728 x 90

تحریمهای آمریکا علیه شرکتهای اوکراین و چین و لغو معامله یک گروه بلژیکی با رژیم ایران

تحریمهای آمریکا
تحریمهای آمریکا

تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران هر روز ابعاد گسترده‌تری می‌گیرد. این تحریمها دامنگیر شرکت هواپیمایی نیز شده است. هم‌چنین یک شرکت چینی که طرف معامله رژیم ایران بوده است به یک میلیارد دلار جریمه محکوم شده است. همزمان برخی شرکتها و گروه‌های اقتصادی اروپایی از ایران بیرون می‌کشند.

 

اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواپیمایی اوکراین

بر اساس گزارش دفتر ثبت فدرال ایالات‌متحده، شرکت هواپیمایی اوکراین به‌دلیل همکاری با خط هوایی کاسپین رژیم ایران، مورد تحریم قرار گرفت. کاسپین ایرلاینز به‌دلیل پشتیبانی از سپاه پاسداران از طریق انتقال نیرو و سلاح از ایران به سوریه در این فهرست گنجانده شد.

 

جریمه یک میلیارد دلاری شرکت چینی ZTE

آمریکا شرکت چینی زد تی یی ZTE را به‌دلیل دور زدن تحریم‌های رژیم ایران و کره شمالی وادار به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه کرد. آمریکا هم‌چنین از این شرکت چینی خواست ظرف ۳۰روز همه کادر مدیریتی خود را تعویض کند.

ویلبر رأس وزیر بازرگانی آمریکا هم‌چنین دو مجازات دیگر نیز برای این شرکت پیش‌بینی کرده است، دادن ضمانت ۴۰۰میلیون دلاری و هم‌چنین اجازه نظارت ده‌ساله به یک تیم آمریکایی بر کل فعالیت‌های این شرکت.

ویلبر رأس هم‌چنین گفته است که کسب توافق بر سر تعیین میزان مجازات برای شرکت چینی ZTE ربطی به مناقشه با چین بر سر تعرفه‌های گمرکی ندارد.

این در حالی است که چین امید داشت یافتن راه‌حلی برای شرکت چینی ZTE بتواند، راه را برای پایان دادن به جنگ تجاری با آمریکا هموار کند.

در چارچوب مجازات‌ها، شرکتهای آمریکایی "کوآل‌کوم" و هم‌چنین "اینتل" از تحویل قطعات و نرم‌افزارهای مورد نیاز به این شرکت چینی برای مدت ۷سال منع شدند.

قطع تحویل این نرم‌افزارها و قطعات در عمل به‌معنی پایان کار شرکت چینی ZTE بود. در آن هنگام مسئولان این شرکت چینی مجازات‌های تعیین شده را غیرقابل پذیرش دانسته بودند.

 

گروه مالی بلژیکی کی بی‌سی KBC مبادلات خود با ایران را محدود می‌سازد

 

خبرگزاری رویتر ۱۷خرداد۹۷خبر داد: گروه مالی KBC بلژیک اعلام کرد پس از تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه تهران، این گروه مبادلات مربوط به ایران را محدود می‌کند.

 

این شرکت در یک بیانیه که به رویتر ایمیل شده است گفت: بلافاصله پس از خروج ایالات‌متحده آمریکا از برجام، گروه KBC تصمیم به محدود کردن سیاست خود در قبال ایران به کالاهای انسان‌دوستانه مانند آنچه در لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قید شده است کرده است.

این بیانیه می‌گوید: " کی بی‌سی KBC هرگز هیچ‌گونه معامله‌‌یی با رژیم ایران را تأمین مالی نکرده‌ است، بلکه تنها به حل و فصل معاملات مشتریان خود پرداخته است و همه تحریم‌های اتحادیه اروپا و محدودیتهای خاص دیگر را مد نظر داشته است. "

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در روز ۸ماه مه برابر با ۱۸اردیبهشت۹۷ از توافق هسته‌یی با رژیم ایران- بیرون کشید و اعلام کرد ظرف ۱۸۰روز تحریم‌ها را مجدداً اعمال خواهد کرد.

از آن زمان به بعد، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کشتیرانی و پالایشگاههای نفتی اروپایی به تدریج در حال قطع روابط خود با رژیم ایران هستند. همین امر باعث گردیده تلاش‌های کشورهای اروپایی و سایر کشورها برای نجات توافق هسته‌یی پیچیده‌تر شود.

 

مقالات مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c7d4b96-a836-4ec1-bafc-765091039dc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات