسر نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه خدمت کرد و در جریان آن در نبرد حلب شرکت کرد که باعث ویرانیهای عظیم و تلفات غیرنظامی شد... .

نیروی قدس سپاه پاسداران و حوثی‌ها در فروش کالاهای ایرانی به خریداران خارجی برای کسب درآمد برای تأمین مالی عملیات حوثی‌ها مشارکت می‌کنند. بخش عمده‌یی از این فعالیت‌ها از طریق شبکه سعید الجمال، تسهیل کننده مالی حوثی تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران، که در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ دفتر کنترل داراییهای خارجی او را به‌دلیل حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران لیست‌گذاری کرد، هدایت می‌شود... .

پیامدهای تحریم‌ها

در نتیجه اقدام امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا، همه اموال و سود ناشی از اموال این اشخاص لیست‌گذاری شده فوق‌الذکر که در آمریکا هستند یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، مسدود شده و باید به OFAC گزارش شوند. …

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd115824-4f4a-492b-95d4-4f5c81a416c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات